Hvor ble det av Mission?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor ble det av Mission?

Gikk plustelig opp for meg at det er lenge siden jeg har hørt eller lest noe om Mission høyttalere. Er de fullstendig borte fra det norske markedet? De har jo vist at de kan lage gode høyttalere mer enn en gang, og hadde flere bestselgere for noen år siden. Siste importør var vel el-kjøp - og der er det jo ikke mange godsaker å finne lenger.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og husker Mission fra sine glansdager. De hadde noen snaxy minikomponenter og høyttalere som jeg aldri fikk hørt på:-(

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mission

Etter at hi fi klubben og hi fi senteret tok over markedet i ren elkjøp stil har alt(nesten) som ikke kan selges med 80% DG blitt skøvet ut. Eller at de ikke får stå som ene distributør.

Det utrolige er at mange elsker jo alt med hi fi klubben og hifi centeret...

Lenge leve de uavhengige!

Slutter ikke folk som sier de "kan lyd" å digge disse fullstendig, så sitter vi igjen med et sørgelig utvalg i dette landet!

link til mission hjemmeside:

Mission - Home

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Lenge leve de uavhengige!
    Støttes! Men det er tøft å drive som liten uavhengig forhandler i konkurranse med de store kjedene i et marked der forbrukerne stort sett går etter lavest pris. Hvis vi ikke er villige til å betale det det koster å ha tilgang til et godt utvalg og uavhengige og kunnskapsrike forhandlere, så står bare kjedene igjen en dag. Se bare på all sytingen her på forumet over hvor dyrt alt er i dette landet ("importer heller direkte fra Kina!").

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Støttes! Men det er tøft å drive som liten uavhengig forhandler i konkurranse med de store kjedene i et marked der forbrukerne stort sett går etter lavest pris. Hvis vi ikke er villige til å betale det det koster å ha tilgang til et godt utvalg og uavhengige og kunnskapsrike forhandlere, så står bare kjedene igjen en dag. Se bare på all sytingen her på forumet over hvor dyrt alt er i dette landet ("importer heller direkte fra Kina!").
    Jobber du som forhandler innen lyd?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg jobber ikke i bransjen, er ren amatør og snakker bare ut fra antakelser når jeg uttaler meg om faghandelen. Det er vel rimelig selvsagt at utvalg og knowhow har en kostnad? Og de store kjedene er jo bare en konsekvens av at den store massen av forbrukere går etter pris. Det var forresten et mer interessant utvalg både hos klubben og hos HFC-kjeden for noen år siden enn det er i dag, synes jeg - ja til og med hos elkjøp kunne du finne en og annen lekkerbisken. Vil tro at det er rimelig gode tider i bransjen akkurat nå, men vi har sett før at de små uavhengige går dukken når økonomien blir trangere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det gikk en tråd på sentralen vedrørende konkurs for 2-3år siden.. ble sansynligvis kjøpt opp, og produksjonen har vært laber siden den gang virker det som

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt! Det kryr av gode hifi produkter som ikke finner veien, eller har mått snu her i dette landet.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det dumt at nisje-sjappene forsvinner...
    Men hvem skal betale for utvalg og know-how da? Alle? eller jeg, så kan dere gå "gratis". Eller bedre hvis dere betaler, så kan JEG importere! ops:

Det er ganske vanskelig å stoppe denne utviklingen.
    Hvis ikke vi kanskje kan få en av kjedene til å ta rollen som Vinmonopol. Med et greit utvalg, men ALT kan bestilles :-D Månedens forsterker osv.. Ukens høytaler...

Når kjedene overtar og utvalget blir mindre og hjemme-importen vokser, blir det bare enda viktigere å ha avforum med høykvalitetet. Dermed så ivaretaes know-how biten, men muligheten til å prøvelytte mangler jo fortsatt.....
    Og det løser vi med GIGANTISKE messer! 2 STORE i halvåret, pluss noen små inni mellom :-D Og kanskje noen mellomstore rett før jul og rundt feriepengene.!

Men selvsagt, aller helst billige nisje-sjapper...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo'a pegpisk!

Sier bare ta det er dumt jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mission høytallere til salgs

Mission har kvalitetshøytallere. Hvorfor ikke teste de ut? Jeg må selge på grunn av plassmangel i ny leilighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Jeg og husker Mission fra sine glansdager. De hadde noen snaxy minikomponenter og høyttalere som jeg aldri fikk hørt på:-(

De snaxy minikomponentene du snakker om her heter Cyrus og spiller meget bra. Vinner alt av tester i britiske hifi blader. Men det er dårlig med markedsføring her i Norge.:-x .

Smog

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har i grunnen lurt litt på hvorfor cyrus-produktene aldri har slått an i Norge. Kan det være at den kompakte størrelsen forleder folk til å tro at lyden også er mini? Eller at de assosieres med "life style"-produkter? Det er mye snadder der ute som knapt blir vist interesse i det hele tatt i den hjemlige andedammen. Men det norske markedet er lite, og folk flest følger strømmen, og da blir det vel slik at NAD ruler.

Ellers er det vel etterhvert en del år siden Cyrus og Mission ble skilt.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    det gikk en tråd på sentralen vedrørende konkurs for 2-3år siden.. ble sansynligvis kjøpt opp, og produksjonen har vært laber siden den gang virker det som
    De er oppe å går her:

Mission - Home

Dårlig med importører her på Berget...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Mission for en stund siden ang et par Freedom-5 jeg har ståendes. Det kom blant annet frem da at de var ganske misfornøyd med Elkjøp som forhandler i Norge. Er nok en grunn til at merket har dødd ut her i landet....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det kom blant annet frem da at de var ganske misfornøyd med Elkjøp som forhandler i Norge. Er nok en grunn til at merket har dødd ut her i landet....
    Hvorfor er jeg ikke overrasket

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cyrus

Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Ja, jeg har i grunnen lurt litt på hvorfor cyrus-produktene aldri har slått an i Norge. Kan det være at den kompakte størrelsen forleder folk til å tro at lyden også er mini? Eller at de assosieres med "life style"-produkter? Det er mye snadder der ute som knapt blir vist interesse i det hele tatt i den hjemlige andedammen. Men det norske markedet er lite, og folk flest følger strømmen, og da blir det vel slik at NAD ruler.

Ellers er det vel etterhvert en del år siden Cyrus og Mission ble skilt.
    Flere nisje butikker har forsøkt de siste årene å få til noe med Cyrus.
    Ingen vil kjøpe det da...De har vel solgt max 10 produkter i Norge på 5 år...
    Hørte Cyrus sin Hjemmekino pakke sammen med Vienna schønberg pakke og det var rett og slett utrolig bra i forhold til størrelsen. Dynamikken var faktisk bedre enn på de fleste andre store oppsett jeg har hørt.
    Ingen av "de aktive" i Bergen har ofret de en tanke, rart ikke sant når de fremstiller seg selv som "kjennere", innovative og frie i sine valg?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulig forklaring på mangelen på suksess, kan være at produktene lenge hadde ganske lav uteffekt, 50 - 60 Watt (du kan få mer i dag!). Her på berget er nok "mange Watt" blitt vektlagt mer enn det som tradisjonelt har vært tilfelle i Storbritannia. Allikevel, når vi ser på den høye statusen Cyrus har hatt i britisk hifi-presse og blant britiske entusiaster gjennom flere tiår, så er den nærmest totale mangelen på interesse for produktene i Norge påfallende.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at det er merkelig at Cyrus produktene er borte fra det norske marked...
    Jeg "restaurerte" min gamle Cyrus One(egentlig Mission Cyrus One...) i går, og koblet den opp for første gang på 10-12årops:
    Skjønner hvorfor jeg aldri har kvittet meg med den! Den låt faktisk bra! Nå er dette en -91modell med hele 2x25W, men koblet opp på lettdrevne ht låt det egentlig imponerende bra! Dette er faktisk den forsterkeren som fikk meg interessert i hifi...
    Og Cyrus har en bra og rask kundeservice! Jeg fikk servicemanual med fullstendig skjemaer og deleliste tilsendt, samme dag som jeg forespurte om dette? Og selfølgelig kostnadsfritt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Cyrus ja. En som selger komeplette sett på bruktbørsen med PSX'er etc. Små men kraftige saker ja.

Mission hadde vel et spennende konsept med NXT høytalere. Hørte aldri noe særlig mere om det etter at de "forsvant" fra markedet.

Ellers må jeg si de spilte nesten litt for korrekt / kjedelig.. veldig engelske høytalere

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •