Svs Pc-plus 20-39 eller SVS PB12-Plus, spm m.m ...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svs Pc-plus 20-39 eller SVS PB12-Plus, spm m.m ...

Hei.

Skal gå til innkjøp av en subwoofer neste uke nå og har noen spørsmål angående disse 2 modellene.

1. Hvilken av dem er best til Film ? er de nogenlunde like alt i alt ?

2. PC-PLUS er mer plasseringsvennelig og kult design, men stiller et stort spm ? til den når det gjelder støv osv.. Ser for meg at det stoffet som er rundt den trekker til seg hundehår og støv i store grader, også har den i tillegg luftehull i toppen hvor støv kan falle ned.. Opplever folk dette som et problem ?

PB12 er jo meget nice den å, men er dog litt mindre plasseringvennelig, men den er ihvertfall mye lettere å tørke av og trekker til seg mindre støv/bikkjehår har jeg fått inntrykk av, siden den ikke har slikt stoff rundt seg som cylinderen har,og har bare hullene i bakenden.

Ellers prismessig, er Cylinderen billigere.. Så hvis den ikke er en støvmagnet/bikkjehårmagnet og er veldig grei å gjøre ren og er helt på nivå med PB12, så blir det den....

Setter pris på om noen kan gi litt tips og råd angående dette

Takk.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heidu! jeg hadde selv lignende problem stilling for et par mnd siden - valget sto da mellom PC13ultra og PB13 ultra.
    jeg valgte sylinderen - og har IKKE angret! sylinderen spiller enormt bra og er - som du sier - mer plasserings vennlig. også tøfft med sylinder spør du meg!
    støvsamling er jeg dog ikke enig i, min gamle subwoofer i vanlig sort tre samlet mer støv enn denne gjør!

jeg kan trygt anbefale sylinder subwoofer. tror du ikke vil angre uansett men..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar = )

Bare sitter å tenker på når støv/bikkjehår trekker seg inn på det stoffet spesielt, og man må eventuelt støvsuge det vekk.. Vil trekket bli fort rynkete/slitt og stygt ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hardu en rimelig kurant støvsuger som ikke er helt hakket opp, så er det bare å forsiktig støvsuge stoffet - nærmest som et teppe!
    min erfaring(etter 2mnd) er at stoffet kvalitet messig er helt topp, og at dette ikke burde være et problem. hadde jeg hatt valget ville ikke akkurat dette vært noe jeg hadde hengt meg opp i. som du nevner er også kvalitet, lyd og alt veldig lik på box vs sylinder i samme klasse. velg ditt design, og du kommer til å bli fornøyd! PS: jeg kjøpte sylinder basert kun på bilde - og ved første blikk var jeg frelst- utrolig tøff! nesten lyst på en til jo

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Slettet

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det ikke er noe a bekymre seg over
    Men har 1 spm tiil...

Leste i en review av en vanlig bruker, at sylinderen kan oppleves som bare "boom boom" rett ned og er mer lignende en bil sub..?
    Er mer intressert i boxen hvis den gir et mer riktig gjengivelse av skjelvninger og andre varierende effekter pa film.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII

Leste i en review av en vanlig bruker, at sylinderen kan oppleves som bare "boom boom" rett ned og er mer lignende en bil sub..?
    Slik er ikke det virkelige livet med en tube

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Virker som det ikke er noe a bekymre seg over
    Men har 1 spm tiil...

Er mer intressert i boxen hvis den gir et mer riktig gjengivelse av skjelvninger og andre varierende effekter pa film.
    Hehe, jeg vil si at den brukeren har andre erfaringer enn meg. Jeg har 20-39+ og jeg er knallfornøyd med bassen til musikk og film. Til musikk henger den seg fint på og gir et herlig dyp og drag som gjør at anlegget virker dobbelt så svært i lyden. På film drar den helt sjukt ivei - og den "vrenger" aldri - stramt og dypt som fy. Nyansert... 20-39 er lettere å plassere også og lettere å flytte på.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke skryte på meg at jeg har alt for mange suber på samvittigheten, men tuben er den minst boomete suben jeg har hatt.

På toppen har jeg klipt ut en bit øyttalerstoff og lagt under grillen for å hindre kattehår o.l. åå komme inn i suben. Har en katt som pleier å ligge oppå den. Bruker en tørr mikrofiberklut for å fjerne kattehår.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    På toppen har jeg klipt ut en bit øyttalerstoff og lagt under grillen for å hindre kattehår o.l. åå komme inn i suben. Har en katt som pleier å ligge oppå den.
    Har du ikke noen basstest plater? Hehe ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Katta blir smått irritert innimellom når pelsen står til værs, da hopper hun ned i sofaen til det verste gir seg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •