Virker temelig rått.swans f2.2f

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Virker temelig rått.swans f2.2f

Hei er det noen der ute som har disse,vurderer om dette blir mine neste høyttalere .Det er jo litt langt og reise til Kristiansand bare for og lytte hadde vert fint om det var en vennlig sjel i rogalands området som kunne gi meg en demo. Skal drive dem med hegel h200 og lurer på om det kan vere en god match, eller trenger jeg en kraftigere forsterker? Hegelen driver nå et par med b&w 804 og det gjør den på kongevis. Får ikke disse høyttalerene ut av hodet de var jo griselekre. venlig hilsen laffen

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en test av Swans F2.2F i Lyd & Bilde nr. 2 2008
    Sammenligningstest med 3 andre gulvstående høytalere i 30k klassen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har lest testen

Takk for svar men testen er lest finner forøvrig lite stoff om høyttaleren på nett. hilsen laffen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også anbefalle deg å lese Kenti's test av det komplette f2.2f settet. En meget god test som forklarer det meste rundt høytalerne og du får også servert direkte griselekre bilder!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref. Lyd & Bilde Nr. 02 2008 side 71, 3. kolonne v/Geir Nordby: "Swans F2.2 er vulgære og ulineære i bassen"

Interessant lesning - målemafians subdivisjon v/Flageborg - henter fram verktøyet igjen - for å sjekke fakta

Slik er frekvensresponsen i min stue:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei flageborg jeg er litt usikker på dette jeg skjønner hva Geir Nordby mener når han sier vulgære men hva menes egentlig med ulinere i bassen? Forstår jeg det riktig at du ikke deler hans oppfattning? Når det gjelder vedlagt diagram så må jeg være erlig å si at det forsto jeg ikke så mye av.Men at du ville vise at Geir Nordby sin mening ikke var hold i. Håper du kan forklare dette for meg. Jeg er litt grønn på den tekniske biten men jeg har en klar oppfattning av hvilken lyd jeg liker. Jeg synes at b&W 804 som jeg har nå spiller veldig fint men jeg savner litt mere trøkk. Uff dette ble langt,,,, men en siste ting tror du at hegel 200 watteren kan vere en god partner til swans.Takk for svar vennlig hilsen laffen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du virkelig interessert er det ingen vei utenom en demo, selv om det innebærer en tur til Kristiansand

Har hørt de hos Flageborg, og den vulgære bassen finner du ikke. Burde Lyd & Bilde brukt lengre tid på å finne optimal plassering?

Vil karakterisere Swans F2.2F som rimelig nøytrale, heller litt mot det varme spesielt i diskantområdet (positivt!) og virker som det er svært mye å gå på før komprimering. De besitter absolutt kvaliteter som lar de spille musikk! Dette var mine inntrykk etter en kveld. Kunne godt tenkt meg de selv...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kristiansand tur på meg ja

Takker for svar jeg må nok hoppe i bilen og ta meg en tur til sørlandet ja. hilsen laffen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på trådstarters spørsmål så vil jeg tro H200 passer bra til F2.2F. H200 er strømsterk og veldig god kontroll i bassen, samt at den har godt med smell i mellomtonen (som jeg mener er en anelse laidback på Swansene).

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Er du virkelig interessert er det ingen vei utenom en demo, selv om det innebærer en tur til Kristiansand

Har hørt de hos Flageborg, og den vulgære bassen finner du ikke. Burde Lyd & Bilde brukt lengre tid på å finne optimal plassering?

Vil karakterisere Swans F2.2F som rimelig nøytrale, heller litt mot det varme spesielt i diskantområdet (positivt!) og virker som det er svært mye å gå på før komprimering. De besitter absolutt kvaliteter som lar de spille musikk! Dette var mine inntrykk etter en kveld. Kunne godt tenkt meg de selv...
    Kan bekrefte det Ivaols skriver her. Her er det nok Lyd & Bilde som ikke har jobbet alt for mye med plassering.

Hva slags elektronikk ble de testet på?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Kan bekrefte det Ivaols skriver her. Her er det nok Lyd & Bilde som ikke har jobbet alt for mye med plassering.

Så du har swans ser jeg, du hadde en stilfull kino forresten :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr de ble testet på.

Electrocompaniet preludeserie

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    For å svare på trådstarters spørsmål så vil jeg tro H200 passer bra til F2.2F. H200 er strømsterk og veldig god kontroll i bassen, samt at den har godt med smell i mellomtonen (som jeg mener er en anelse laidback på Swansene).
    Takk for svar Kenti jeg er enig i uttalelsen din.Men bygger den konklusjonen sammen med B&W 804

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema

Disse høyttalerne skrev jeg om i forbindelse med testen av Neeper Perfection One. Jeg har aldri skrevet om disse som en egen test.

Mye forskjellig elektronikk ble testet. Sammenlikningen er ikke helt real, da dette er to vidt forskjellige høyttalere (for ikke å snakke om prisforskjellen!), men sammenlikningen var et godt hjelpemiddel for å ha en "knagg" å hekte lydopplevelsene på. Om det var riktig å nevne Swans-høyttalerne i Neeper-artikkelen, kan kanskje diskuteres, men det føltes i hvert fall riktig der og da.

Som elektronikk brukte jeg både Electrocompaniet Prelude-serien, samt Primare CD31 og forsterkersettet PRE30 og A32. Jeg forsøkte også Hegel H200 som forforsterker i samarbeid med effektforsterkeren Chapter Two+. Et elektronikksett fra Linn (Majik) ble også brukt.

Men som alle vet påvirker rommet høyttalerne mye, og det kan tenkes at plasseringen av høyttalerne aldri ble helt optimal. De er så synnssykt store at de er meget vanskelig å håndtere, dermed prøvde vi dem på våre "faste plasseringspunkter". Man må tross alt plukke dem fra hverandre hver gang man skal flytte på dem. Og når høyttalere går såpass dypt som Swans, vil rommet få en enda større påvirkning enn vanlig.

Det være sagt, Neeper Perfection One var usedvanlig bra, og jeg likte Swans også! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geir Nordby: Jeg synes det er skikkelig bra at du bruker avforum aktivt, det er du hjertelig velkommen til også i framtiden!

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Geir Nordby: Jeg synes det er skikkelig bra at du bruker avforum aktivt, det er du hjertelig velkommen til også i framtiden!
    Takk for det! Synes det er greit å gjøre det, også for å kunne rette opp eventuelle misforståelser :-) Man stiller seg selvfølgelig også enda mer åpen for slag under beltestedet, men satser på at det ordner seg. hehe

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Nordby
    Takk for det! Synes det er greit å gjøre det, også for å kunne rette opp eventuelle misforståelser :-) Man stiller seg selvfølgelig også enda mer åpen for slag under beltestedet, men satser på at det ordner seg. hehe
    Har dere noen bilder fra testen av ht?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •