Kombinere PSB med Klipsh?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer nts sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Kombinere PSB med Klipsh?

Hei jeg har akuratt kjøpt meg en brukt Arcam AVR300 forsterker og noen brukte PSB T55 som fronthøytalere og jeg kjører foreløpig bare stereo.

Jeg hadde planer om å oppgradere til surround ved neste lønning og tenkte egentlig å kjøpe meg resten av høytalerne i samme serien - C60 senter og B25 bakhøytalere.

Det jeg tenkte var da at siden 'alle' sier at Klipsh har en utrolig dynamikk og briljerer ved filmbruk, at det kansje kunne vært en god ide og kjøpe inn senter og bakhøytalere fra klipsh? - Men samtidig så skal man ikke høre på hva 'alle' sier, ettersom lyd er noe veldig induviduelt, men men .. :P

Jeg har så si ikke peil på hi-fi. Det hele startet med et litt påkostet pc-anlegg (Z-5500) som utviklet seg til en NAD320BEE og nå sitter jeg her plutselig med en hi-end surroundforsterker og noen gode høytalere.

Hva tror dere, kommer klipsh til å spille bra med PSB og Arcamen? PSB er egentlig veldig gode til film, men også gode til musikk ifølge han jeg kjøpte de fra.

Mvh
    Christian

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går sikkert bra

Er ingen stor kjenner av hverken klipsch eller psb, men det går som regel helt fint å blande litt. Kjøper du litt størrelse på bakhøyttalerne kan du også bytte ut fram med bak.

Jeg har kjøpt alt unntatt mine jmLab brukt, og har sluppet unna med ca en fjerdedel av nyprisen i snitt. Jeg kjøpte inn Mission og Nht som bak og senter høyttaller, men har satt mission i front og degradert jmlab til bak høyttallere.
    Det gjorde jeg fordi Mission låt bedre på rock, samt at jmlab har port foran, og mission bak. Under film merker jeg ikke så mye til de forskjellige merkene foran og bak..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan gå bra, men de er forskjellig i lyden. Har ennå tilgode å høre Klipsh låte bra, slik jeg syns, så sant det ikke er rør med i bildet..

At PSB fungerer bra til film, ja det mener jeg også..

Har du mulighet til å låne noen slik at du kan teste først så er jo det det beste!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Følelser?

Tror selv at følelsen av at ting er riktig er viktig, har du blandet kan du fort begynne å lure på om det var rikitg osv..

Er også helt enig med Hoj nåre det gjelder Klipsch.

PSB har mange forskjellige serier og mye er å få fatt i brukt også.

Newcomer nts sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord så anbefaler dere ikke å kombinere det og heller kjøre helt reint 6.5" opsett fra PSB. (like elementer i alle høytalere altså).

For som du sa, jeg er ikke sikker på om det kommer til å spille bra sammen :P

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker her, men Klipsch er mere kilne i diskantområdet, mens jeg regner PSB som noe fetere i mellombassen.
    De fleste regner det som minimum at frontrekka sånn nogenlunde har samme lydsignatur.. Eller at ikke senteren stikker seg for mye fram her.
    Dvs. at den er mere nøytral enn de andre høyttalerne.

Tror det mest safe er å holde seg til PSB.. Iallefall i front.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

PSB og Klipsch må vel nærmest være for hver sin ytterkant å benevnes som.-Det betyr ikke nødvendigvis at noen av dem er dårligere enn den andre,men som nevnt tidligere,de har nesten stikk motsatt lydsignatur-selv om det dog finnes individuelle forskjeller innen de forskjellige typene.
    De fleste som ikke har greid å bli fornøyd med Klipsch har jeg en liten mistanke om ikke har hørt dem helt innspillt.-Noe som gjerne tar 200-1000 timer.Det er derfor svært vanskelig å bli overbevist i butikk og ved hjemlån.Dvs.Du må nesten kjenne til hvordan de blir etter en tid,og det er sannelig ikke lett.Når de er innspillt er de derimot ikke så kresene som mange vil ha det til,og den beryktete stikkende diskanten roer seg som den skal.Jeg har erfart at PSB faktisk er verre å finne riktig match til.Om du ikke setter dem på riktig forsterker så blir du aldri kvitt dette berømte "PSB-sløret" som er en form for "demper/dis" over lyden-på sett og vis.Litt vanskelig å beskrive egentlig...
    -Meen med rett forsterker er PSB vanligvis svært så vellydende,men de har problemer med å bli ordentlig "sinte" når det trengs,og det er vel åpenbart at de er konstruert av en fiolinist..Uansett er begge stort sett,god valuta for pengene,men jeg ville nok heller ikke blandet dem i samme system.
    PS: De har en fellesnevner da-de er begge oppfunnet av menn ved navn Paul.( Barton)og(Klipsch) Har ikke noe med noe å gjøre men likevel...
    Mvh Rune

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt begge seriene, samtidig. og de låter som ulfsn sier, helt ulikt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dere, det kan gå bra, men tviler på jeg ville gjort det selv, så sant jeg ikke hadde hatt mulighet til å høre dem sammen over tid først, noe en skjeldent har.

Jeg har hørt ferdig inspilte Klipsh med transistor, både H\K og Denon, det låt ikke bra, noen av dem, men har også hørt Klipsh på rør, det har vært kjekt å høre på. Ellers så har ulfsn helt rett ang. PSB, de er lettdrevene ja, men ikke lette å drive på en god måte.

Har prøvd dem med H\K ?? det gikk ikke bra, ei heller med Yamaha ??, de to beste forsterkerne (til under 10k) synes jeg har vært Rotel og Nad.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer nts sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker det sløret PSB har, det er vanskelig å forklare, men det er akuratt som at det er et slør på en del av musikken jeg spiller. Og jeg vet ikke om høytalerne er helt spillt inn enda, forrige eier tror jeg ikke hadde spillt så mye med dem ettersom de var så si nye.

Jeg tror de kommer til å våkne litt når jeg får bi-amp'a dem, litt mer effekt så burde lydbildet kansje åpne seg litt ? Hva tror dere? (Har en Arcam AVR 300, så det blir ca 120x2W effekt tenker jeg). Må bare få lønnings så jeg kan kjøpe et sett til med identiske gode kabler.

Mvh
    Christian

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nts
    Jeg merker det sløret PSB har, det er vanskelig å forklare, men det er akuratt som at det er et slør på en del av musikken jeg spiller. Og jeg vet ikke om høytalerne er helt spillt inn enda, forrige eier tror jeg ikke hadde spillt så mye med dem ettersom de var så si nye.

Jeg tror de kommer til å våkne litt når jeg får bi-amp'a dem, litt mer effekt så burde lydbildet kansje åpne seg litt ? Hva tror dere? (Har en Arcam AVR 300, så det blir ca 120x2W effekt tenker jeg). Må bare få lønnings så jeg kan kjøpe et sett til med identiske gode kabler.

Mvh
    Christian

Håper du mener 2x120w. trenger ikke 120 kanaler med 2w pr. kanal..
    PSB'ene er lettdrevene og ikke noe kritiske på kabler, så ikke hiv på noen dyre noen...

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har ennå tilgode å høre Klipsh låte bra, slik jeg syns, så sant det ikke er rør med i bildet..!
    Javel, HoJ. Vi har kanskje ulike preferanser. Men når jeg vil ha tekno vil jeg ha det hardt. Når jeg vil ha metall vil jeg ha det tungt. Når jeg vil ha jazz vil jeg ha det her. Og jeg synes faktisk de små klipschene mine er ganske flinke til å gi meg alle deler.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og ellers må jeg si at alt jeg har hørt av PSB = Grælla goe høyttalara te prisen!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Javel, HoJ. Vi har kanskje ulike preferanser. Men når jeg vil ha tekno vil jeg ha det hardt. Når jeg vil ha metall vil jeg ha det tungt. Når jeg vil ha jazz vil jeg ha det her. Og jeg synes faktisk de små klipschene mine er ganske flinke til å gi meg alle deler.
    Og nettopp ga de meg en Mari Boine bedre enn om jeg hadde vært der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt PSB Image serien i 3 år nå. Begynte med T 55 og C 40 og B25 bak. Har nå oppgradert med T65 og C 60. Har Yama 2700 og kjørte de bi ampet mot denne. Fulstendig slør. Yama n er ikke særlig blodfatting med da jeg kjøpte meg en rotel effekt i tillegg våknet vildyret så det holdt. Nå spiller de nesten all musikk med full kontroll og meget tillitsvekkende. Den skrikende diskanten jeg hadde før er nå borte og subwoffer trenger jeg ikke lenger i stereo. Kjører nå også med Rotel CD drev og pure direct via Yama er helt konge. Meget fornøyd men kun etter Rotel oppgrad. Så effekt er viktig.

Lykke til

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal blande inn klipsch så må det i såfall bli kun i Surround kanalene, så bruke bare PSB i frontrekka.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •