Det Store Høyttaler Valget - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Antonx, utseende er jo mildt sagt uhyre spesielt,hvordan de låter er en helt annen ting, det vet jeg ikke. Han ene som jobber på Resonans i Stavanger, skal visstnok ha slike, men de gangene jeg har vært der har de ikke vært for demo! Hadde vært veldig morsomt om de kunne spille på samme nivå som en høyttaler til opp under 70 tusen, men det er vel ikke realistisk tror jeg.

Niels Nielsen, morsomt å se bilder av den i ett "eget" hjem, da blir det på en måte helt noe annet, så klart. Den har jo stil, men blir litt for "in" for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Antonx, utseende er jo mildt sagt uhyre spesielt,hvordan de låter er en helt annen ting, det vet jeg ikke. Han ene som jobber på Resonans i Stavanger, skal visstnok ha slike, men de gangene jeg har vært der har de ikke vært for demo! Hadde vært veldig morsomt om de kunne spille på samme nivå som en høyttaler til opp under 70 tusen, men det er vel ikke realistisk tror jeg.
    Og du vil ikke få basstrøkket du er etter.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    De gangene jeg har hørt Gallo ref 3.1 har de ikke klart å imponere meg. Spiller bra men kan naturlignok ikke konkurrere med din prisklasse.

Du har kanskje hørt dem hos NAT, på Bladelius?

Det har jeg også, og ble IKKE imponert. Det ble ikke Dog heller.

Hvorfor ikke få hjemlån på noen Audiovector høyttalere istedetfor å synse her på tråden. Hvis du føler at du ikke har kommet noe nærmere etter at tråden startet, hjelper det ikke om tråden blir hundre sider lang.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ene som jobber på Resonans i Stavanger, skal visstnok ha slike

Han der ene kalles for g-h her på avf!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Nei, sist var på messa i Trondheim på Vincent. Det skulle vel ikke være dårlig match?

Bladelius har jeg hørt med F140/220/3.4 hos NAT og med Opera i Sverige. Passet ypperlig til F men ikke med 3.4, imo. Ble ikke imponert. Ikke vanskelig å tenke seg dårlig match med Gallo.

Synsing er uunngåelig hvis det skal være aktiv debatt på forumer. Hvem har sammenlignet de fleste merker mot hverandre på de fleste forsterekere og spillere? Lytting i eget rom er det essensielle men hvem har mulighet til å teste det meste med det meste? Stakkars forhandlere også. Og så bor ikke alle rett rundt hjørnet til alle HiFi butikker. Kent ove vil bruke tid og reise til østlandet også. Og jeg føler meg sikker på at han ønsker seg innspill fra mange, små som store, selv om synsing er inkludert.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje litt rask på avtrekkern, der ja.

Uansett, man må låne med hjem, eller i det minste høre på høyttalerne selv. Vi har alle vår egen oppfattelse av hva som er god lyd/hvordan vi liker musikken presentert.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Og du vil ikke få basstrøkket du er etter.
    Greit å få avklart det Begynner å bli en del høyttalere nå etter hvert, kjempe flott at folk er aktive og kommer med råd

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Hvorfor ikke få hjemlån på noen Audiovector høyttalere istedetfor å synse her på tråden. Hvis du føler at du ikke har kommet noe nærmere etter at tråden startet, hjelper det ikke om tråden blir hundre sider lang.
    Jeg har jo selv Audiovector hjemme nå, bare det er M3 serien. Det skal jo så klart blir artig å teste dette på Hegel hjemme hos meg selv, selv om jeg har testet det før på hck og vet at det er en god match. Hjemlån blir vansklig, da jeg bor på Karmøy og nærmeste Audiovector forhandler er utforbi Stavanger. Neste forhandler er helt borte i Oslo.

Grunnen til at jeg opprettet denne tråden var og få tips til andre høyttalere jeg burde sjekke ut. Jeg er enda ung, og mange av dere her har testet utallig mye mer enn meg, derfor greit og søke info her

Er ikke redd for at Audiovector og Hegel skal bli bra sammen, det har jeg stor tro på, men siden Si6 serien ikke er for demo i Norge, og ingen har disse tar jeg jo muligens en liten sjans viss jeg skal bestille dem Tiden vil vise!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemt deg om du skal på noe demo i Oslo eller Stavanger?

Blir spennende å se hva du havner opp med, er vel ganske mye forskjellige høyttalere som har blitt nevnt her til nå.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Bestemt deg om du skal på noe demo i Oslo eller Stavanger?

Blir spennende å se hva du havner opp med, er vel ganske mye forskjellige høyttalere som har blitt nevnt her til nå.
    Var med dama i Stavanger i dag, men da skulle vi alt annet enn å teste teite høyttalere sa hun Hun forstår seg absolutt ikke på denne hobbyen! Planen idag var i utgangspunktet en NKI samling, som hun skulle på, men jeg måtte alikevell prøve meg, det funket ikke

Uansett, 25 denne månden reiser jeg i nordsjøen via Sola. Får se om jeg ikke klarer litt høring først da. 15 neste måned er det Kaizers Orchestra konsert i Stavanger, og da skal jeg ha helga på hotell der me to andre kamerater som også liker hifi godt

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får la madammen være igjen neste gang

Hvis du skal på noen bestemte butikker på demo, burde du ringe noen dager i forveien.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Får la madammen være igjen neste gang

Hvis du skal på noen bestemte butikker på demo, burde du ringe noen dager i forveien.
    Hehe..det skal jeg

Hva tenkte du på? HCK trenger jeg ikke, det har vi selv i Haugesund! Hifi Klubben har jeg hørt på B&W 803D som jeg fant intressant. Da har jeg ijen Resonans, og Maxwell som jeg har hørt på Chario. Vet ikke om andre hifi butikker da, hvorfor bør jeg ringe noen dager før?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke sikkert at de høyttalerene du vil høre på er ute av eksene enda, eller spilt inn..

Kjedelig hvis de ikke er klar over det(selv om folk kan glemme av) og du må stå å vente i butikken mens de finner frem høyttalerene og spesifikke forsterkere. Ene gangen jeg var på demo hadde de glemt av at jeg skulle komme, og jeg måtte vente en stund til han ene i butikken greide å knote seg til å finne høyttalere, forsterker, cdspiller(e) og kabler.. tok sin tid.

Du burde også undersøke om butikkene har noen elektronikk med ca samme signatur som hegel, hvis du ikke tar med selv. Så har du nogenlunde peiling hvordan de vil høres ut med din elektronikk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår, hadde kanskje ikke vært så domt når du sier det! Sist gang jeg var innom Resonans hadde de fått en Hegel H2A i innbytte, vel ikke så kraftig som H4A men funker plenti til og teste med, bare for å få høre igjen Hegel sin lydsignatur. Viss de ikke har den inne enda, vet jeg ikke helt hvilken annen forsterker Resonans har som kan ta Hegel sin "rolle"

Noen forslag?!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15 neste måned er det Kaizers Orchestra konsert i Stavanger, og da skal jeg ha helga på hotell der me to andre kamerater som også liker hifi godt

Denne skal jeg på også.. må bare få biletter først...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Denne skal jeg på også.. må bare få biletter først...
    Da får vi finne oss ett bord og ta noen drammer mens vi diskuterer høyttalere

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Må bare se å få skaffet meg biletter..

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •