Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 254
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet, der gikk grensen for meg altså! 100 tusen er ikke aktuelt, selvom jeg nok får en grei pris hos HCK! Jeg skal uansett sjekke hva jeg får dem for

H4SE er rett rundt hjørnet nå ja. Tipper den sammen med resten av utstyret jeg har bestilt er i hus i løp av en god uke :-D

Vi får se hva det blir til med Pioneer S-1EX / S-3EX. Si6 serien til Audiovector frister også veldig, som du kanskje sikkert vet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om denne prissøkningen sida før jul og jaggu har det tatt lang tid. Om jeg selv ville ha betalt 100k for de? neppe, men jeg skal jo ikke legge skjul på at det er litt stilig å være innehaver av ett par ht som nå koster 100k

og du verden så mange mail jeg har mottatt de siste dagene fra folk som vil kjøpe mine!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Har hørt om denne prissøkningen sida før jul og jaggu har det tatt lang tid. Om jeg selv ville ha betalt 100k for de? neppe, men jeg skal jo ikke legge skjul på at det er litt stilig å være innehaver av ett par ht som nå koster 100k

og du verden så mange mail jeg har mottatt de siste dagene fra folk som vil kjøpe mine!!
    Har også hørt lenge om denne pris økningen, men på HCK sa de at prisen på Array 1400 skulle bli 90 tusen, ikke 100 tusen som de har havna på nå. Syns 90 tusen også er ganske drøyt jeg da

Selg dem da Skrotnisse? Sett en heftig pris på dem, så ser du om noen er villige til å slå til

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Selg dem da Skrotnisse? Sett en heftig pris på dem, så ser du om noen er villige til å slå til
    som deg? Begynner å bli ei stund sida jeg fjerna annonsene for arrayene mine, tror nok ikke de havner på brukten igjen. Er vel relativt glad for at de ikke blei solgt for å være ærlig.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som deg? Begynner å bli ei stund sida jeg fjerna annonsene for arrayene mine, tror nok ikke de havner på brukten igjen. Er vel relativt glad for at de ikke blei solgt for å være ærlig.
    Haha! Neida, ikke som meg. Skal ikke handle enda jeg. Men, viss du er fornøyd og trives godt med dem, så er det jo ingen vits i å selge. Tenke kanskje du var hypp på en utskiftning, og ville se hvor god pris du egentlig kunne få for dem

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, godt poeng.

Blir bare så fort endel negative responser når folk finner ut at de ligger ute bare for å sjekke verdien. hehe. Føler at arrayene er råe nok for min del egentlig, det eneste som frister å prøve ut er en kombo av avantgarde duo og rør pre\effekt fra f.eks. mcintosh. Men det er en risiko å ta, selger jeg array, kjøper duo, og ikke blir fornøyd med oppsettet, så er det ikke bare bare å få tak i arrayene igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Audiovector är råläckra! Det tråkiga i Sverige är att
    det är omöjligt att få lyssna på dom utan Arcam/Meridian
    elektronik. Ljudtema som är importör har dessa märken.
    Tror inte det är bästa matchen.

Skrotnisse: här är det JBL forever:-D Kan bara tänka mig
    byta till K2 eller Everst. Men då må jag råna en bank......

Kör driten ur min H200. Satt press på min forhandler: När du
    får mina gamla ht (PMC FB1) sålda så beställer jag H4SE!!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det er noe særegent med jbl. Har dog lite til overs for de billigere modellene, men array er helt knall! Har også vurdert å rane en bank for å få råd til k2 eller everest, kan vi ikke sammarbeide da?

Vurderer selv hegel h4se til sommeren, men skal prøve å få testet ut endel forskjellig. I teorien skal det være mulig å få tak i parasound jc1 til rund 40k på brukten også, samtidig som mange mener på at mcintosh mc252 låter bedre enn jc1 på array, og på toppen av det hele har man hegel h4se som er spesialtrimma for arrayene. Men, får vel prøve å få byta ut stereo90 med noe greier sånn frem mot sommeren
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, godt poeng.

Blir bare så fort endel negative responser når folk finner ut at de ligger ute bare for å sjekke verdien. hehe. Føler at arrayene er råe nok for min del egentlig, det eneste som frister å prøve ut er en kombo av avantgarde duo og rør pre\effekt fra f.eks. mcintosh. Men det er en risiko å ta, selger jeg array, kjøper duo, og ikke blir fornøyd med oppsettet, så er det ikke bare bare å få tak i arrayene igjen
    Det er sant, det er sant Syns Arrayene er temmelig rå jeg også, men 100 lapper får du meg ikke til å betale for dem. Det får være grenser Får se nå når kakehode får Pioneer i hus, fikse meg en demo der!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Ja Audiovector är råläckra! Det tråkiga i Sverige är att
    det är omöjligt att få lyssna på dom utan Arcam/Meridian
    elektronik. Ljudtema som är importör har dessa märken.
    Tror inte det är bästa matchen.

Skrotnisse: här är det JBL forever:-D Kan bara tänka mig
    byta till K2 eller Everst. Men då må jag råna en bank......

Kör driten ur min H200. Satt press på min forhandler: När du
    får mina gamla ht (PMC FB1) sålda så beställer jag H4SE!!!!
    Audiovector er flotte! Også ett veldig godt trøkk i dem, liker bassen der godt Si6 serien er ikke for demo i Norge en gang, det er kjipt! Så skulle det blitt at jeg hadde gått for dem, må det være ut fra mine inntrykk av toppmodellene til Mi3 serien!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til glede for alle forumonanister har jeg slengt ut noen bilder og noen velvalgte ord vedrørende en viss høyttaler i tråden min

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant enda en liten test for de som fremdeles måtte være interessert: Audio, das Magazin für Hifi, High End, Surround und Musik - Standbox Pioneer/TAD S3 EX

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet kan man få en demo på Pioneer s-3ex eller lånt de med seg hjem?
    Helst så nær Toten som mulig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg ikke sikker, men om klikker her kan du finne den nærmeste pioneer forhandleren for deg, og videre kontakte den for å høre om de har et esk inne, eller om de kan skaffe ett par
    -------
    Mvh
    Rune

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!
    Er veldig fornøyd med Swans, men må si jeg blir litt nyskjerrig ja.:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Ok!
    Er veldig fornøyd med Swans, men må si jeg blir litt nyskjerrig ja.:-D
    jeg har desverre ikke fått hørt swans modellen du har som front, men jeg har litt erfaring med storebror F1.1F til 60k (meget veilledene). De låt iallefall kjempebra. Men om jeg måtte velge mellom de og pioneer s-3ex hadde jeg valgt pioneerene uten å tenke meg om for et sekund, de ekstra lappene kan man heller bruke på kringustyret. Men husk at meninga mi er veldig subjektiv, og det at jeg foretrekker s-3ex fremfor de digre swans f1.1f må sees på en sterk anbefalling til fordel for pioneer og ikke som en absolutt sannhet
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse høytalerne er egentlig utenfor mitt prisleie, men jeg er jo absolutt fristet etter denne lesningen her.

jeg hadde egentlig tenkt å prøve ut en rør-preamp (vincent) istedet for transistor, og koble på sp-993 effekttrinn.

men jeg er usikker på om dette vil kunne matche pioneerene. noen som har en formening om hvordan denne type elektronikk vil matche høytalerne?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de generelle anbefallingene går på utstyr som er stramt og heller mot det nøytrale, fett låtende saker er visstnok fy fy. I og med at bl.a. Akto frafaller f.eks. parasound og mcintosh tror jeg ikke du skal satse på rør i preamp og vincentp. Vincent heller mer mot det varme og rør låter så absolutt "fett og romantisk" så tror nok ikke de vil være den perfekte matchen, men det er absolutt verdt et forsøk. Det kan godt hende du ender opp med en kombinasjon som er gull i dine ører
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, akkurat. men det var vel egentlig det svaret jeg forventet. ser også at det er skrevet endel om avstand til bakvegg. hva anses her som liten avstand til bakvegg? tror jeg skulle klart å dra dem en halvmeter frem uten at de blir stående i veien.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste høytalere kommer anbefalling om plasseringen et stykke unna veggen, men jeg vil anbefalle deg å stikke innom tråden til Kakehode her på avforum, han kjøpte seg disse høytalera og ut fra bildene hans å dømme står de ikke sånn veldig langt ut fra veggen Tror nok disse vil låte rimelig greit selv uten optimal plassering.

Hørte foresten disse sammen med hegel h4se for ikke så lenge sida, dog i et bortimot optimalt rom, men fytti grisen å de låt. Det var ikke langt unna at jeg la ut mine egne høytalere på brukt'en
    -------
    Mvh
    Rune

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •