Hifi oppsett, høytaler+forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom klubben igjen, tok med egen cd og satte av litt tid.
    Prøvde litt forskjellig denne gangen.

Ikon2+denon amp og cd spiller, dette låt ganske greit egentlig, god varme, men jeg syntes det litt vel pløsete, ikke stramt nok og litt mye diskant ved pådrag, men ikke ille.

Så flyttet vi ikonen over på lyngdorf, NOT, ingen varme i det hele tatt og vel vel mye diskant.

Så prøvde vi b&w 685 på denon, NOT, dette ble alt for innelukket og nesten fælt synes jeg da.not not not

Den ble alikvel flyttet bort på lyngdorfen og tada for noe så mye bedre, her vokste den fra en liten innelukket tass til å bli no sørre og deilig, helt klart et alternativ til den langt dyrer mentor.

ja mentor 2 ble også koblet opp på lyngdorf som sist og det gir bare gull i mine ører, liker den godt, men er det verdt hoppet fra 685fks?hmm

Var meningen med stativ, skal jo inrømme det, men for ikke å miste helt perspektiv så ble 683 knyttet opp mot lyngdorfen og dette var en god match, men klangen var faktisk ikke noe særlig bedre enn i 685, det ble bare mere dunk dunk.hehe, men til sammenligning så var det en mer stram og direkte lyd kontra mine gamle 604 samt den tar seg bedre ut.

Konklusjon, en lyngdorf sdai2175 bestilt, og satt av neste helg for hjemlån av 685 og mentor 2, så får vi se om det blir budsjett vinner eller ren hifi glede som stikker av med seieren. Greier jeg ikke bestemme meg så kan det hende jeg må revurdere gulv vs stativ, men gleder meg til å høre mentor i stua, samt guffe på litt med 685.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemme på test

Ja da har jeg satt av denne lørdagskvelden til å bestemme meg for hva det blir til.

Sitter nå med en lyngdorf sdai 2175 som jeg har kjøpt, samt min egen sony cd spiller, gode kabler og en haug cdr samt pcn kobla opp, øl og chips er selvfølgelig med

Høytalerene som er på test er b&w 685 og dali mentor 2, de er absolutt ikke i klasse med hverandre, men når jeg var i butikken så ble jeg imponert hva lyngdorfen fikk ut av b&w høytaleren, men nå er det på sin plass i mitt rom og vi får se hva som skjer.

Har spilt noen cdr på hvert sett nå og det tar jo ikke så lang tid å konstantere at mentoren er klassevis over, b&w sliter med dybde og kontroll ved høyere pådrag.
    Mentoren viser muskler, det er stor høytaler takter over den og det minner meg nesten om mine gamle 604 når jeg guffer på litt, de er i hvertfall mye mer bahglige å høre på ved lavere volum grunnet sin varmere klang og fyldighet enn 685.
    Lyngdorfen er ganske nøytral og skarp så b&wn hadde kanskje vert litt mer romslig med en annen forsterker, men hørte de på en denon i butikken og det ble alt for lite oppløst.
    Merker også forskjell fra fullt digital oppsett i butikken med sdai2200 til bruk av min analoge cd spiller, mangler den fulle oppløsningen i toppen, men nesten litt mer rundt og avslappet ellers.

Har nå skiftet til å spille musikk fra pcn, her kommer Mentor sin klarhet ikke helt til rette, den virkelig skiller de gode filene fra de dårligem, det er bare mine egen rippet musikk i losless format som kan holde følge med cd spiller og da også etter litt tukling med equalizer.

Blir spennende å høre b&w på pc musikk, kanskje den dekker over de dårlige partiene litt.

2 poeng til dali på Dybde og oppløsning.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hrmf, dette blir spennende :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt en del på begge og oppsumerer litt.

b&w, blir for lite i bunnen uansett, den pensler grovere i toppen og ikke så morro å høre på som mentor. Fin pris i forhold da

Mentor, ja denne høytaleren kunne jeg levd med hvis det ikke var for at den avduker mine dårlge mp3 filer når jeg kobler til pcn. Dette var litt dumt, men ikke totalt upratisk da det ikke er den musikken jeg hører mest på.

Kunne tenkt meg enda en å velge i, gjerne litt varmere i toppen, litt grøvere pensler kanskje, ikke ofte man spør om det. Testing føres uansett videre.
    Mentor er i hvertfall en klar vinner i denne omgang.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å se hva du ender opp med bra at du ihvertfall har funnet deg en forsterker som du er fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den siste lytterunden min har det ikke skjedd stort, tiden i det siste har heller ikke nådd til på grunn av studier og en komite stilling, UKA i Ås 2008 Hurra; hehe, litt reklame der på fronten må til.
    Har hørt litt dynaudio focus 140, men nja og ikke helt sikker.

Eneste grunnen til å ikke gå for mentor 2 nå er at jeg ikke finner et passende stativ som ikke koster så mye at det blir dumt å ikke legge opp en mening om mentor 6.

Jeg er ute etter et stativ som fyller mentoren best mulig, dette viser seg å ikke være lett på grunn av den avlange formen i bunn. 20*35cm. Så er det noen her inne med et par tips til noen stødige stativer med denne dimensjonen i toppflata?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •