Sitter i tenkeboksen og skal kjøpe ny sub. Har bestemt meg for at jeg skal ha to, og jeg har vel kommet frem til at "rørene" fra SVS er en god løsning med tanke på plassering og gulvareal. Det er plass til en PC i hvert hjørne fremme i kinoen. Kinoen er 3,5 x 4,5 meter, og i tidligere hjemmekino på samme størrelse har jeg brukt en PB12 Ultra/2 og vært godt fornøyd.

Står nå og vakler mellom enten 2 stk PC-Plus 20-39 eller 2 stk PC-Ultra. Regner med at det ikke er noe problem å fylle den forholdsvis lille kinoen min med nok bass dersom jeg går for 2 stk PC-Plus 2-39, så motivasjonen for å velge PC-Ultra bør være noe mer en mengde bass. Er det noen som har prøvd både PC-Plus og PC-Ultra og som kan komme med noen meninger om det vil være merkbar/hørbar forskjell i "kvaliteten" på resultatet? Regner med at det er kvantitet så det holder med begge alternativene.

Prishoppet med å gå for 2 stk PC-Ultra er stort nok til at jeg synes det er vanskelig å velge den enkle løsningen med å gå for Ultra og slippe å lure noe mer på det. De skal forøvrig spille sammen med Electra 1027Be fronter og Utopia Be center.

Innspill mottas med takk.

Gøran