Det Store Høyttaler Valget - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 117
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    disse her er nok nydelige i rett setting. dødslei de smale dype kassene med x antall elementer!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visonic Concept 9 til 52000,-

ATC SCM 50 passiv til rett under 70000,-

Spendor S9e til omtrent 40000,-

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod visst ingen Dynaudio her på lista di...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Helt ening ang. Glenair, pluss at jeg har ikke klart å bli komfortabel med lyden heller, nå har jeg bare hørt dem i butikk (Resoans) tipper at de spiller mye bedre hjemme hos folk!

Hva slags lyd er du ute etter? Har du hørt på ProAc som nevnt over? Hva med Audiovector (Apis på Gausel)? Ikke et lett valg det der.. Var i samme "problem" i noen år jeg også.. Bruk tiden godt, lytt nøye, noter hva du hører. Finn en sang som du kan godt, der du noterer positivt og negativt på de høyttalerne du hører.. Så kan du sette de opp mot hverandre.
    Lyden jeg er ute etter, tja..
    Lyden skal være klar, slik at jeg hører detaljer, og alle instrumenter kommer til sin rett. Høyttalerne skal kunne tynes litt på høyt volum. Jeg liker at bassen er presis, med ett skikklig trykk med den skal være fin og treffe nøyaktig å være STRAM og behaglig.

Er godt fornøyd med M3`ene jeg har idag, men de begynner å dra litt på åra og har ett stort ønske om å få oppgradert lyden betraktelig.

ProAc som du nevner er jeg ikke kjent med? Men det bør jeg kanskje få sjekket litt opp Apis på gausel har jeg vært så vidt i kontakt med Magnus som jobber der. Eneste som er litt synd, er at de kun har hele Mi3 serien, jeg er jo litt ute etter serien over der igjen, som ikke er for demo noen plass i Norge.

Tiden skal brukes godt, og det er akkurat det jeg gjør, noter litt i ei lita blokk jeg har med meg uansett hva jeg skal. Posetive tanker, og negative tanker om det jeg hører. Så prøver jeg og se på notatene mine, og velge ut noen høyttalere da, slik at jeg kan minske mengden. Høyttalere jeg ikke er sikker på, eller husker dårlig, hører jeg da gjerne en gang til.

Og som du sier at jeg må bruke god tid, det skal jeg! Dette skal være ett anlegg jeg skal ha noen år, før det byttes ut igjen. Med tanke på at jeg også bare er lærling enda, er det ikke bare å bare og kaste så mange titusenere i hifi

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    disse her er nok nydelige i rett setting. dødslei de smale dype kassene med x antall elementer!
    Som skrevet før i tidligere innlegg, er ikke utseende på disse høyttalerne noe i det hele tatt for meg Skal vente til den nye Tannoy serien kommer, med de større modellene!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Visonic Concept 9 til 52000,-

ATC SCM 50 passiv til rett under 70000,-

Spendor S9e til omtrent 40000,-

De der Visonic Concept var en smule sexy, takker for tipset

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Stod visst ingen Dynaudio her på lista di...
    Det stemmer! Jeg er en av dem som ble skikklig trist, når HCK gikk fra Audiovector til Dynaudio. Har hørt mange av modellene opp til 60 lapper tror jeg, og for all del, de spiller ikke dårlig. Men vet ikke helt om det er dette jeg er på jakt etter

Men uansett, flott du nevner dem

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på alt det fete du kan kjøpe til røvrpriser på audiogon og importere til Norge.
    70.000,- skaffer deg f.eks wilson watt/puppy 7, Revel Ultima Studio og lignende über gromme kreasjoner.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse?

Von Schweikert VR4 SR

Bare en fantastisk høyttaler!

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Tenk på alt det fete du kan kjøpe til røvrpriser på audiogon og importere til Norge.
    70.000,- skaffer deg f.eks wilson watt/puppy 7, Revel Ultima Studio og lignende über gromme kreasjoner.
    Dette er jeg ikke kjent med i det hele tatt? Viss du har lest litt tidligere i tråden her, så ser du hvordan jeg beskriver hvordan jeg vil en ht skal låte. Og du skriver at jeg kan importere, ikke noe mulighet for demo da, før jeg eventuelt skulle ha importert disse du nevner?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hva med disse?

Von Schweikert VR4 SR

Bare en fantastisk høyttaler!

A.
    Flott utseende på disse ihvertfall, skal få sjekket opp disse også! Demo Stavanger/Karmøy området? Link til forhandler?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Skal være ærlig å svare at det vet jeg ikke? Syns den er ufattelig stygg da men Når jeg ser hvilke elementer den er bestykket med, så ser det jo ikke ut som den leverer noe særlig bass? eller ?
    Smaken er som baken, men bestykningen er ikke til å kimse av, har hørt dem og de spiller overbevisende bra ned i registeret, litt under 30Hz om jeg ikke husker helt feil. Ellers er de veldig åpne med ett stort lydbilde. Men, om du synes de er stygge så skal jeg la saken ligge... :-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Smaken er som baken, men bestykningen er ikke til å kimse av, har hørt dem og de spiller overbevisende bra ned i registeret, litt under 30Hz om jeg ikke husker helt feil. Ellers er de veldig åpne med ett stort lydbilde. Men, om du synes de er stygge så skal jeg la saken ligge... :-)
    Hehe! Uansett, så hadde vel en demo aldri kunne skadet noen, viss det finnes i området her

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer! Jeg er en av dem som ble skikklig trist, når HCK gikk fra Audiovector til Dynaudio. Har hørt mange av modellene opp til 60 lapper tror jeg, og for all del, de spiller ikke dårlig. Men vet ikke helt om det er dette jeg er på jakt etter

Men uansett, flott du nevner dem
    Siden du ikke utelukker Dynaudio.

Dynaudio Contour S5.4

eller den litt enklere

Dynaudio Contour S3.4
    Bilder på Dynaudio Contour S3.4

Er vel HFCK i Stavanger, så er vel ikke umulig å få demo på noen av disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden jeg er ute etter, tja..
    ProAc som du nevner er jeg ikke kjent med? Men det bør jeg kanskje få sjekket litt opp
    Ikke så mange som snakker om dem er i Norge dessverre. Les i ProAc´venner tråden på sentralen. Se om noen har dem på vestlandet.

Uansett burde du vel ta deg en tur over fjellet når du først skal bruke så mye penger. Størst antall butikker på østlandet.

Visonik... tviler.. (iallefall med Hegel). Må si jeg tviler på at Hegel passer til Usher også.

ATC her jeg hørt bare én gang hos Lyric. Meget gode saker som trenger et kraftverk. Selv syntes jeg Glenair formidlet mye musikkglede men du likte vel ikke utseende. Spendor S9e sies å være vanskelig å få til. Nei, du hadde jo ikke Dali på listen din, men jeg syntes MS4 spilte veldig bra på Classé.

Ikke lett....

Von Schweikert VR4 SR... de har fått mye skryt.. ja hvor kan de høres? Vet ikke om noen som har dem nå.

Dynaudio Contour tviler jeg passer til Hegel.

Hører du hovedsaklig på rocka musikk eller spiller du også akustisk/jazz/rolig musikk?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Siden du ikke utelukker Dynaudio.

Dynaudio Contour S5.4

eller den litt enklere

Dynaudio Contour S3.4
    Bilder på Dynaudio Contour S3.4

Er vel HFCK i Stavanger, så er vel ikke umulig å få demo på noen av disse?
    Nå har jeg hørt de fleste modellene opp til den "minste" av de du nevner, viss jeg ikke tar helt feil. Å det stemmer, det er HFCK i Stavanger faktisk i Haugesund også, som gjør det mye enklere for meg Det er vel så si den eneste "store" butikken som selger hifi i området.

Har noen privat personer, og små bedrifter som driver med hifi rundt her på fritiden, men ellers må jeg ta båten over til Stavanger!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har Hegel gjør det jo også enklere, da du kan få testet disse på samme elektronikk som du har, eller lignende.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ikke så mange som snakker om dem er i Norge dessverre. Les i ProAc´venner tråden på sentralen. Se om noen har dem på vestlandet.

Uansett burde du vel ta deg en tur over fjellet når du først skal bruke så mye penger. Størst antall butikker på østlandet.

Visonik... tviler.. (iallefall med Hegel). Må si jeg tviler på at Hegel passer til Usher også.

ATC her jeg hørt bare én gang hos Lyric. Meget gode saker som trenger et kraftverk. Selv syntes jeg Glenair formidlet mye musikkglede men du likte vel ikke utseende. Spendor S9e sies å være vanskelig å få til. Nei, du hadde jo ikke Dali på listen din, men jeg syntes MS4 spilte veldig bra på Classé.

Ikke lett....

Von Schweikert VR4 SR... de har fått mye skryt.. ja hvor kan de høres? Vet ikke om noen som har dem nå.

Dynaudio Contour tviler jeg passer til Hegel.

Hører du hovedsaklig på rocka musikk eller spiller du også akustisk/jazz/rolig musikk?
    Til Oslo skal jeg, var inne på Sas å så etter billige tur/retur billeter igår, å de ligger på alt fra en liten tusen lapp og opp til godt over 3 tusen. Men drøyer turen litt enda.

Og det er som du sier, dette er langt i fra lett valg, det er så uendelig mange merker, og så mye forskjellig lyd så håper jeg havner opp med det "beste" for meg til slutt

De der Von Schweikert VR4 SR var jo stilige, hadde vært kult med en demo! Det er veldig kjipt at de mindre kjente merkene ikke er så lette å få sett og hørt, men sånn må det jo nesten bare bli når det ikke er så stort markede for dem gjerne. Uansett så vil jeg jo høre det jeg skal leve med i fremtiden!

Det går veldig mye i rock, Disturbed, System Of A Down, Rammstein og den klassen der. Men det varier vær dag, nå snurrer cden til Vidar Johnsen & Peter Nordberg, så jeg er alt spisende. Blir ikke mye jazz her i gården, men musikk som Bjørn Eidsvåg eller Celine Dion osv osv blir også spilt ofte!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvis du har Hegel gjør det jo også enklere, da du kan få testet disse på samme elektronikk som du har, eller lignende.
    Har ikke fått det i hus enda, men regner med at hele pakka er i hus neste måned en gang gleder meg!!!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva består denne pakka av?
    Prøvde å lete etter hvilken forsterker du skulle kjøre høyttalerene på, men fant ikke noe i denne tråden.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •