Diskanter til cerwin vega dc1515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diskanter til cerwin vega dc1515

Hei, jeg har sprengt diskantene i mine cerwin vega dc1515, fremme å bak. Jeg trenger hvertfall de fremste diskantene. Hvor får jeg tak i erstatninger eller orginale. Å hva er prisene ? Har noen av medlemmene her noen liggende?

Kan jeg lage hullet større å bruke dc15 diskant? Kan folk komme med innspill så hadde jeg vært glad.

Har muligens 2 dc15 diskanter liggene..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk hos Sound Pressure de skaffer en del reservedeler til cerwin. hadde ikke ville brukt samme diskant som i dc15. diskanten i 1515 er en del kraftigere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fikk nylig 2 stk sica (italienske) diskanter fra sound pressure som var deres anbefaling til erstatningselement for bakdiskantene, som i mitt tilfelle var sprengt. De hevder disse elemntene skulle være bedre en orginaldiskantene, som forøvrig ikke eksisterer lenger...Ble forøvrig opplyst at det var brukt 3 forskjellige bakdiskanter på 1515 opp gjennom tidene og ingen av disse var produsert av cerwin vega selv, jeg ble derfor bedt om å måle hullet for å finne den "mest riktig" som skulle passe i, mine hull til bakdiskantene var 73 mm, og diskantene jeg mottok skulle passe rett i. Det gjorde dem forøvrig ikke, og måtte smi litt rundt kantene på hullet for at diskanten skulle komme helt inntil platen (grunnet annen plassering av tilkoblingene og en utbyggende:evil: plastkant bakpå festeplaten for diskanten), men lyd ble det og skruehullene passet perfekt. Prisen var 1324,- for disse 2 diskantene inkl. porto og oppkravsgebyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men vis de ikke klarer å skaffe like diskanter kan jeg jo bare skru av selve diskanten men bruke plast dekselet foran, så det ser orginalt ut på utsida? Right? jobber på tv / radio butikk så holde på med det er ikke noe problem..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Ja men vis de ikke klarer å skaffe like diskanter kan jeg jo bare skru av selve diskanten men bruke plast dekselet foran, så det ser orginalt ut på utsida? Right? jobber på tv / radio butikk så holde på med det er ikke noe problem..
    Blir bedre lyd med diskant bak, merkbart mere spredning.
    Diskanten i 1515 er mye kraftigere enn den som sitter i DC-15 så vil du ha sprengte DC-15 diskanter så kjør på hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Blir bedre lyd med diskant bak, merkbart mere spredning.
    Diskanten i 1515 er mye kraftigere enn den som sitter i DC-15 så vil du ha sprengte DC-15 diskanter så kjør på hehe.
    Jeg får handle meg 4 nye diskanter er det det dere sier? Off.. Hørte om priser på 900kr stk på diskantene fremme. Kanskje bedre å finne de på ebay selv da? heter noe med 7 dc1515 diskantene .. right?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle med bakdiskantene og sica diskantene dom erstattning gikk ikke det (var inne på samme tanken) Da "plasten" var skrudd fast med henholdsvis 3 og 4 skruer til magneten, så da ville en iallfall ha måtte "mekket og limt?" veldig, ganske spesiell utforming på diskanten også ser jeg, så er nok okke lett å få til.

Men kom til å tenke på en ting, siden en gjerne må betale så "mye" som en tussing for en erstattningsdiskant, finnes det ikke noen som kan Respole slike diskanter? De er jo skrudd sammen ser det ut som, så da må det vel være mulige å demontere for en reparasjon....? men blir uhørt dyrt kanskje

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte bakdiskanter på www.dynabel.no ,merke SAMMI, kan ikke tro de er noe dårligere enn Sica. Myyyyyyye billigere enn Sica er de også, 98.- pr.stk.

Sprenger du de, kan du jo alltids kjøpe 5 til for det `en Sica koster!

De bakdiskantene som sto i mine DC-12 var av merke NOKIA, elementet var klin lik de originale diskantene som sto i VW Vento, samt Passaten jeg hadde,
    mylar membran er det på både SAMMI og NOKIA, så den helt store forskjellen kan jeg ikke skjønne at det blir.

Har en original NOKIA til salgs hvis noen trenger!!

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte orginale diskanter fra 215 til mine dc 15 måtte lodde og lime . Men for en god lyd . betalte 1200 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TOOLMAN
    Kjøpte bakdiskanter på www.dynabel.no ,merke SAMMI, kan ikke tro de er noe dårligere enn Sica. Myyyyyyye billigere enn Sica er de også, 98.- pr.stk.

Sprenger du de, kan du jo alltids kjøpe 5 til for det `en Sica koster!

De bakdiskantene som sto i mine DC-12 var av merke NOKIA, elementet var klin lik de originale diskantene som sto i VW Vento, samt Passaten jeg hadde,
    mylar membran er det på både SAMMI og NOKIA, så den helt store forskjellen kan jeg ikke skjønne at det blir.

Har en original NOKIA til salgs hvis noen trenger!!
    Hvorvidt sammi diskanten er et bedre valg eller ikke skal jeg ikke konkludere om, men såvidt jeg fant ut, syntes jeg sammidiskanten virker langt mer puslete en sica elementene jeg fikk, både i fysiske mål og utseende:???:
    Til sammenligning er bl. annet magnetdiameteren på sica ca 70 mm, mot sammi som er 41 mm

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke samme diskant på alle modellene, Den originale Nokia diskanten bak på DC-12 har magnet på 37mm, og er også puslete iforhold til Sammi.

Modellene er sikkert oppgradert oppigjenom årene,mulig pga mye problemer med "sprengte" elementer!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TOOLMAN
    Da er det ikke samme diskant på alle modellene, Den originale Nokia diskanten bak på DC-12 har magnet på 37mm, og er også puslete iforhold til Sammi.

Modellene er sikkert oppgradert oppigjenom årene,mulig pga mye problemer med "sprengte" elementer!
    Jeg har blitt fortalt at det er brukt 3 forskjellige bakdiskanter, dette fordi høyttalerene har blitt satt sammen både i danmark, polen, og da de ikke kunne mette etterspørselen begynnte de også monteringen i amerika. Bakdiskantene skal ha vært av merke Nokia, DTE, og ett merke jeg ikke kommer på i farten...
    Nå skal det sies at diskant elementene i 1515 trolig er naturlig kraftigere type en hva som finnes i de øvrige DC høytalerene, så at DC-12 sin diskant er mindre en i 1515, og sikkert også mindre en den orginale 15 høytaleren, dette nok for at utsmykkningen av elemtene i hver modell skal stå i forhold til hverandre.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får handle meg 4 nye diskanter er det det dere sier? Off.. Hørte om priser på 900kr stk på diskantene fremme. Kanskje bedre å finne de på ebay selv da? heter noe med 7 dc1515 diskantene .. right?:-D
    Skulle ikke forundre meg om at de var enda dyrere! Etter det jeg har lest så er diskanten som sitter forran i 1515 noe av den samme som sitter i gamle Prostax pa serien til CV, altså noen av de råeste pa høyttalerne de har laget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allså, nå har jeg et til problem, jeg tror kanskje høytalerene mine er koblet feil inni.

Er det gul å blå kabel som går til diskant fremme?
    Brun og orange går til bak?
    å hvite å hvit går til mellomtone å en enkel kabel mellom de.
    ?? å seff rød å svart til bassene..

Jeg har diskant i hvit å hvit å mellomtone i blå å gul..

Kan noen svare meg eller gi mg et bilde av en dc1515 høytaler inni..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allså, nå har jeg et til problem, jeg tror kanskje høytalerene mine er koblet feil inni.

Skulle gjerne hjulpet deg, men er dessverre vekkreist, sikkert andre her som kan hjelpe deg, kan forøvrig bekrefte at brun(-) og Orange(+) er riktig til bakdiskanten, samt rødt og svart til bassene, hadde alle DC1515 høytalerene dobbelspolede basser forresten?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på dc15 er det ivertfall rød å svart til bassen brun å oransj til diskanten bak hvit å gul til mellomtonen å blå å grå til diskanten fremme

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det virker litt rart at det går 2 hvite til mellomtonen, er ikke lett å skille + og - da, sikker den ene "hvite" ikke er grå da?, Isåfall så kan det jo virke som en feilkobling sammenlignet med Dc 15 som nevnt her....????

Sorry, ble litt rot dette her, litt mange farger for meg... Det må da være noen med 1515 som kan hjelpe karen??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Reimers å alle andre tusen takk=) Nå fungere det. Det var den ene motstanden på diskanten så var defekt på begge delefilterene. Så nå står d uorginale diskanter i front da, men de fungere til jeg har fått levert inn diskantene for respoling.. av høytaler doktoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Reimers å alle andre tusen takk=) Nå fungere det. Det var den ene motstanden på diskanten så var defekt på begge delefilterene. Så nå står d uorginale diskanter i front da, men de fungere til jeg har fått levert inn diskantene for respoling.. av høytaler doktoren.
    KJEEEEEEMPE interressant, hva koster noe sånt å gjøre da, så de kunne respoles altså, og da med at de fremdeles har samme karakteristikk som før??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    KJEEEEEEMPE interressant, hva koster noe sånt å gjøre da, så de kunne respoles altså, og da med at de fremdeles har samme karakteristikk som før??
    jeg har fått en pris av han eller så var det en annen, 350kr stk ca. Kan sjekke det opp å gi nærmere beskjed..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •