Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 254
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Hei har et rom på 28 kvadrat og lurer litt på om rommet er stort nok til S-1 eventuelt s-3 er det nok med 70-80 cm til bakvegg +30-40 til sidevegg. Hilsen kyrie:grin: :grin: :grin:
    Mnja, mitt rom er på såvidt under 25kvm, men jeg har en del ekstra takhøyde som jeg mistenker hjelper på. Uansett står høyttalerne med 25 og 35cm klaring til henholdsvis side- og bakvegg. Sånn sett strider min plassering mot normal logikk, men alle rom er forskjellige, og mitt eter bass til frokost...

Jeg har prøvd å flytte dem en halvmeter ekstra ut på gulvet uten at det gav noen særlig bedring, eller endring for den del. Med forrige høyttaler var det langt større endring i mitt rom med forskjellige plasseringer, og utenom at RF-7 har to svære bassporter på baksiden, er også S-3EX konstruert med tanke på å minske effekten av refleksjoner. Så rent utenom at store og såpass basskapable høyttalere i de fleste rom ikke er særlig glad i veggene virker høyttalerne ganske tilgivende som jeg opplever det.

Eller kanskje det bare er mitt rom som er litt sært?

Uansett tipper jeg S-1EX blir litt i overkant i det et såpass lite rom, og det er ikke noen krise, S-3EX låter ikke akkurat underdimensjonert for mitt som for å si det mildt...

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

huff av meg

kjenner oppgraderingsspøkelse kommer snikende, bare så synd at det ikke står noen s-1 eller s-3 i nærheten (eller gjør det):-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke noe vondt om denne høyttaleren noen sted bortsett fra at dårlige plater kan være for avslørende!

Definitivt et "high end man kan ha råd til om man gidder å spare" produkt :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    kjenner oppgraderingsspøkelse kommer snikende, bare så synd at det ikke står noen s-1 eller s-3 i nærheten (eller gjør det):-D :-D
    Mnja, jeg har da et par her i Haugesund, så si fra om du er på farten i løpet av sommeren

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om det har vært opp før, men her er en test av de:

HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Pioneer S-3EX-QL

Konklusion
    Cirklen slutter hvor den startede: Trods de enkelte ankepunkter der er, har Pioneer med S-3EX-QL begået en stor højttaler med STOR lyd, som jeg sent vil glemme for dens smukke perspektiv og behagelige lyd. Glem dog ikke, at der skal noget strøm til samt en åben og neutral forforstærker og signalkilde, før disse smukke, buede kasser for alvor skruer op for charmen.

Til 40.000,- sættet er der mange seriøse konkurrenter. Er man på markedet efter en 100 % korrekt gengivelse og neutralitet frem for alt, så findes der alternativer. Hvis man til gengæld vil have en stor højttaler med fremragende byggekvalitet samt nogle af de lydmæssige egenskaber, som 3EX’erne besidder, så bliver den svær at slå til prisen.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm fristende

Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Mnja, jeg har da et par her i Haugesund, så si fra om du er på farten i løpet av sommeren
    Takker for det kakehode jeg får se om det passer en dag. Skal også høre om de kan ta dem inn på soundgarden i Sandnes eller Stavanger.Har du forresten noe mening om hvordan de spiller i forhold til SA Explorer som jeg har nå:-D :-D :-D Hvis du har hørt explorer da.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen kommenterte Akto på en av de første sidene i denne tråden, og jeg må bare si meg enig med ham, danskene må ha gjort noe veldig galt ettersom jeg på ingen måte kjenner høyttalerne mine igjen i de svakhetspunktene de nevner.

Explorer kjenner jeg godt, og den er vel ikke i nærheten akkurat

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kritikken fra testeren i Sverige (hifi4all) kan kanskje bero på at høyttaleren er testet i et alt for kort tidsrom (Efter to døgns indspilning.....) til å oppleve den gode og massive bass-gjengivelsen som eiere av denne høyttaleren påpeker. I så fall har testeren ikke gjort jobben sin.

Men det som kan trekke ned i mine ører (om det stemmer), er:
    "Enhederne er heller ikke helt så hurtige, som jeg kunne ønske mig..."

Stemmer det at høyttaleren ikke er så gode på rytmikk og timing, dvs. at de har en litt tilbakelent karakter? Noen som kan svare på dette?

Her menes altså om høyttaleren har evnen til å formidle det som Linn kaller "Boggie-Woggie"-faktor, at du begynner å trampe takten etter musikken. For min del er dette helt avgjørende. Jeg har eid og prøvd mye utstyr i 100k-klassen de siste 20 årene, og høy pris er ingen garanti for at et produkt låter "gøy".

Jeg sitter nemlig akkurat nå og tester Patos Symphonic III mot Patos Lyric 402mkII. Den langt billigere (1/3 pris) Lyric spiller faktisk ringer rundt sin dyre bror når det kommer til musikalitet, dynamikk og timing. På detaljering er det selvsagt motsatt, men her ville jeg faktisk valgt Lyric. Så da skjønner dere kanskje hvor jeg vil hen? Så: Hvor god er Pioneer S-3EX til å formidle timing og rytmikk - hvor "gøy" er høyttaleren?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Den testen kommenterte Akto på en av de første sidene i denne tråden, og jeg må bare si meg enig med ham, danskene må ha gjort noe veldig galt ettersom jeg på ingen måte kjenner høyttalerne mine igjen i de svakhetspunktene de nevner.
    Testen er jo langt fra noen slakt (tvert i mot - det blir jo faktisk påpekt at dette er en kjempehøyttaler), men testeren legger også til at det finnes mye bra i denne prisklassen om en etterspør andre egenskaper, og det kan vel ingen nekte for? Jeg ser i allefall ikke på det som noen svakhet i all den tid ingen høyttalere er 110% perfekte på alle områder.

Det kan godt være at det er som J.Haugen sier, at testen rett og slett var gjennomført over et for kort tidsrom....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kritikken fra testeren i Sverige (hifi4all) kan kanskje bero på at høyttaleren er testet i et alt for kort tidsrom (Efter to døgns indspilning.....) til å oppleve den gode og massive bass-gjengivelsen som eiere av denne høyttaleren påpeker. I så fall har testeren ikke gjort jobben sin.

Men det som kan trekke ned i mine ører (om det stemmer), er:
    "Enhederne er heller ikke helt så hurtige, som jeg kunne ønske mig..."

Stemmer det at høyttaleren ikke er så gode på rytmikk og timing, dvs. at de har en litt tilbakelent karakter? Noen som kan svare på dette?

Her menes altså om høyttaleren har evnen til å formidle det som Linn kaller "Boggie-Woggie"-faktor, at du begynner å trampe takten etter musikken. For min del er dette helt avgjørende. Jeg har eid og prøvd mye utstyr i 100k-klassen de siste 20 årene, og høy pris er ingen garanti for at et produkt låter "gøy".

Jeg sitter nemlig akkurat nå og tester Patos Symphonic III mot Patos Lyric 402mkII. Den langt billigere (1/3 pris) Lyric spiller faktisk ringer rundt sin dyre bror når det kommer til musikalitet, dynamikk og timing. På detaljering er det selvsagt motsatt, men her ville jeg faktisk valgt Lyric. Så da skjønner dere kanskje hvor jeg vil hen? Så: Hvor god er Pioneer S-3EX til å formidle timing og rytmikk - hvor "gøy" er høyttaleren?
    Rytmikk og timing er så definitivt to av denne høyttalerens skerkeste sider, og den er kanskje en liten smule tilbakelent, skriking og skarpe kanter er kun et tema på de skrekkeligste innspillinger, men direkte laidback går jeg ikke med på! Hvor "gøy" og "boogie-woogie" det så låter avhenger mer av egne preferanser, og der har vi alle våre meninger. Flere her på forumet med minst like kostbare B&W-høyttalere som tilsynelatende har det skrekkelig morro med dem, jeg kan vanskelig tenke meg noe mindre inspirerende...
    Jeg får skikkelig "fot" av S-3EX, men er man vant en "mindre korrekt" høyttaler krever det litt tilvenning. Der er også noe av "greia" med S-3EX, den spiller veldig korrekt, men, igjen som jeg ser det, blir det helsikes morro, er ikke mange høyttalere jeg kjenner til som klarer det kunststykket!

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Testen er jo langt fra noen slakt (tvert i mot - det blir jo faktisk påpekt at dette er en kjempehøyttaler), men testeren legger også til at det finnes mye bra i denne prisklassen om en etterspør andre egenskaper, og det kan vel ingen nekte for? Jeg ser i allefall ikke på det som noen svakhet i all den tid ingen høyttalere er 110% perfekte på alle områder.

Det kan godt være at det er som J.Haugen sier, at testen rett og slett var gjennomført over et for kort tidsrom....
    Jepp, har nok noe med saken å gjøre det, og som jeg spekulerte i, forsterkeren.
    Og høyttalerne ble merkbart bedre over de første to ukene, men selv etter noen få timer var det åpenbart at bassen var veldig,veldig stram og oppløst.
    Så jeg er ikke helt overbevist om at hifi4all ikke har tråkket litt i en salat, jeg skulle likt å vite hvilken høyttaler i prisklassen som har bedre, strammere, kraftigere eller dypere(velg en!) bass enn S-3EX.

Nuvel, man skal ikke lese seg helt blind og svimmel på tester heller. Testen i Hjemmekino av S-3EX fortonet seg nærmest som en euforisk hyllest, men er det dermed sagt at dette er all høyttalere hvilken som helst forbruker noensinne vil ha behov for? Selvsagt ikke. Leter jeg lenge nok finner jeg sikkert noen som ikke er overbegeistret for dem. Har faktisk en kompis som presterte å kalle dem "stygge"...Selvsagt er han riv ruskende gal og burde vært innlagt på polstret rom for lengst, men alle har sin mening, og skal få lov til det, men rent lydmessig skal man være rimelig blasert for å ikke la seg imponere av S-3EX. Om det betyr at "alle" får akutt kjøpetrang er vel heller tvilsomt, hva hver og en av oss vil ha fra en høyttaler er en høyst personlig sak, og velger man noe annet i prisklassen, gjerne det. Valget trenger ikke være logisk i deg hele tatt, det handler vel så mye om følelser, og får man ikke brekkjern i buksa av S-3EX, kjøp noe annet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et par-tre demoer av Pioneer til nå, og har ikke blitt overbevist om at de er så mye bedre enn "alt" annet. Men samtidig har jeg en mistanke at mine opplevelser kan ha noe med matching og demorom å gjøre, så de har sikkert ikke fått skinne fra sin beste side. På en annen side, når en sammenligner med andre høyttalere, hvordan kan man da være sikker på at de har fått optimale forutsetninger? Det er det som er så vanskelig innen hifi, og kombinert med preferanser er det ikke alltid så lett å hevde uforbeholdent at noe er så mye bedre enn noe annet.

Jeg syntes for eksempel Martin Logan elektrostater har en nærhet til musikken tradisjonelle konstruksjoner har vanskelig for å matche, og jeg oppfatter Focal Be høyttalere som en av de mest oppløste og luftige i toppen....videre syntes jeg D-serien til B&W har et særdeles behageligt lydbilde med en imponerende dybde i soundstagen. JBL Array regelrett skriker dynamikk, morrofaktor og "live-lyd", mens et par Audio Physic i denne prisklassen har en morsom og tilgivende spillestil som engasjerer. Slik kunne jeg fortsatt, men felles for disse merkene er at de engasjerer på hver sin måte. Er en forelsket i lyden til Martin Logan, og hører mest på musikk som får disse til å skinne, er kanskje ikke hornhøyttalere som Array førstevalget - og visa versa.

Jeg er enig at det er visse lydmessige parameter som nok er ganske felles for de fleste ører når det gjelder oppfattelse om hva som er god lyd (når en kommer opp i en viss klasse er vel de fleste enige om at det låter mer eller mindre bra), men i hvor stor grad vi ønsker disse skal dominere lyden vil naturligvis avhenge av faktorer som musikksmak, kvalitet på innspilling etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er jaggu meg ikke lett. Men bladet "Hjemmekino" har ihvertfall oppnådd noe: nemlig å gjøre flere oppmerksomme på denne høyttaleren, som ellers neppe ville ha funnet veien til særlig mange anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Får å ta en ting om gangen:
    Hifi4all er ikke et "proft" nettsted ala Stereophile, men fremstår som en gjeng entusiaster/halvamatører (det er ikke stygt ment) På den annen side, hvem er _ikke_ halvamatører idag?
    Det er ikke altfor lenge siden hele gjengen fra Hjemmekino var nybegynnere på dette forum. D.v.s at man ikke helt hvor man har anmelderne m.h.t til hva slags utstyr de har hatt tidligere, hva de har testet før, hva som er lydpreferansen deres etc etc. Det er også litt viktig å vite hva slags andre komponenter som har inngått i anlegget hvor testeksemplaret er blitt testet. (selfølgelig)

I tilleg vil jeg påpeke at testen på hifi4all ikke er dårlig. Hva forventet dere egentlig, at en høyttaler til 45k skal få perfekt score i samtlige parametre?
    Så vil jeg også påpeke at kakehode er *et* (ja, det er et par andre her også ) medlem på avforum, kakehode har tidligere hatt noe klipsch mid-fi, og så langt jeg kan bedømme, er elektronikken som han bruker mot S-3ex er sted mellom mid-fi og toppklasse.

Jeg har ikke trukket noen konklusjoner, men dette er momenter å ta med, uansett hvilke høyttalere eller annet hifi-utstyr dere måtte ha i tankene. Og for å gjenta det som er allerede gjentatt ørtende ganger: Det er viktig å få teste ut ting selv så langt det lar seg gjøre. Det er snakk om mye penger tross alt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen vår er jo at vi har hørt det meste i samme rom, under samme forutsetning, og med samme elektronikk (i tillegg til at vi selvfølgelig prøver å finne gode matcher). Jeg er like sikker i min sak nå som før, og det er de andre gutta i redaksjonen også. Pioneer S-3EX har ingen konkurrenter i sin prisklasse. Da forutsettes det åpenbart en vis norm over lydgjengivelsen, og at personlige preferanser settes til siden (hvor fantastisk det enn kan høres ut som) - og selv om jeg for min del kan være svak for høyttalere av det dynamiske slaget bør den respektive høyttaler befinne seg på riktig side av den usynlige linjen hvor dynamikk går over i ren stress. Det jeg vil frem til er at vi har et unikt rom i testsammenheng, vi har (beklager om det høres skrytete ut, det er ikke min intensjon) fått en vis bredde og erfaring, og vi har hørt mye tung og bra Hi-Fi. Vi ville aldri skrevet noe vi ikke har belegg for, selv om den enkelte sikkert kan så tvil om vår tekniske uttryksmåte og fremstillingsevne. Pioneer S-3EX har en ting ingen annen høyttaler jeg har hørt har. Det har vi skrevet om. At den er like kilen som andre høyttalere når det gjelder rom og elektronikk kommer an på den enkeltes preferanser, men for vår del, som har hørt det meste under like forhold, fremstår det klokkeklart at S-3EX er noe for seg selv. Liker man spesielt oppløst diskant, eller rund og fin mellomtone, eller kanskje et hint om festpukkel i bassen er ikke S-3EX egnet. Det må man i så fall gjøre på den elektroniske siden ...

Håkon, jeg leser rundt om i forskjellige tråder at du prøver så godt du kan og dempe ovasjonene, men du skriver samtidig at du er usikker på om rom og elektronikk har vært ok i tilfellene hvor du har blitt utsatt for S-3EX. Selv om dette sikkert gjelder mye annet du har fått demo på også, og at det dermed underforstått vil jevne ut betingelsene, er du som alle andre hjertelig velkomne til oss for å høre på høyttaleren selv. Siden jeg i flere år har invitert deg hit og dit - jeg er nysgjerrig på denne Advocatus Diaboli - er du faktisk spesielt invitert til å gjøre en selvstendig organoleptisk undersøkelse av både S-3EX og TAD R1 (gulrot ) i vår kino på Økern. Velkommen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Håkon, jeg leser rundt om i forskjellige tråder at du prøver så godt du kan og dempe ovasjonene, men du skriver samtidig at du er usikker på om rom og elektronikk har vært ok i tilfellene hvor du har blitt utsatt for S-3EX.
    Jeg har vel skrevet Pioneer/TAD, ikke utelukkende S-3EX. Burde kanskje komme frem bedre i mine innlegg, beklager. Den ene demoen var på storebror. Som du kanskje fikk med deg var jeg i en periode i tanker om å skifte ut til Pioneer.

Det er uansett helt tydlig at du m/andre har hørt på disse under helt andre forhold enn det undertegnede har. Og da kan en jo begynne å lure på om kanskje dere også burde ha testet disse høyttalerne i litt andre rom/mer ulik elektronikk før dere kåret nesten uforbeholdent kåret denne høyttaleren til "verdens beste" (les anførselstegn)? Det er jo en kjennsgjerning at en høyttaler er i samspill med det respektive rommet den står plassert i, og at ting som eks. off-axis respons etc. vil ha betydning i en vanlig stue. Du skriver selv at dere har et unikt rom i testsammenheng - hvor mange besitter egentlig det? Og slik jeg har forstått, så er det i rommet til Hjemmekino fokusert på absorbering i nesten alle tenkelige retninger, mens mange entusiaster foretrekker utelukkende diffusering som akustiske tiltak (en vanlig stue har nok kanskje en kombinasjon, med overvekt i diffusering?). Ta for eksempel det overdempede demorommet til Eltek/dynabel i Oslo, jeg vil tro enhver høyttaler bygd for å låte fantastisk der ikke nødvendigvis ville ha vært like mye å skryte av i en typisk stue uten kontroll på førsterefleksjonspunktene. Mulig jeg er litt ute å sykler her. Ikke ta det som et forsøk på å så tvil om din/deres kompetanse, det er overhodet ikke min intensjon - jeg leser dine velskrevne tester med stor interesse.

Jeg tror om du også hadde vært med på disse demoene jeg var på, hadde du sannsynligvis ristet på hodet og vært hjertens enig med meg at dette ikke var representativt for en høyttaler som skal fortjene dette stempelet (kanskje kunne du også sett feilen i oppsettet). Jeg har ikke gjort noen klare forsøk på å dempe ovasjonene - ikke med overlegg i allefall. Når de får så mye skryt som de gjør (i den grad at enhver mindre kritikk fra andre skribenter blir feid av banen som direkte feil), så har jeg prøvd noen ganger å fiske etter en eller annen forklaring på hva som kan få disse høyttalerne til å låte "midt på treet" - rett og slett fordi jeg ikke ønsker å selge unna det jeg har for å risikere å sitte igjen med den type lyd hjemme. Da er det en mager trøst at disse søylene låt/låter usannsynelig godt i referanse-rommet til Hjemmekino.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Selv om dette sikkert gjelder mye annet du har fått demo på også, og at det dermed underforstått vil jevne ut betingelsene, er du som alle andre hjertelig velkomne til oss for å høre på høyttaleren selv. Siden jeg i flere år har invitert deg hit og dit - jeg er nysgjerrig på denne Advocatus Diaboli - er du faktisk spesielt invitert til å gjøre en selvstendig organoleptisk undersøkelse av både S-3EX og TAD R1 (gulrot ) i vår kino på Økern. Velkommen.
    Takk. Jeg skal slutte å kommentere Pioneer før jeg har fått en demo i Hjemmekino`s referanse-lokale . Hvor lenge har dere R1? Hils Pioneer å si at jeg kan ta demo-parret for 150 000,-

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt enig med deg når det gjelder rommet vårt. Det er et rom spesielt egnet for reproduksjon av lyd, men det skal sies at vi tester alle høyttalerne der. Således stiller de under samme betingelser.

Dog - rommet er ikke utelukkende dempet selv om det ser slik ut. Det er kun ca 25 % av rommet som demper, resten diffuserer som normale rom (bortsett fra moltonen som demper fra 6-7000 og oppover i mindre grad. Refleksjoner er derimot et ikke-tema i så måte.

Vår jobb er ikke å finne ut hvordan ting spiller i normale rom, da en slik oppgave ville vise seg umulig. Ingen lytterom er like, men ved å benytte et slikt rom som vi gjør kan vi ha en referanse for hvordan forskjellige produkter oppfører seg, og ikke hvordan rommet oppfører seg. Det vil i de færreste tilfeller være interessant.

Når det gjelder spredning fra en høyttaler er dette et lerret så stort å bleke at kun en svært liten elite kan sies å kunne noe om det. F. eks. PSB måler spredningsmønsteret i gass, den sikreste måten å gjøre det på. Man kan ikke mene noe om spredningen på en høyttaler ved å kun benytte seg av ørene. Man kan få en formening i forhold til sitt eget rom, men her er det til syvende og sist kun dette rommet som vil skape variasjonene - høyttalerne vet vi som regel ingenting om - dessuten vil faktorene som legges til det man kanskje vil tro er et spredningsproblem være for mange. Det vil derfor medføre enda et punkt man som skribent må synse om, noe som i våre øyne er uheldig. Vi som skriver i Hjemmekino (jeg kan ikke svare for hele bransjen) prøver å få det så langt ned på grasrota som mulig, men enkelte ganger blir man litt euforisk - og tyr til bastante utsagn om "verdens beste" og lignende. Det er jeg totalt enig i at er å gå over streken siden vi strengt tatt ikke har hørt alt som finnes i den samme prisklassen. Der tar jeg selvkritikk, selv om jeg ikke er veldig lei meg for det. Jeg tviler nemlig sterkt på at noen er bedre, og med tanke på det jeg har hørt synes jeg tvilen er berettiget.

Vi har R1 til noen gidder å bære dem ut. Og det håper jeg er lenge til. Vi skal ha noen demoer på dem først, men det må bli etter sommeren. Da håper jeg du kommer, eventuelt sender meg en e-post for en liten privatdemo.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe mer rykter om når vi kan forvente å få en senter til denne høyttaleren???
    Må ha, må ha, må ha....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns du oppsummerte det hele veldig greit HåkonN, svært gode poeng. Selfølgelig vil eierne av høyttalerne, som har kjøpt de på anbefaling av Hjemmekino skryte de opp i skyene. Det samme kan man lese i utallige tråder på forumet, helt til de en dag selger utstyret sitt..hvem kan med hånda på hjertet si at de ikke kjenner seg igjen her?
    Akto, jeg forstår hvor du "kommer fra", men dere i Hjemmekino har kalt Electrocompaniet for klasse A litt for mange ganger til at jeg tør ta dere helt alvorlig.. Jeg krever på ingen måte at skribenter skal være tekniske i det hele tatt, men et minimum må man forvente fra et blad som kårer "verdens beste høyttaler".

Og tro meg, jeg er ikke djevelens advokat her for å kverulere, men heller med tanke på hvor mye forskjellig utstyr og erfaring jeg har tilegnet meg opp igjen årene (noen ganger svært dyrkjøpte). Da syns jeg det er litt viktig å holde seg på bakken, selv om jeg vil understreke at jeg på *ingen* måte er negativ til høyttalerne.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Jeg syns du oppsummerte det hele veldig greit HåkonN, svært gode poeng. Selfølgelig vil eierne av høyttalerne, som har kjøpt de på anbefaling av Hjemmekino skryte de opp i skyene. Det samme kan man lese i utallige tråder på forumet, helt til de en dag selger utstyret sitt..hvem kan med hånda på hjertet si at de ikke kjenner seg igjen her?
    Akto, jeg forstår hvor du "kommer fra", men dere i Hjemmekino har kalt Electrocompaniet for klasse A litt for mange ganger til at jeg tør ta dere helt alvorlig.. Jeg krever på ingen måte at skribenter skal være tekniske i det hele tatt, men et minimum må man forvente fra et blad som kårer "verdens beste høyttaler".

Og tro meg, jeg er djevelens advokat her bare for å kverulere, men heller med tanke på hvor mye forskjellig utstyr og erfaring jeg har tilegnet meg opp igjen årene (noen ganger svært dyrkjøpte). Da syns jeg det er litt viktig å holde seg på bakken, selv om jeg vil understreke at jeg på *ingen* måte er negativ til høyttalerne.
    Nei, du må gjerne kverulere og jeg hadde selv begynt å lure på noen som skryter så enkeltløst av en høyttaler man har kjøpt rett etter en kjempetest. Og det er bare å innrømme det, jeg tok en råsjangs og bestillte en høyttaler jeg hverken hadde hørt eller sett, men etter å ha hørt og mangt og meget i sammenlignbar prisklasse var sjokket stort når S-3EX stod hjemme.

Så uten enda en utbrodering av høyttalerens fabelaktigheter kan jeg bare konstantere med at jeg traff innertier, flaks eller ei, jeg har intet å klage på. Og jeg er helt med på den at man har en tendens til å hylle eget utstyr opp i skyene og vel så det, men S-3EX har kvaliteter som ganske enkelt ingen andre i nærheten av prisen har. Kabinettet eksempelvis er jo helt hinsides!

Dessuten må man forvente litt oppstyr når et produkt erklæres som "verdens beste", selvsagt har man da grunn og lov til å være litt skeptisk, men igjen, helt utenom ens personlige preferanser har denne høyttalerne kvaliteter som ganske enkelt skiller den ut.

Og som jeg sikker også har sagt før, alle som har hørt dem hos meg svarer på lyden med måping og risting på hodet og jeg har per dags dato ikke funnet noen svake punkt, men om de oppdages skal de rapporteres umiddelbart! Du må sjekke tråden til Kent Ove, han ble helt ordfattig stakkar

Angående en oppgradering en dag, tja, jeg har virkelig problemer med å se hva i alle dager det skulle bli uten at jeg velger en helt annen lydsignatur eller går KRAFTIG opp i pris, men jeg har en sterk følelse av at oppgradering av høyttaleren ikke skjer på lenge ennå. Så skal du heller få lov til å daske meg med en råtten banan jeg hvis legger høyttalerne ut for salg til høsten

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    men dere i Hjemmekino har kalt Electrocompaniet for klasse A litt for mange ganger til at jeg tør ta dere helt alvorlig..
    Vi har vel ikke hatt veldig mye Electrocompaniet inne, men siden jeg testet Nemo i siste nummer - har ikke disse et klasse A design? Du må gjerne opplyse både meg og produsenten om dette. Og mens du er i gang kan du også ta en telefon til forbrukerrådet og informere om at EC bedriver villedende markedsføring, for det står ganske klart i produktspesifikasjonene at de opererer i klasse A.

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •