Infinity Cascade - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Det var jo litt dumt. Jeg kjøpte mitt oppsett uten å ha hørt det (jeg hadde hørt høyt på en H/K i butikken), men traff heldigvis slik jeg forventet.

Såvidt jeg vet har ikke Yamaha noen rx-v2800. rx-v3800 tok over for den gamle 2700, slik at serien nå består av 1800 og 3800. Hvorfor de gjorde dette vet jeg ikke, da 3800 spesifikkasjonsmessig og prismessig tok over stafettpinnen fra 2700. Dersom det var med den gamle 2700 du lyttet, er denne veldig lik min. Om det var med 1800 er dette hakket under.

Hvilke subwoofere lyttet du med?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Du
    Det var eg som sa feil, det var 1800 eg hørte på, men om eg skal kjøpe yamaha så blir det 3800 da den vist hadde større kondensator drift eller noko. Usikker på ka dette skulle bety men skulle vist høyre bra forskjell. Problemet at dei ikkje klarer å få tak i 3800 i svart før i april.

Hørte med den største subben, med 4x6"

Og fra april til høsten er det ikkje langt igjen, for da kjem harman med ny serie. Så er så usikker.

Hadde du yamaha? Er du godt fornøgd med det?
    Har du høyrt Cascaden med harman forsterker? Synes du da evt Harman spelte dei bedre? Han i butikken sa at yamaha speler klarer lyd enn harman.

Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Hei

Det var jo litt dumt. Jeg kjøpte mitt oppsett uten å ha hørt det (jeg hadde hørt høyt på en H/K i butikken), men traff heldigvis slik jeg forventet.

Såvidt jeg vet har ikke Yamaha noen rx-v2800. rx-v3800 tok over for den gamle 2700, slik at serien nå består av 1800 og 3800. Hvorfor de gjorde dette vet jeg ikke, da 3800 spesifikkasjonsmessig og prismessig tok over stafettpinnen fra 2700. Dersom det var med den gamle 2700 du lyttet, er denne veldig lik min. Om det var med 1800 er dette hakket under.

Hvilke subwoofere lyttet du med?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har en Yamaha RX-v3800 på mine Infinity, og synes det er veldig bra. Jeg hørte de med H/K i butikken, men det var ikke egnet for noen sammenlikning.

Jeg har liten kjennskap til H/K, men dersom du venter til høsten har du garantert samme dilemma. Alle lanserer nye recievere om høsten, så da er det ny Yamah/HK/Denon osv på markedet - mao like vannskelig.

Nå er det også bedre med fugler i hånda enn på taket osv. Recieverslippet er ikke nødvendigvis tidlig på høsten, og da kan det fort bli et havt år eller mer ekstra ift april.

Jeg valgte bort HK i mitt oppsett da disse hadde vesentlig enklere bildekretser enn Yamaha. I etterkant ser jeg at det var mindre viktig enn jeg opprinnelig trodde (da jeg stort sett ser på HighDef, og dermed sender alt tvers igjennom recieveren). Jeg hadde til slutt Onkyo 905 og RX-V3800 som mine sluttkandidater, og endte på Yamaha etter grundig gjennomlesing av brukererfaringer, og da spesielt på avsforum.com.

Du blir helt sikkert fornøyd uansett om du velger HK eller Yamaha. Var jeg deg ville jeg vurdert en brukt Yamaha RX-V 2700 i mellomtiden. Disse får du ganske rimelig, og verditapet om du har en slik i noen måneder er begrenset. Da får du også testet Yamaha i din egen stue en tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Infinityene bestilt, men forsterker har eg ikkje bestemt meg for enda.
    pr i dag har eg kun Playstation3 som er hd matriell. Men støtter denne DTSHD?
    Slik eg ser det i dag har eg ingen kilder som kan levere denne lyden idag.
    Godt mulig eg får det, men det var når da. Har fått ein ekstremt god pris på AVR745.
    Trur eg skal ta meg ein tur til sverige igjen og høyre på harman med desse.
    Takker for all god hjelp.

Hei

Jeg har en Yamaha RX-v3800 på mine Infinity, og synes det er veldig bra. Jeg hørte de med H/K i butikken, men det var ikke egnet for noen sammenlikning.

Jeg har liten kjennskap til H/K, men dersom du venter til høsten har du garantert samme dilemma. Alle lanserer nye recievere om høsten, så da er det ny Yamah/HK/Denon osv på markedet - mao like vannskelig.

Nå er det også bedre med fugler i hånda enn på taket osv. Recieverslippet er ikke nødvendigvis tidlig på høsten, og da kan det fort bli et havt år eller mer ekstra ift april.

Jeg valgte bort HK i mitt oppsett da disse hadde vesentlig enklere bildekretser enn Yamaha. I etterkant ser jeg at det var mindre viktig enn jeg opprinnelig trodde (da jeg stort sett ser på HighDef, og dermed sender alt tvers igjennom recieveren). Jeg hadde til slutt Onkyo 905 og RX-V3800 som mine sluttkandidater, og endte på Yamaha etter grundig gjennomlesing av brukererfaringer, og da spesielt på avsforum.com.

Du blir helt sikkert fornøyd uansett om du velger HK eller Yamaha. Var jeg deg ville jeg vurdert en brukt Yamaha RX-V 2700 i mellomtiden. Disse får du ganske rimelig, og verditapet om du har en slik i noen måneder er begrenset. Da får du også testet Yamaha i din egen stue en tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Da er Infinityene bestilt, men forsterker har eg ikkje bestemt meg for enda.
    pr i dag har eg kun Playstation3 som er hd matriell. Men støtter denne DTSHD?
    Slik eg ser det i dag har eg ingen kilder som kan levere denne lyden idag.
    Godt mulig eg får det, men det var når da. Har fått ein ekstremt god pris på AVR745.
    Trur eg skal ta meg ein tur til sverige igjen og høyre på harman med desse.
    Takker for all god hjelp.
    PS3 støtter i dag IKKE DTSHD, men sender ut bitstream eller PCM. Jeg har i dag PS3 + HD dekoder fra Canal Digital som HD kilder. Så langt har jeg derfor ikke benyttet de interne dekoderne i RX-v3800, men det kommer nok en dedikert avspiller etter hvert.

Lykke til med valget. Oppdater gjerne tråden med dine erfaringer. Det kan muligens endelig bli en offisiell Cascade tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vert morro for det virker ikkje det er så mangen som har desse...
    Kansje det ikkje er så mange som har kresne samboere/koner....
    Eller er dei fleste single kansje

Vel vel... Eg håper dei kjem til helga og legger ut litt bilder samt erfaringer med min forsterker så fort eg får dei.

PS3 støtter i dag IKKE DTSHD, men sender ut bitstream eller PCM. Jeg har i dag PS3 + HD dekoder fra Canal Digital som HD kilder. Så langt har jeg derfor ikke benyttet de interne dekoderne i RX-v3800, men det kommer nok en dedikert avspiller etter hvert.

Lykke til med valget. Oppdater gjerne tråden med dine erfaringer. Det kan muligens endelig bli en offisiell Cascade tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper å få på plass de siste høyttalerene om et par ukers tid, kjører nå et 2.1 oppsett med Cascade 3V høyttalere og en SVS SB-12 Plus sub. Forsterker er RX-V1800. Regner med det blir en 3C senter og 5'ere som bakhøyttalere.

Designet var svært avgjørende for meg siden jeg ikke har dedikert kinorom,og etter å ha sett Andre Werdenskrieg's oppsett så var det ikke vanskelig å velge Cascade. Er vel litt designhore jeg og. :lol:

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dårlig ide der trur eg
    Designet er veldig bra på det.

Skal få lagt ut ein del bilder sjølv og håper eg får det til Fredag

Sitat Opprinnelig postet av LarsBarstad
    Håper å få på plass de siste høyttalerene om et par ukers tid, kjører nå et 2.1 oppsett med Cascade 3V høyttalere og en SVS SB-12 Plus sub. Forsterker er RX-V1800. Regner med det blir en 3C senter og 5'ere som bakhøyttalere.

Designet var svært avgjørende for meg siden jeg ikke har dedikert kinorom,og etter å ha sett Andre Werdenskrieg's oppsett så var det ikke vanskelig å velge Cascade. Er vel litt designhore jeg og. :lol:

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det ankommet stua
    Desverre hadde dei klart å sende subben i feil farge så har ikkje fått den enda. Men alt det andre er oppe og går. Det ser veldig bra ut vertfall.

Åssen skal desse speles inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet litt i helga, og eg må seie eg er positivt overaska.
    Det blir nok ikkje noko ny forsterker på meg da eg faktisk synes dei speler bra her heime etter eg har fått justert dette inn.

Kan anbefales på det varmeste

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet, da var bakhøytalere og senter omsider i hus. Så var det bare å få hengt opp og kablet alt da...

Lars

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsBarstad
    Sweet, da var bakhøytalere og senter omsider i hus. Så var det bare å få hengt opp og kablet alt da...

Lars
    :cry:
    Og jeg som skal selge både bakhøyttalere og senter ...Var litt for sent ute der, gitt.

Gratulerer!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •