Cerwin Vega CLS-15SX. Hvor høyt kan den spille?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLS-15SX. Hvor høyt kan den spille?

Har nylig anskaffet en CLS-15SX subwoofer til hjemmekinoen. Jeg er en fyr som spiller innenfor rimelighetens grenser, men allikevel spør jeg: Hvor "høyt" kan jeg spille med denne subwooferen før det er farlig for den. Jeg er mektig imponert over de opplevelsene den allerede har servert meg og det hadde derfor vært greit med en "forsikring" om at jeg ikke spiller for høyt.
    Det hadde vært greit med et eksempel eller noe. Hvor mye feks. membranen kan bevege seg etc.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, min clsc-15s lager en slags skurrelyd når den har nådd max lydtrykk som den klarer å levere. Nesten som en svak forvrengt klakkelyd i bass slagene eller noe slikt...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri opplevd noe slikt. Kan du prøve å beskrive hvor høyt du spiller når dette oppstår? Spilte i dag så bildene ristet, med perfekt lyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående denne subben.. er den veldig forskjellig ifra clsc 15s?! den veide vel over 30kg.. mens SX'en står til å veie 20kg?! clsc 15S'en spilte iallefall helt vilt, og du hører når den får får mye, da låter det ikke bra :P.

Stemmer dette?!:
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-15SX Subwoofer

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvertfall bekrefte at, JA, den er ganske så ekstrem.

Newcomer Art-X sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare og dra på det, tror du stopper før subwooferen gjør det. Hvertfall jeg har den erfaringen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så folkens, så ekstrem er den ikke... ;-)

Min clsc-15s hadde ihvertfall problemer med å holde følge med frontene! Men jeg synes det var en helt grei sub sålenge man spillte på et volum den taklet, og det var ikke ørene som ga seg først for å si det sånn...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt 15s jeg også, sleit litt med at den ikke fulgte frontene skikkelig dc15. Ga seg litt lett syntes jeg. Men bra nok trøkk for den prisen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke en person som liker veldig høyt volum, og dermed passer den veldig bra til mitt formål. Vil spikes dempe mye av ristingen som oppstår? Tenker her på noen bilder i trappeoppgangen som holder på å falle ned når jeg spiller.

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

subben

Jeg har clsc-15s subben selv og er kjempefornøyd med den. Den passer veldig bra samen med CV 12" eller mindre. Den kan spiller ganske høyt,

Hvis subben ikke følger med høyttalarne så skur man ned volumet på subben:, jeg setter subben på nesten max på film og ca klokka 10 på 12 til musikk. Og det funker bra. Det eneste minuset jeg har med subben er plasseringa, den er kravstor på det og man må ha tolmodighet. Nå har jeg funnet den beste plassen til den og den spiller som bare det :razz: :razz:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg er ikke en person som liker veldig høyt volum, og dermed passer den veldig bra til mitt formål. Vil spikes dempe mye av ristingen som oppstår? Tenker her på noen bilder i trappeoppgangen som holder på å falle ned når jeg spiller.
    "BEste" tweak du kan investere i en sub:
    http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10502114

Men kan noen bekrefta at SX'en bare veier 20kg?! slik hifiklubben sidene sier?

Newcomer Art-X sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25,5 kg målte jeg at min veide nå : ) sikkert ikke helt nøyaktig da jeg brukte baderomsvekta

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Hatt 15s jeg også, sleit litt med at den ikke fulgte frontene skikkelig dc15. Ga seg litt lett syntes jeg. Men bra nok trøkk for den prisen.
    man kan jo nesten ikke forvente at ett stk 15" element skal holde følge med to andre 15" element da:razz:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Vil spikes dempe mye av ristingen som oppstår? Tenker her på noen bilder i trappeoppgangen som holder på å falle ned når jeg spiller.
    Kjøp spikes til den! Det ble ekstremt mindre risting i rommet når jeg satte spikes på min, jeg syntes lyden ble bedre også! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    man kan jo nesten ikke forvente at ett stk 15" element skal holde følge med to andre 15" element da:razz:
    det er sant, men dc15 bassene beveget seg så mye mye mer før de i det heletatt begynner å slite.. Den bevegde seg ganske lite før den lagde merkelige lyder spør du meg. Men den var best på film, musikk saug den.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hmmm, min clsc-15s lager en slags skurrelyd når den har nådd max lydtrykk som den klarer å levere. Nesten som en svak forvrengt klakkelyd i bass slagene eller noe slikt...
    Pass på! Den klakkelyden betyr med all sannsynlighet at elementene "bunner" (dvs. at talespolen treffer bunnen i svingspolegapet). Det er IKKE bra! Selv en CV kan destrueres hvis den transles nok! Bunningen kan forresten like gjerne skyldes at forsterkeren ikke greier å kontrollere elementene godt nok, som at høyttaleren ikke har mer å gi.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Pass på! Den klakkelyden betyr med all sannsynlighet at elementene "bunner" (dvs. at talespolen treffer bunnen i svingspolegapet). Det er IKKE bra! Selv en CV kan destrueres hvis den transles nok! Bunningen kan forresten like gjerne skyldes at forsterkeren ikke greier å kontrollere elementene godt nok, som at høyttaleren ikke har mer å gi.

Vet det, derfor skrur jeg bestandig et hakk ned når jeg hører den lyden. Men det er jo en aktiv sub, så forsterkeren bør jo være stor nok til elementet? Jeg tror det er elementet som ikke tåler mer... ;-)

CV er forsåvidt veldig oppskrytt etter min mening, greit å bruke konfirmasjonspengene på men man finner fort ut at det eksisterer bedre saker der ute!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det virker som om alle sprenger Cerwin Vega høyttalerne sine til ******* jeg... Har ikke intrykk av at det tåler en drit. Jeg har selv ikke noe "bedre" høyttalere, men jeg kan ialfall kjøre max av det forsterkern klarer i flere timer uten at mine Proson^^ 210sah går i stykker, eller får noe klakkelyder eller bunner i det hele tatt... Nå snakker vi 2 ganger 400 watt:? ...

Newcomer xspraym sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cerwin vega cls 15sx

sitter her med cls 15sx'n min og teste litt men syns bassn er litt tam for å si det sånn mine qln artech 12 spille jo ekstremt over den og når jeg bare prøver med subben å tester litt jo den kan gi litt bass liksom men på noe når den går litt "langt" ut synes ikke det var langt ut så kom det en stygg slags forvrengigs lyd eller et kakk lyd i det ene hjørnet eller noe ikke høyt volum heller egentlig:s

Newcomer xspraym sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

jo den er ikke så verst egentlig equalizern sto litt dårlig så fiksa litt men tror jeg skal fikse ny plassering også plassering og riktig på equalizern sier alt og for høyt på equalizern jo det merker jo alle og vet vel dem fleste blir jævlig stygg lyd.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •