Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 254
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg har skrevet tidligere på forumet her var at jeg ventet på XQ40 testen fra Lyd&Bilde, idag fikk eg lest gjennom den og var så bestemt på denne høytaleren da den kom ut som testvinner etc.. Det jeg gjorde "galt" var at jeg så fort gjennom hjemmekino bladet også, da kom jeg selvfølgelig over denne Pioneer S-3EX høytaleren, og kom IGJEN i tvil:\ :evil:

Jeg hadde en Hegel H-200 hjemme på demo, denne falt jeg også for, så står det i testen at H200 og S-3EX er den "beste" kombinasjonen, noe som gjør at eg blir mer i tvil og ønsker en skikkelig demo av denne høytaleren=P

Nå fikk XQ40 kanon bra omtale da denne gav fyldig, varm og detaljert lyd, mestret alt fra symphoni orcestra til Metallica, Frigjort og fin lyd, høytaleren skal ha masse av dynamikk og innlevelse - Noe som er viktig for meg da jeg hører mye på rock, pop og akustisk.

Er Pioneer S-3EX en høytaler med masse dynamikk og naturlig lyd? Som mestrer rock og akustisk musikk ypperlig? Sammen med en Hegel H-200..

Mvh

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Har hatt de i stua en uke allerede. :-)
    Har du muligheter å slenge opp noen bilder av kjærligheten? Gjerne med/uten frontdeksel

Edit: leste tråden din at det skulle dukke opp

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ja, det var vel ikke det jeg hadde håpet på, selv om jeg overhodet ikke forventet at de skulle spille like bra hos meg som det gjør i "hjemmekino" sine lokaler. Det er klart de spiller bedre i et større rom, som er kompromissløst bygget for optimal lyd/akustikk. Det har jeg, og de fleste andre, ingen mulighet til å gjøre i stua. For ordens skyld er lytteområdet hos meg 3,2x3,0 meter. Jeg har en del ekstra gain fra rommet i området rundt 50hz, og de forklarer nok hvorfor bassen ble i overkant energisk hos meg. Det gjør den forsåvidt med 1027'ene også, så jeg har nå planer om å få på plass noe absorbenter bak frontene, så jeg kanskje får ryddet litt opp i bassområdet.

Jeg står fortsatt ved mine ord om at dette er en fantastisk høyttaler, men det forutsetter også at de for stå i et rom som lar dem utfolde seg.

Vil også benytte anledningen til å takke Akto som ordnet med utlån av høyttalere (og ørene sine ), Mr.Myagi som møtte opp med "ranstransporteren" sin og Kolschtat som var helt rå på å bære tomme pappesker . Vi var ihvertfall enige om at dette er en bra høyttaler, men at den ikke likte seg så godt hjemme hos meg.

Må si meg enig med Frode her, det mest imponerende (på en dag hvor jeg var i usedvanlig dårlig form og full av spennende smertestillende) var hvordan de 2 6,5" brøt alle fysiske begrensninger i hjemmekinos lokaler.

Tonalt sett oppfatter jeg S-3EX som meget nøytral og underholdende, men den passer ikke inn i rom hvor den kommer nærmer side-/bakvegg, det ble som nevnt altfor mye bass som rullet gjennom rommet.

Hva angår min innsats med bæring skal det nevnes at jeg faktisk flyttet en 1027 og en focus 220 den dagen

Btw, skal man diskuteres de forskjelliges bladers kompetanse er det MANGE man bør vende blikket mot før hjemmekino...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat fra Sollis plass (HCK) hvor S1-X står utstillt. Jøjjemeg, disse var litt av noen beist! Skjønte at lillebror ikke var mye mindre?
    Det var jo en meget gjennomført HT byggemessig iallefall!
    De skal selge ut demoparet S1-X for en meget hyggelig pris..bare til info for den som vurderer et par sånne!
    Selger mente de ville få inn S3-X om ikke lenge, og der bør det være mulig å få et greit lytteinntrykk.
    S1-X blir satt opp i lytterommet de neste dagene ifølge selger...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også hos HCK i går morges for å se på S-1. Samboeren min sa en tilsvarende setning som deg om at de var noen beist, og kan vel ikke si meg helt uenig. Tror ikke det blir S-1 i stua nei, men håper det kan bli S-3. Håper bare det er mulig å få de på hjemlån etter hvert. De har forresten begge modellene utstilt på Elnor i KPMG bygget på Majorstua. Men finnes ikke noe god elektronikk hos de, så lytting blir det ikke. S-1 i mørk og S-3 i lys.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm! Snakket med en kamerat tidligere i kveld, han hadde visst nok sendt mailer med HCK og der fikk han vite at S1 ikke hadde vært den store interessen de hadde håpet på.

Derfor skulle de ikke ta inn S3. Eneste tingen de kanskje gjorde var å ha 2 sett med S3 på rundgang på alle HCK sine butikker i Norge. Dette var heller ikke bestemt enda!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-3EX kan nå oppleves hos Lefdal på Lade i Trondheim, om det skulle være interesse for det... ;-) Anbefaler å ta med egen musikk, da butikken har snevert utvalg av demomusikk.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen skikkelige bilder av teak-finishen sånn rent tilfeldigvis? På Pioneers sider ser den bare svart ut, og bildene av S1-EX i teak ser bare bruke og teksturløs ut, så noen litt bedre bilder hadde ikke vært å forakte.

Og dere må gjerne lete, men det ligger ikke store ute på google heller...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Ingen som har noen skikkelige bilder av teak-finishen sånn rent tilfeldigvis? På Pioneers sider ser den bare svart ut, og bildene av S1-EX i teak ser bare bruke og teksturløs ut, så noen litt bedre bilder hadde ikke vært å forakte.

Tror ikke det er bare bare å få gode bilder av finishen, den er ekstremt mørk. Man må relativt nært for å se at det er et mønster i overflaten. De fremste 10cm ,frontbaffelen, er forresten helt sort.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Tror ikke det er bare bare å få gode bilder av finishen, den er ekstremt mørk. Man må relativt nært for å se at det er et mønster i overflaten. De fremste 10cm ,frontbaffelen, er forresten helt sort.

Den mørke utførelsen på s3 har et temmelig hissig lilla skjer under mange lysforhold. Hadde vært stiligere om den var helt sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette er senteren til S-1. Senter til S-3 (en billigere utgave uten radioaktiv diskant) kommer til høsten.
    En representat (avdeling rogaland) sa til meg på ei messe nylig at dette var en ren stereo høytaler der det IKKE var ment med flere komponenter til et surround system. Men hvis dette er feil, rekner jeg med at en "S-3" senter og eventuelle bakhøytalere vil være til en langt rimeligere pris enn S-7?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Pioneer kommer det senter og stativhøyttalere i samme serie. Dette blir nok etter all sannsynlighet en god del billigere enn toppmodellene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til høsten er det ikke?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode

Er vanskelig å ta gode bilder av disse. I vanlig lys (i stua mi) ser de helt svarte ut. Heldigvis ikke lillaskjær i det lyset jeg har. Tok et bilde med blitz nå for å vise trestrukturen - se min hjemmekino.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og go morgen

Nå er det 3 stk her på forumet som jeg har fått med meg, som har bestilt/kjøpt seg Pioneer S-3EX.
    Vet ikke, men kanskje denne kan være aktuell for meg til sommeren, i og med at folk beskriver lydsignaturen av denne høyttaleren slik jeg liker det, og det er også en god match til Hegel er det blitt sagt. Uansett så må den høres av mine egne ører først.

Men hva er det som skiller S-3EX fra den dyrere modellen S-1EX? Har jeg råd til den dyreste, bør jeg da automatisk gå for den? Blir det da bare mer av det gode som er i S-3EX? Er de helt forskjellige i lydsignatur? Oppfører de seg ulikt? Er det ikke det samme i det hele tatt?

Håper noen som har prøvd begge disse, kan si sin mening. Er jo umulig med demo på det meste her på Karmøy! :neutral:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg en ukes tid så skal jeg fortelle deg hvordan S-3EX låter

Men uansett, som jeg har oppfattet det er S-1EX supernøytral og superkresen, mens S-3EX er litt mer tilgivende og enklere å ha med å gjøre. S-1EX har nok et godt hakk større potensiale, skulle da bare mangle, men ut i fra de testen jeg har funnet må man jobbe over middels mye med matching før det sitter skikkelig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lar det seg gjøre for din del, skal jeg ta meg en tur opp til byen så fort det er klart hos deg

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på nvad du har för elektronik på gång,
    Kent Ove, så råder jag dig vänligt men bestämt :wink:
    att gå för S1-EX.

Valde mellan dom, Focal 1037Be och Array.

Focal ville jag egentligen inte ha, då det är mycket
    roligare om jag inte har samma som min Hifbrorsa,
    S.Roger på forumet.

Blev sur på forhandlarn när jag inte fick pruta under
    60000 SEK på Pioneer. Annars hade jag utan tvivel
    haft dom hemma nu. (Fick ett riktigt bra pris på Array
    hos min favoritbutik istället)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Med tanke på nvad du har för elektronik på gång,
    Kent Ove, så råder jag dig vänligt men bestämt :wink:
    att gå för S1-EX.

Valde mellan dom, Focal 1037Be och Array.

Focal ville jag egentligen inte ha, då det är mycket
    roligare om jag inte har samma som min Hifbrorsa,
    S.Roger på forumet.

Blev sur på forhandlarn när jag inte fick pruta under
    60000 SEK på Pioneer. Annars hade jag utan tvivel
    haft dom hemma nu. (Fick ett riktigt bra pris på Array
    hos min favoritbutik istället)
    Kanskje kanskje, er bare ute etter å sjekke opp nå Får se hva det blir til, fikk du med deg den tråden jeg la opp her tidligere idag? Array 1400 koster nå 100 tusen! :-| :-| :-|

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fy :twisted: . Det är dom inte värda.

Då tycker jag du ska stryka dom! Jag får inte tala
    om vad jag betalade. Men ska man göra affärer med
    hifibutiker så ska man göra det i december, när dom
    ser över lager och årsomsättning helt klart.

Jag menar egentligen att efter nogranna efterforskningar
    så kanske S1-EX är bland det mest prisvärda du kan hitta
    nu. S3-EX är nog lättare att ha att göra med, men har
    du H4SE på gång: tveka inte!!

Nu blev ju det bra till slut med tanke på att jag spelar så
    högt så att tänderna lossnar och att jag har 200 meter
    till närmaste granne.:-D Array hör inte hemma i bebodda
    områden......

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder