Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 254
    Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har noen formening om hvordan de kommer til å låte med en yamaha rx-v 4600? sånn i første omgang til jeg får kjøpt meg et eller to effekt trinn? For de som ikke vet hva rx-v 4600 er, så kan jeg si det er tidligere toppmodelen(reciever) til yamaha. Hvis man ser bort i fra z9 eller hva den heter. Uansett så er alle de gamle patosene solgt, og jeg har nå tenkt å legge litt mer penger i stereo`n en tidligere. Ringte også med HCK i dag (porsgrunn) Han hadde ikke og kom heller ikke til å få disse inn i demorommet. Anbefalte meg heller noen nye fra dynaudio ...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hørte foresten disse sammen med hegel h4se for ikke så lenge sida, dog i et bortimot optimalt rom, men fytti grisen å de låt. Det var ikke langt unna at jeg la ut mine egne høytalere på brukt'en
    ja, jeg har inntrykket av at disse kan gi mye glede vurderer å droppe surround og prøve å få disse til å fungere i stereo hjemme hos meg og heller utvide til surround senere. ankepunktet blir da hvilken preamp jeg skal velge. hadde i utgangspunktet tenkt på vincent, men dette var like mye nyskjerrighet på rør som pga lydkvalitet. skal springe ned på hificenteret en dag og myse på hegel, synes jeg så noen utstillinger til salgs der

hva tror du foresten om rotel / abrahamsen / quad sine preamper ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    ja, jeg har inntrykket av at disse kan gi mye glede vurderer å droppe surround og prøve å få disse til å fungere i stereo hjemme hos meg og heller utvide til surround senere. ankepunktet blir da hvilken preamp jeg skal velge. hadde i utgangspunktet tenkt på vincent, men dette var like mye nyskjerrighet på rør som pga lydkvalitet. skal springe ned på hificenteret en dag og myse på hegel, synes jeg så noen utstillinger til salgs der
    slettes ingen dum tanke. i mange tilfeller kan du lett får mer musikk- og filmglede i et gjennomført 2kanals anlegg enn i et middelmådig surremegrundt anlegg. Og hvis du velger å prioritere stereo biten først legger du også et suberb grunnlag for utbygging til surround, da er jo allerede fronthøytalera og forsterkeren på plass. Hva med å glemme separat kombo og vinent og heller gå for en hegel h200? den har også prosessorinngang og er da überpraktisk i et surroundanlegg
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sp-993 er allerede kjøpt inn, så her er det preamp som er problemet. hadde egentlig et komplett oppsett på gang, men har altså begynt å se meg om etter en ren stereoløsning da jeg må innrømme at jeg stort sett er fornøyd med stereohøytalere når jeg ser film, men ikke er fornøyd med lyden når jeg hører musikk på et surroundanlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forøvrig vurdert hegel flere ganger, men den skriker litt i toppen når jeg begynner med den mer lugubre delen av cd / lp samlinga mi

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en netbutikk som har disse? Eller eventuelt kommer til å få de i sortimentet. Dollaren er jo lav, så kanskje det kunne vært en mulighet

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    har forøvrig vurdert hegel flere ganger, men den skriker litt i toppen når jeg begynner med den mer lugubre delen av cd / lp samlinga mi
    At noe en forsterker eller høyttaler "skriker" er som oftest en resultat av feil matching, og ikke at komponentene gjør noe fryktelig galt. Nå har jeg fått inn Hegel selv til S-3EX, og her skrikes det null og niks.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt en ringe runde i dag for å få en demo av disse beistene. Er visst helt umulig i telemarks området gitt. Ringte til pioneer tidligere i dag, de kunne si at ingen butikker i nærheten hadde "lov" til å selge disse. Butikkene måtte ha klassefisering 1. Var bare 2 og 3 klassifisering på butikkene i telemark. jaja, må vel til ned til oslo. Noen som har noen tips om hvor disse kan høres og ses ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jigs: hi fi center kjeden har de, men de har ikke verdas beste lytterom. Men når du først skal ned til oslo bør du jo så absolutt sende akto en mail og høre om du kan stikke oppom han og resten av gjengen i hjemmekino på en demo hos de i et bortimot perfekt lytterom. De har jo byttet ut klipschene sine med pioneerene som referansehøytalere
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle hive meg på neste demokveld der, se om det passer med jobben. Først begynner å sikle på nye høytalere er det Fa** ikke lett å rive seg unna

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer med jobben ja Det finnes alltid en egenmelding !

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt å slenge meg med på en demo i hjemmekino sine lokaler jeg å. Må si jeg er litt nyskjerrig på disse.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Hatt en ringe runde i dag for å få en demo av disse beistene. Er visst helt umulig i telemarks området gitt. Ringte til pioneer tidligere i dag, de kunne si at ingen butikker i nærheten hadde "lov" til å selge disse. Butikkene måtte ha klassefisering 1. Var bare 2 og 3 klassifisering på butikkene i telemark. jaja, må vel til ned til oslo. Noen som har noen tips om hvor disse kan høres og ses ?
    Se her ja, flere skiensgutter:-) Hvor er du fra? Borgestad her:-)

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skotfoss

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Elkjøp Megastore på Lørenskog har dem i demo. Har oxo yamaha soavo 1. Men pga sinnsykt med folk der så ble det dårlig med demo...Får håpe på bedre mulighet ved en senere anledning....

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns de burde fått dem inn her på Elkjøp hos oss også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, hvordan går det med de som har fått lyttet på denne høyttaleren. Er det fortsatt "referanse-nivå" ved lytting på ulike typer musikk og film, eller er testen i Hjemmekino i overkant euforisk? Noen som er blitt eiere av de nevnte høyttalere?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå her jeg selv hatt høyttalerne siden påske, og nei, testen lyver ikke i det hele tatt. Riktig satt opp med riktig forsterker er dette en virkelig perle av en høyttaler. Utenom meg selv er det såvidt jeg vet bare "BSK" og "Kolschtat" som har fått dem i hus, og "sildo" venter på sitt par.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/bsk
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-s-3ex-16.html
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...50-vei-28.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kakehode]Utenom meg selv er det såvidt jeg vet bare "BSK" og "Kolschtat" som har fått dem i hus, og "sildo" venter på sitt par.
    QUOTE]

Også jeg da :-D

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nært hjørner

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Noe som skal tilføyes til all skryten er at S-3, og dermed høyst sannsynligvis S-1 også, er at disse trenger plass både foran og bak for å spille optimalt. Vi testet S-3 hjemme hos Marantz i går, og i hans rom spilte det absolutt ikke bra i bassområdet. Det ble rett og slett for mye av det gode.

Har du et lite rom, hvor høyttalerne må stå nært hjørner; styr unna.
    Hei har et rom på 28 kvadrat og lurer litt på om rommet er stort nok til S-1 eventuelt s-3 er det nok med 70-80 cm til bakvegg +30-40 til sidevegg. Hilsen kyrie:grin: :grin: :grin:

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •