Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 254
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det må oppleves. Jeg kan ikke si noe annet. Kanskje Marantz kan gi noen inntrykk. ALLE (jeg mener absolutt alle) som har vært innom å hørt de etter at de ble ferdig innspilt har lurt på om vi har subwoofer koblet til.

Jeg har også hatt og testet mange høyttalere med 6,5", og ingen har vært i nærheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøye meg - skal si denne tråden har tatt av! Nå som jeg har satt endelig punktum for mine bidrag til Fidelity, hadde det vært spennende om denne høyttaleren også kunne satt et endelig punktum for høyttalerjakten. Betyr det at Pioneer i tillegg til å se flott ut, er brukbart tilgivende på både forskjellig elektronikk og cd-plater (fra heavy til klassisk)? Og hvor god er den egentlig til å få fram den livsviktige rytmikken og "drivet" i musikken (ofte omtalt som "boogie-Woggie"-faktor) - i motsetning til kliniske og analytiske høyttalere som vektlegger detaljer?

(jeg kan for eksempel IKKE ha toppmodellen S-1EX fordi den er for uengasjerende - i mine ører)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle, dersom du skal sammenligne disse høyttalerne med dyrere høyttalere, hvilke er realistiske å sammenligne med?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de som fronter i hjemmekino oppsett?? Går de lett ihop med andre merker i lydsignatur, (senter og bakhøytalere)??

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Hmm, interessante høyttalere!

Det eneste jeg er litt skeptisk til er å klare å få litt realistisk trøkk ut av to 6.5".... Har hatt høyttalere før med denne bestykningen, og det holdt ikke.
    Da har du vært uheldig med enten høyttalere, forsterker eller rom/plassering. Man må ikke ha 12"++ elementer for å få skikkelig bass, noe S-3EX er et godt eksempel på. Det er forsåvidt ikke bare pioneer som klarer å trylle frem god bass med 6,5" elementer. Det er klart at det er forskjeller på hva den enkelte legger i begrepet realistisk trøkk, men hvis du har muligheten til å få deg en demo tror jeg du ville blitt overrasket over hva man kan ut av 2 relativt beskjedne basselementer når de får god arbeidsvilkår i form av en bra forsterker.
    Det skal mye til å fylle et såpass stort rom med autoritær bass, men den jobben tar de på strak arm. Jeg skal vente litt med å konkludere helt, før jeg har testet disse hjemme hos meg selv, men utifra det jeg hørt hos "Hjemmekino" vil jeg strekke meg så langt som å si at dette er den mest komplette høyttaleren jeg har hørt i prisklassen under 50 000,-

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    (jeg kan for eksempel IKKE ha toppmodellen S-1EX fordi den er for uengasjerende - i mine ører)
    Hvis S-1EX ikke falt i smak hos deg, vil jeg ikke tro at den mindre utgaven gjør det heller. De er vel relativt like bortsett fra at S-1EX har litt større basselementer, berylliumsdiskant og er fysisk litt større (her må du gjerne korrigere meg Atle, siden du har testet begge).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis S-1EX ikke falt i smak hos deg, vil jeg ikke tro at den mindre utgaven gjør det heller. De er vel relativt like bortsett fra at S-1EX har litt større basselementer, berylliumsdiskant og er fysisk litt større (her må du gjerne korrigere meg Atle, siden du har testet begge).
    Det var synd. De som har testet flere titalls høttalere vet godt at selv om en modell fra en fabrikant er litt vanskelig eller kilen å få til, så kan en annen modell fra samme merke være meget lett å få til (se f.eks. B&W 805S vs. 804S). Jeg forstod det slik at S-3Ex hadde en høy "gøy-faktor" i forhold til S-1EX, i tillegg til at den var mindre nådeløs på dårlige innspillinger og mer tunet mot rytmikk og dynamikk. Men da har jeg altså misforstått.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhh, stod det ikke ganske klart at om man klarte det kunststykket å gi en dårlig demo av S-3EX burde man ikke selge hifi i det hele tatt? Høyttaleren kan ikke være mye vanskelig å ha med å gjøre da, så les testen en gang til du

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhh, stod det ikke ganske klart at om man klarte det kunststykket å gi en dårlig demo av S-3EX burde man ikke selge hifi i det hele tatt? Høyttaleren kan ikke være mye vanskelig å ha med å gjøre da, så les testen en gang til du
    Jeg har lest testen flere ganger. Men to skribenters mening er på ingen måte godt nok. Først ved mange tilbakemeldinger som går i samme retning, altså at det oppstår en slags konsensus om produktets egenskaper, så kan det vektlegges tyngde.

Så det ender vel at jeg må bestille et par for å høre selv........

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står et par hos HFC i Vika. v/Solli-Plass. Litt usikker på om det er S1 eller S3 men tror det er toppmodellen ja. Bør jo være mulig med skikkelige demoer der og..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-3 er mer leken enn S-1, og kan tunes enkelt dit man vil med elektronikk. S-1 er en høyttaler som ikke tilgir feil elektronikk, og den kan jeg godt skjønne at kan virke uengasjerende (ved feil matching).

Ellers er jeg totalt enig i at i disse prisklasser må man strengt tatt gjøre opp sin egen mening. De som brenner av så mye penger på hi-fi har som regel egne (og sterke) preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-3 er mer leken enn S-1, og kan tunes enkelt dit man vil med elektronikk. S-1 er en høyttaler som ikke tilgir feil elektronikk, og den kan jeg godt skjønne at kan virke uengasjerende (ved feil matching).

Ellers er jeg totalt enig i at i disse prisklasser må man strengt tatt gjøre opp sin egen mening. De som brenner av så mye penger på hi-fi har som regel egne (og sterke) preferanser.
    Den er grei. Da blir det hjemlån etter hvert for min del.....

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leken!

Ja, viktig å ha en "leken" lyd som ikke blir for analytisk.

Er vel det mengden av oss er ute etter.

Skal prøve å overtale BMH i Bergen å ta S-3 inn. Så kan folket i vest få høre også.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Skal prøve å overtale BMH i Bergen å ta S-3 inn. Så kan folket i vest få høre også.
    Gi en lyd hvis det skjer. Kunne tenke meg å låne øre til S-3 eller S-1.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi også beskjed viss det en eller annen gang kan bli mulighet for demo på disse på Karmøy, eller Stavanger området

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det må oppleves. Jeg kan ikke si noe annet. Kanskje Marantz kan gi noen inntrykk. ALLE (jeg mener absolutt alle) som har vært innom å hørt de etter at de ble ferdig innspilt har lurt på om vi har subwoofer koblet til.

Jeg har også hatt og testet mange høyttalere med 6,5", og ingen har vært i nærheten.
    Hvor langt tid tok innspillingen?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt S-1 ved to tilfeller, den ene gangen på HFC der de stod koblet opp i et relativt stort rom på dyrere McIntosh utstyr, og den andre gangen var det i et eget rom på en Pioneer stand, koblet til den nye toppmodell-receiveren deres med et dusin klasse-D forsterkere.

Første gangen fikk jeg lov til å sitte alene så lenge jeg ville, og hadde med mye medbrakt musikk. Prøvde selv å justere noe på plasseringen, men det var overhodet ikke imponerende det jeg fikk ut av de. Hørte på JBL K2 i samme rom. De låt langt bedre enn S-1, men var likevel en nedtur ift. tidligere demo av K2, så rommet har nok hatt en innvirkning. Andre gangen var det en kortere film-demo. Fortsatt ikke noen hevede øyebryn, hverken fra meg eller fra andre som satt i rommet. Relativt flat og uengasjerende lyd er vel best dekkende.

Når det er sagt, så er jeg ikke tvil om at det er mulig å få de til å låte bra ref. skriverier både her til lands og i utlandet. Men hypen la seg for min del, og jeg har slått meg til ro med at dette nok er en høyttaler som må jobbes med for å kunne få til å glitre. S-3 har jeg aldri hørt, men det høres ut som et spennende alternativ spesielt med tanke på at den også er billigere. At den nærmeste fungerer på "alt", tilsier også for meg at den må være relativt forskjellig fra storebror. Ser frem til å få hørt de en gang.

Litt OT, så er det morsomt å se hvordan hyper og "trender" snur seg i denne hobbyen. Enkelte produkter får reviews som skulle tilsi at vi snakker om en ny revolusjon innen lyd, så løper alle til butikken. Neste vinter er det noe annet som er "in", og enkelte fagblader vet ikke annet å beskrive produktet som det beste som har hent siden elektrisiteten ble funnet opp, noe som selvfølgelig ikke hjelper på kjøpetrangen til folk. Når hypen har lagt seg, så er det tilbake til gamle jaktmarker igjen. Merker selv at jeg må ta meg i øra enkelte ganger når tankene begynner intensivt å svirre i å selve unna alt for å starte på nytt for å ta del i revolusjonen. Dette var ikke rettet mot Pioneer S-3, men en liten generell betraktning fra sidelinjen. :-)

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenliknet med Dali MS4 synes jeg disse har minst like bra oppløsning i diskanten, like god og åpen mellomtone og MYE bedre bass.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hatt de hjemme eller vært på noen demoer idet siste??

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det skal bli noe problem med demo på disse nå. Så at Hifi Center Kjeden har lagt dem til i sitt sortiment, så da vil nok mange av deres butikker ta dem inn for demo Snakker om både 3-EX og 1-EX!

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •