Infinity Cascade

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Cascade

Hei.
    Har vert å hørt på desse i dag i Sverige. Og synes dei låter veldig bra.
    er dette bra høytaler til denne prisen? Snakker om da komplett system.

Han i butikken snakka om at han trudde eg hadde for dårlig forsterker med tanke på equaliseren i den. Den eg har er ein Harman Kardoon avr5500. Han vil selge meg ein ny Avr645.

Stemmer dette at min kansje ikkje klarer desse? Eller er det salgstriks for å selge meir til ein dum nordmann?

Håper på svar og tips.

Mvh Vidar

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du seier er at ein bør ha slike effekt forsterkere og ikkje vanlig surround forsterker.?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Fælt til tolking det var her da. Ville bare tipse deg om at AndreW har slike. Kanskje du kan høre med han hva han syns.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh skjønner
    Skal høyre med han, greit å vere sikker når ein legger ut 30000 kr.

ingen andre som har erfaring med desse? Og vilke forsterker enn bruker?

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Fælt til tolking det var her da. Ville bare tipse deg om at AndreW har slike. Kanskje du kan høre med han hva han syns.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cascade spiller meget bra, men til prisen kan du få bedre. Det kommer an på hva du er ute etter; vil du ha vegghengte høyttalere er dette de beste på markedet, mener jeg. Vil du ha gulvstående finnes det bedre til prisen.

Høyttalerne har en følsomhet på 87dB og trenger en kraftig forsterker for at man skal få skikkelig utbytte av dem. Harman Kardon er vanlig å bruke til disse høyttalerne, uten at jeg selv har direkte kjennskap til hvordan det låter eller hvilke Harman Kardon-forsterker man bør velge. Denon passet ikke i mine ører, det ble for lyst.

Er forsterkeren din for svak til å drive dem, er det ikke verre enn å teste ut hvordan det låter med å koble til en relativt billig, kraftig effektforsterker som f.eks Rotel, Vincent etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du
    Takker for svar.
    Har ikkje så god peiling på dette men liker god lyd.
    Eg har ein bremsekloss slik som mange andre, og det er samboeren. Det skal jo da ikkje vere for stort. Og ho likte godt Infinity siden dette står i stil med Samsungen 40" og glass bordet.

Er det så at ein kan koble på ein forsterker til altso.
    Forstod det slik at problemet med den forsterkeren eg har i dag var at det var for lite justering mulighet på equaliseren. Kraftig nok trur eg den var.
    Fekk pris på avr645 til 10000 så er jo ikkje så gærn pris det, men er jo 10000 kr ein kan bruke på andre ting om eg kunne ha brukt den harman forsterkeren eg har.

Forstod det og som at dei var vanskelig å stille inn? For å få riktig lyd. Bla fra subben. Stemmer dette?

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Cascade spiller meget bra, men til prisen kan du få bedre. Det kommer an på hva du er ute etter; vil du ha vegghengte høyttalere er dette de beste på markedet, mener jeg. Vil du ha gulvstående finnes det bedre til prisen.

Høyttalerne har en følsomhet på 87dB og trenger en kraftig forsterker for at man skal få skikkelig utbytte av dem. Harman Kardon er vanlig å bruke til disse høyttalerne, uten at jeg selv har direkte kjennskap til hvordan det låter eller hvilke Harman Kardon-forsterker man bør velge. Denon passet ikke i mine ører, det ble for lyst.

Er forsterkeren din for svak til å drive dem, er det ikke verre enn å teste ut hvordan det låter med å koble til en relativt billig, kraftig effektforsterker som f.eks Rotel, Vincent etc.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg påstå at dette er noe av det beste du kan få til prisen.
    Du skal lete lenge etter noe mere konevennlig (waf) enn dette.

Har ikke brukt EQ på min, kan ikke helt skjønne at du skal trenge det.
    Jeg har ikke testet ut subben til dette systemet, kjører et annet merke der.
    Det finnes to forskjellige suber i denne serien, hvilke er det snakk om her?
    Begge subene har fått god kritikk og har et spesielt program for at du letter skal kunne integrere dem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Systemet koster 35000 svenske i sverige og det var med den største subben på 4 stk 6".
    Om eg kjøper dette trur eg vurderer å sette det på gulv da det er litt plass mangel på den eine veggen, samt at tven står også på bord.

Så det du seier er løp å kjøp

Da vil jeg påstå at dette er noe av det beste du kan få til prisen.
    Du skal lete lenge etter noe mere konevennlig (waf) enn dette.

Har ikke brukt EQ på min, kan ikke helt skjønne at du skal trenge det.
    Jeg har ikke testet ut subben til dette systemet, kjører et annet merke der.
    Det finnes to forskjellige suber i denne serien, hvilke er det snakk om her?
    Begge subene har fått god kritikk og har et spesielt program for at du letter skal kunne integrere dem.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Systemet koster 35000 svenske i sverige og det var med den største subben på 4 stk 6".
    Om eg kjøper dette trur eg vurderer å sette det på gulv da det er litt plass mangel på den eine veggen, samt at tven står også på bord.

Så det du seier er løp å kjøp
    Du har selv hørt systemet og likte lyden, så det er jo helt opp til deg. Jeg er ihvertfall meget godt fornøyd med mine. Den store suben leste jeg meget positivt om i High Fidelity. Har ikke hørt den selv, men har stor tro på at 4 x 6" spiller stram og fin bass om kanskje ikke så vanvittig dypt. Det må jo også være en av de peneste subene på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det.
    Det er vel ett av dei penere setta eg har sett.
    Da gjenstår det vel berre å ta med seg min Harman forsterker ned og prøve den og sjå åssen det låter med den. Synes det er litt rart om ikkje den klarer det.

Det var vertfall mulig for meg å teste den der før eg kjøpte. Så det var god service samt han hadde peiling og det liker eg.

Veit du om nokon som selger infinity på Østland område?

Du har selv hørt systemet og likte lyden, så det er jo helt opp til deg. Jeg er ihvertfall meget godt fornøyd med mine. Den store suben leste jeg meget positivt om i High Fidelity. Har ikke hørt den selv, men har stor tro på at 4 x 6" spiller stram og fin bass om kanskje ikke så vanvittig dypt. Det må jo også være en av de peneste subene på markedet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din forsterker har nok ingen problemer med å dra høyttalerne, jeg snakker mere om å få alt ut av dem. Det må der endel krefter til. For alt det jeg vet kan du bli mer en fornøyd med din forsterker på disse høyttalerne, jeg har jo ikke personlig hørt H/K på dem.
    Lykke til, håper du får like mye glede av dem som jeg har gjort.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp
    Eg får gå å drømme litt om dei i natt, så for vi sjå om ikkje det blir ein svenske tur på meg i morgen

Lykke til videre med systemet ditt.

Din forsterker har nok ingen problemer med å dra høyttalerne, jeg snakker mere om å få alt ut av dem. Det må der endel krefter til. For alt det jeg vet kan du bli mer en fornøyd med din forsterker på disse høyttalerne, jeg har jo ikke personlig hørt H/K på dem.
    Lykke til, håper du får like mye glede av dem som jeg har gjort.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjører 5.2 med cascade og XTZ 99W12. Jeg benytter en Yamaha RX-V3800 til å drive disse, og er veldig fornøyd med oppsettet.

Jeg valgte disse med basis i at min beste halvdel forutsatte vegghengte. Hun hadde nok sett for seg noe mer i linje med BOSE på 10*10 Cm, og følte seg nok umiddelbart litt lurt når de kom opp på veggen. De matcher forøvrig min Samsung M87 perfekt, med samme dybde, høyde og glans.

Jeg ser at recieveren min faktisk korrigerer en del ved bruk av EQ. Dette skyldes nok primært at jeg har et noe kronglete lytterom. Jeg har brukt en del tid på subbene, og har fått disse veldig bra integrert med høyttalerne slik at det ikke korrigeres noe fra recieverens side på de lave frekvensene.

Det eneste jeg synes Infinity kunne løst bedre er veggbraketten til senterkanalen. Denne er litt for myk i forhold til høyttalerens vekt. Den henger trygt og godt, men blir ikke helt paralell med veggen, samtidig som det ikke gir den samme kvalitetsfølelsen som serien forøvrig.

Jeg kjøpte mine i Sverige, og har bare gode erfaringer med det. Min fremgangsmåte er omtalt her:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ige-mva-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Du
    Det virker som du har god peiling på desse
    Det er ikkje infinity subbene du har? Eller tar eg feil?
    Den prisen du oppga i linken på kr 25000 svenske er den riktig.... Har dei virkelig godt opp 10000 svenske? eller er det for eg skal ha den store subben.

Har du nokon bilder av dette siden av grom tven samsung. Har samma tv sjølv

Var det vanskelig å stille dette inn for å få fin lyd?

Vidar

Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Hei

Jeg kjører 5.2 med cascade og XTZ 99W12. Jeg benytter en Yamaha RX-V3800 til å drive disse, og er veldig fornøyd med oppsettet.

Jeg valgte disse med basis i at min beste halvdel forutsatte vegghengte. Hun hadde nok sett for seg noe mer i linje med BOSE på 10*10 Cm, og følte seg nok umiddelbart litt lurt når de kom opp på veggen. De matcher forøvrig min Samsung M87 perfekt, med samme dybde, høyde og glans.

Jeg ser at recieveren min faktisk korrigerer en del ved bruk av EQ. Dette skyldes nok primært at jeg har et noe kronglete lytterom. Jeg har brukt en del tid på subbene, og har fått disse veldig bra integrert med høyttalerne slik at det ikke korrigeres noe fra recieverens side på de lave frekvensene.

Det eneste jeg synes Infinity kunne løst bedre er veggbraketten til senterkanalen. Denne er litt for myk i forhold til høyttalerens vekt. Den henger trygt og godt, men blir ikke helt paralell med veggen, samtidig som det ikke gir den samme kvalitetsfølelsen som serien forøvrig.

Jeg kjøpte mine i Sverige, og har bare gode erfaringer med det. Min fremgangsmåte er omtalt her:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ige-mva-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjører disse med XTZ 12" subber. Jeg valgte dette foran de originale, da jeg anser det for å være fordelaktig med en sub under hver front når frontene ikke har all verdens bass. På den måten blir ikke lydbildet skjevt mellom 60 og 120 HZ (litt avhengig av delefrekvens). XTZ matcher bra på finish.

Jeg har brukt en god del tid på å få subbene til å spille ordentlig på lag med frontene. Dette var muligens mindre tidkrevende enn jeg gjorde det til, men jeg brukte tida på å komme litt under huden på konseptet fase/delefrekvens/plassering. Jeg fikk dette veldig bra til slutt, og kurvene ble så flate at jeg droppet å koble inn Behringer for ytterligere justering.

På de øvrige høyttalerne har jeg bae benyttet YAPO. Jeg har et litt vannskelig rom mht vegger og vindu, men føler at den har truffet veldig bra på justeringene. Jeg har lagt opp skjult kabling (dobbel vegg osv), så jeg har ikke all verdens spillerom for å flytte på Cascadene. Til film er dette greit, mens til musikk ville det uansett betydd mye mer å få de litt ut fra veggen en det 10 cm opp/ned betyr. Jeg trer stort sett på meg hodetelefonene når jeg skal høre på musikk (mest familievennlig).

Jeg skal ta noen bilder i kveld, slik at du ser hvordan det ble til slutt.

Jeg hentet disse i Sverige, og da kom det på litt over 21 K NOK. Dette var for 2 stk C5 (nok 9000), og 3 stk C3 (S/V) (nok 18 000), totalt listepris i Norge på 27 000. Jeg lette en stund etter forhandler i Norge, men droppet det til slutt.

Jeg er veldig fornøyd, og det er en løsning fruen også kan leve med. Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker
    det er lekre høytalere og det blei vel kun dei som var godkjent hos samboeren min.
    Eg hadde egentlig bestemt meg for Jbl Es serien som kostet 11000 kr på hificenteret, men dette var jo da heilt til min bedre halvdel såg dei........
    Dei var for store :? saken er at dei er mindre enn dei eg har

Vel ho likte cascaden så da får eg vel bla opp ca 20000 kr meir da... Får jo bedre lyd og da.

Har funnet komplett sett hos deal.no her havner det på 30000 kr + frakt.
    Reiser til nordby på lørdag igjen skal høyre på nytt, tar og da med forsterkeren min for å prøve med den å høyre åssen det blir, om det ikkje blir så bra ja så må eg jo ha ny forsterker og...

Gleder meg til eit par bilder.

Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Hei

Jeg kjører disse med XTZ 12" subber. Jeg valgte dette foran de originale, da jeg anser det for å være fordelaktig med en sub under hver front når frontene ikke har all verdens bass. På den måten blir ikke lydbildet skjevt mellom 60 og 120 HZ (litt avhengig av delefrekvens). XTZ matcher bra på finish.

Jeg har brukt en god del tid på å få subbene til å spille ordentlig på lag med frontene. Dette var muligens mindre tidkrevende enn jeg gjorde det til, men jeg brukte tida på å komme litt under huden på konseptet fase/delefrekvens/plassering. Jeg fikk dette veldig bra til slutt, og kurvene ble så flate at jeg droppet å koble inn Behringer for ytterligere justering.

På de øvrige høyttalerne har jeg bae benyttet YAPO. Jeg har et litt vannskelig rom mht vegger og vindu, men føler at den har truffet veldig bra på justeringene. Jeg har lagt opp skjult kabling (dobbel vegg osv), så jeg har ikke all verdens spillerom for å flytte på Cascadene. Til film er dette greit, mens til musikk ville det uansett betydd mye mer å få de litt ut fra veggen en det 10 cm opp/ned betyr. Jeg trer stort sett på meg hodetelefonene når jeg skal høre på musikk (mest familievennlig).

Jeg skal ta noen bilder i kveld, slik at du ser hvordan det ble til slutt.

Jeg hentet disse i Sverige, og da kom det på litt over 21 K NOK. Dette var for 2 stk C5 (nok 9000), og 3 stk C3 (S/V) (nok 18 000), totalt listepris i Norge på 27 000. Jeg lette en stund etter forhandler i Norge, men droppet det til slutt.

Jeg er veldig fornøyd, og det er en løsning fruen også kan leve med. Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 29177

Vedlegg 29178

Vedlegg 29179

Vedlegg 29180

Her er noen kjappe bilder av høyttalerne og tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering...
    Da har eg vert å hørt på systemet igjen og tok med meg min Harman AVR5500
    Håpet var jo at dette skulle spele bra. Det gjorde det IKKJE!!
    Det var som ein buldre lyd, med nesten ikkje noko diskant. Han i butikken justerte på det han klarte men det blei ikkje bra på film. Musikk går til nød.

Dette var litt dumt da håpet var å kunne bruke denne, men da blei eg enda 10000 fatigere for eg må da ha ny forsterker og. Uff denne hobbyen er dyr

Vel eg fekk høyre på ein Yamaha rxv-2800 trur eg det var og det spelte veldig bra. Det var så gardinene på Infinityene blaffret i eksplosjonene...

Har du vert borti denne forsterkeren? Fekk pris på storebroren 3800.
    Sjølv er eg veldig glad i Harman men fekk beskjed om at harman speler ikkje så klart?? Synes det er rart. Har du høyrt om det?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •