Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 254
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Vi har vel ikke hatt veldig mye Electrocompaniet inne, men siden jeg testet Nemo i siste nummer - har ikke disse et klasse A design? Du må gjerne opplyse både meg og produsenten om dette. Og mens du er i gang kan du også ta en telefon til forbrukerrådet og informere om at EC bedriver villedende markedsføring, for det står ganske klart i produktspesifikasjonene at de opererer i klasse A.

Bare for å hjelpe Captaine.

Electrocompaniet: 21383584
    Forbrukerrådet: 81558200

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplyste det jo nettop til deg? Produsenten vet det godt selv, men hvorfor stoppe med villedende reklame når de har sluppet unna med det i over 30år?
    I ekte norsk hifi-ånd vil jeg aldri stikke kjepper i hjulene for en norsk hifi-bedrift. Det er så få igjen av de, noe som er meget synd i seg selv.

Forøvrig har EC har aldri produsert en klasse a forsterker.
    Nemo er klasse ab som alle andre. Hadde Nemo vært 600 klasse a watt, hadde hver monoblokk vært like stort som et 2m høyt kjøleskap.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lærer gjerne noe nytt capitaine, så fyr løs. Du påstår en ting, Electrocompaniet noe annet. Derfor hadde det vært fint med en avklaring. (nei, det er ikke ironisk eller spydig ment, jeg er bare nysgjerrig).

Imidlertid står det også skrevet at den trekker 230W uten belastning. Den blir glovarm til du begynner å belaste den, og den er stor som et vondt år. Den har to separate forsterkerkretser, og den er fullbalansert. Hvis transistorene tåler en høy tomgangstrøm er det vel heller ingenting i veien for at den kan operere i klasse A? Jeg kan ikke nok om dette, men siden ballen er på banen føler jeg vel at du bør utdype dette noe mer, siden du har kommet med påstanden. Og hvis det er slik at det er et klasse A/B-design, hvorfor kan de da ikke opplyse oss når den går fra klasse A til A/B?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    600w med ren klasse A drift høres litt vel mye ut ja.
    Kanskje capitaine er inne på noe. Men kan ikke dere opprette en egen tråd om dette, så slipper vi å diskutere dette i denne høyttalertråden

Hvordan opplever dere holografien på S-3EX ?
    Har dere noen eksempler på andre høyttalere som er bedre/dåligere på dette punktet i denne prisklassen ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    ......men S-3EX har kvaliteter som ganske enkelt ingen andre i nærheten av prisen har.
    Hvilke andre høyttalere testet du hjemme på samme elektronikk før du kom til den konklusjonen? Greit å vite hva du sammenligner med..... :-D

OT, men angående klasse A:

Levinson hadde en forsterker som het ML-2, og det var en 25 watts klasse A konstruksjon (designet av John Curl) som trakk 400W konstant. Krell KMA-200 trakk konstant 1150W, kun for å kunne levere 200W klasse A. Varmovnen hadde 2 bråkete vifter for å kunne kjøle den ned. Det gjelder det å ha spotpris på strømleveransen....

Gamle design dette, men teknologien er mer eller mindre lik. Effektiviteten på en klasse A forsterker pleier å være rundt 20-50% avhengig av design.

Electrocompaniet Nemo er i så tilfelle neppe rent klasse A hele veien opp til 600W. Vil anta at den kjører på klasse A opp til 25-50W før den går over til klasse A/B drift (?).

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    600w med ren klasse A drift høres litt vel mye ut ja.
    Kanskje capitaine er inne på noe. Men kan ikke dere opprette en egen tråd om dette, så slipper vi å diskutere dette i denne høyttalertråden

Hvordan opplever dere holografien på S-3EX ?
    Har dere noen eksempler på andre høyttalere som er bedre/dåligere på dette punktet i denne prisklassen ?
    helt enig med dette:-D

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I sort!

Har ikke lest alle innleggene på denne, men kan herved informere om at det er blitt gitt signaler om at den kommer til å bli tilgjengelig i sort i August og ikke i oktober/November som først antatt.

Så:
    Drikk vann i ferien ,ikke øl.
    Spis billig, gjerne makkaroni...

Så kan du kjapt få deg et par til høstenvinden setter inn.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvilke andre høyttalere testet du hjemme på samme elektronikk før du kom til den konklusjonen? Greit å vite hva du sammenligner med..... :-D
    Mnja, Xavian XN360 var veldig pen på alle måter, helhetlig lydbilde, men kanskje litt "daff" for min smak. Dali Helicon og Dynaudio Contour må finne seg i å konkurrere, men de er virkelig ikke i nærheten i det hele tatt! For ordens skyld er jeg ikke helt sikker på at jeg ikke foretrekke Esotecen i Dynaudio, den er helt fabelaktig, men totalt sett er S-3EX ganske enkelt på en annet nivå. Samme gjelder gamle minner fra Kef Reference og Audiovecor M3/Mi3, men se for deg alle de sterkeste sidene fra de nevnte høyttalerne, hive alle svake punkter i nærmeste søppelkvern så sitter du i grove trekk igjen med S-3EX. Dali MS4 er ikke helt idiot den heller, bånddiskanten gir et annet spredningsmønster som har sin sjarm, men den har ikke samme tyndgen og stramheten i bassen. Div. Martin Logan, mnaj ikke helt min greie, og ikke kan de spille skikkelig høyt heller..Ikke at jeg liker B&W nesten uansett modell, men N803s faller midt i prisleiet og joda, fin mellomtone, men nei, S-3EX er i en annen galakse.
    Var millimeteren før jeg kjøpte Array 800, samme pris men en veldig annerledes på mange måter. Så har vi Tannoy Glenair, de spiller drittfett, herregud for en mellombass, der må selv S-3EX bøy av, men den er hverken like pen eller komplett lydmessig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste OT fra min side nå:

Jeg er klar over problematiken, at størrelsen ikke skulle tilsi klasse A osv., alt dette er på en måte greit. Men mange, både respekterte magasiner, Wikipedia, og ikke minst EC selv snakker hele tiden om "pure class A", uten at jeg på et eneste sted finner noe som helst om det motsatte. Derfor spør jeg. Jeg synes det er merkverdig at et firma som EC skriver dette hvis det ikke er sannhet i det. Rart ingen har tatt tak i det før?

Dessuten er det fullt mulig å designe et rent klasse A-design med tilnærmet 50 % effektivitet (resterende tap i kostruksjon for øvrig utgjør avviket fra 50 %), derfor er jeg nysgjerrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste forsterker til S-3EX?

Som man kan se av mitt anlegg(under planlegging), er jeg ganske sikker på at S-3EX er den høytaler som ligger nærmest det jeg ønsker fra en høytaler og som jeg har råd til.

Ettersom jeg har skjønt er Hegel H4SE den effektforsterker som gir mest valuta for pengene sammen med S-3EX under 50.000,-...eller? hva mener dere som har testet?

Vil det å gå opp til Chapter audio 200S være smør på flesk?
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Som man kan se av mitt anlegg(under planlegging), er jeg ganske sikker på at S-3EX er den høytaler som ligger nærmest det jeg ønsker fra en høytaler og som jeg har råd til.

Ettersom jeg har skjønt er Hegel H4SE den effektforsterker som gir mest valuta for pengene sammen med S-3EX under 50.000,-...eller? hva mener dere som har testet?

Som jeg for lengst har beskrevet til det kjedsommelige spiller mitt par tilkoblet H2A MkII renste strammeste bass av ypperste sort, og ligger det brutale basstrommer på plata hamres det ut med enorm tyngde. Poenget mitt er at om man skal ta testen av H4SE på ordet kan den spille noe helt hinsides med bass, men det kan da pokker meg også H4A MkII, og i så måte er det åpenbart at sistnevnte er hakket mer nøytral, og hvilken av dem som passer best til Pioneer blir da mer ett spørsmål om smak og behag. Forskjellen mellom H2A og H200 er ikke akkurat natt og dag, men om H4SE er så dramatisk endret som det ble antydet ville det fort blitt for mye av det gode i mitt rom og til min smak. Og jeg liker bass!

Uansett må du ha noe som spiller køllestramt, og da er Hegel skikkelig tjohei, og igjen, som det er repetert til det kjedsommelige i denne tråden er nettopp Hegel en super match, og det later du til å ha fått med deg. Meget mulig det finnes bedre alternativer såklart, men ikke før du bruker enda mer penger. Chapter har jeg ikke hørt, hvordan blir det prismessig? Eventuellt kanskje noe mer "raffinert" ICE-power type Bel Canto eller Jeff Rowland, men da blir vel prisen fort ganske brutal. Like så med Pass Labs for den del. Finner ikke mange alternativer i prissjiktet skal jeg være ærlig. Vel, man kan jo handle billigere ICE-power type Rotel eller Midgard, men da kan man jo like gjerne gå tilbake til Hegel igjen å få noe som spiller MUSIKK, og ikke bare blåser ut endeløse watt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Jeg opplyste det jo nettop til deg? Produsenten vet det godt selv, men hvorfor stoppe med villedende reklame når de har sluppet unna med det i over 30år?
    I ekte norsk hifi-ånd vil jeg aldri stikke kjepper i hjulene for en norsk hifi-bedrift. Det er så få igjen av de, noe som er meget synd i seg selv.

Forøvrig har EC har aldri produsert en klasse a forsterker.
    Nemo er klasse ab som alle andre. Hadde Nemo vært 600 klasse a watt, hadde hver monoblokk vært like stort som et 2m høyt kjøleskap.
    Er vel kretsene som er klasse A, signalgangen altså. Etter slik jeg har fortstått det. selve effekten er ikke klasse A. Uansett, klasse A eller ei, låter relativt bra .

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly

SE versjonen fra Hegel har jeg ikke hørt..... men Chapter gir en *helt* annen lyd enn tradisjonelle klasse A/B design, deriblant også Hegel. Så smør på flesk er det ikke....

Send en PM til Akto. Vil kanskje tro at Hjemmekino har testet både Hegel og Chapter på Pioneer nå. De fleste her på forumet kjører Chapter på Focal, men der har ikke Hegel noe som helst å stille opp med - på noen parameter... IMHO.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: det har vært noen kommentarer om erfaring og kompetanse hos Hjemmekino og i andre blader/nettsteder i denne tråden. Som elektronikkingeniør oppleves det enkelte guruer skriver i andre blader som direkte tåpelig. Det spekuleres i om bits og bytes rett og slett har sjel Stereophile kan man si mye om, som alle andre blader, men de evner iallefall å blande personlige meninger og fakta (= målinger). Og hvilket blad i Norge har kjøpt inn utstyr for å måle...

Så... i denne bransjen der guruer noen ganger virkelig er det, og mange andre "guruer" til forveksling minner om predikanter med fanklubb, bør man vel ikke helt avskrive en gjeng som faktisk bygger et lytterom for å lage gode tester, og går til innkjøp av testutstyr?

For min egen del synes jeg Hjemmekino sine tester har vært såpass gode at jeg har hørt på og kjøpt H200 etter å ha lest tester, og kommer til å høre på S-3EX etter å ha lest om erfaringene med H200 og denne høyttaleren.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Pioneer`s egne receivere fra f.eks LX 70 og oppover yte disse høyttalerne rettferdighet?Eller er det helt annen elektronikk som bør gjelde?Dette fordi jeg tenker innvestere i ny receiver snart.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen??

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiverne fra Pioneer vil ikke yte disse rettferdighet i det hele tatt. Ja, de spiller og det kommer lyd ut av dem, men noen wow opplevelse får du nok ikke før du kobler på noe kraftigere enn disse receiverne. Du må nok til med en egen dedikert effekt! Men, når det er sagt.. Har du først nok med krefter koblet opp med disse, ja da spiller de så bort i hel....! :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg venter å går for lx 90 når den kommer da?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg veldig lite om spesifikasjonene til denne kommende LX 90 du nevner. Men, jeg tror at receiver generelt ( inntil en viss prisklasse - såklart ) , vil slite veldig med å rettferdighets gjøre det store potensiale som bor i disse høyttalerne. Nå snakker jeg om S-3EX, siden jeg kun har hørt disse til nå. Personer som kjenner disse høyttalerne bedre enn meg er Mor10, kakehode, akto, Kolschtat og kenti. Viss du sender en av disse en pm, så kan kanskje de kan hjelpe deg med å få et bedre svar enn det jeg gir

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett takk for svar KentOve!!Får prøve å sende en pm til de nevnte herrer