Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 254
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Da er det et par ting du ikke helt har fått med deg, for typisk "mørk" klang besitter slettes ikke S-3EX. Tunet en smule ned fra supernøytrale S-1EX, ja, men å kalle den mørk er en grov overdrivelse.
    hadde ikke som hensikt å rakke ned på innkjøpet ditt . det jeg skulle frem til var at det i H&K ble anbefalt forsterkeri ala Hegel H200 eller annet med lys klang.. tør derfor påstå at I30 er en dårlig match.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    hadde ikke som hensikt å rakke ned på innkjøpet ditt . det jeg skulle frem til var at det i H&K ble anbefalt forsterkeri ala Hegel H200 eller annet med lys klang.. tør derfor påstå at I30 er en dårlig match.
    Neinei, for all del, jeg prøver ikke å kjefte heller, men å kalle S-3EX "varm" er ganske enkelt feil. Den er nøytral. Samme med å kalle Hegel for "kald", nøytral der også. Nå var Hegels alle første modeller for ti år siden rimelig kvasse i toppen, og den tankegangen henger dessverre igjen hos mange, men Hegel er nøytralt, ikke "kaldt", så får det heller være at den klangen ikke passer alles smak eller ethvert oppsett.

Styrken med komboen Hegel/S-3EX ligger i hvor stramt og oppløst det kan låte. Hegel spiller med fantastisk stram og ikke minst dyp bassgjengivelse, og med en høyttaler som faktisk kan gjengi akkurat det blir det helt mega!

Nå er det mange som er småengstelige for "nøytrale" produkter, og tenker fort i retning kjedelig, eller en kjøling klangsignatur. Det kan være rett i noen tilfeller, men "nøytral" er et litt flytende begrep det også, og når man skal beskrive et produkts klang blir det fort til at man overdrive langt mer enn man bør og kanskje egentlig mener. Så for en tid tilbake NAD bli beskrevet i retning av å ha en utpreget varm klang...Ikke bare er det rimelig drøy generalisering, jeg mener bestemt at det er ganske enkelt feil, men det viser også hvor lite nøyaktig det fort blir om vi bare bare har tre graderinger for klang; varm, nøytral og kald.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Jeg har bestemt meg for å ta forsterkerdelen helt ut, og har omprioritert slik at jeg kan bruke EC AW600 Nemo. Jeg så den var en perfekt match til TAD R1, men er den blitt testet på S-3EX?
    Er ikke helt sikker på S-3, men bi-amping på ihvertfall S-1 er veldig "riktig" for meg!
    Har en 5x300w forsterker som jeg kjører 2x300w til hver s-1 på. Dette hjelper på effektforsterkerens evne til å gjengi detaljer på og skaper masse luft i musikken!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg var sprekt av månedsbladet Lyd og Bilde. Jeg etterlyste for en tid tilbake en test av Pioneer S-3EX, og gjerne sammenliknet mot Audiovectors S3 Avantgarde. Denne oppfordringen har de tatt på strak arm!

I den siste utgaven av bladet for august 2008 (nummer åtte) har vi fått en nøktern og bra omtale av S-3EX. De har fått fram at dette er en mer engasjerende høyttaler enn Audiovector, ihvertfall på rock, kanskje hjulpet av en "fest-pukkel" i nedre mellomtone/mellombassen.

Videre hevdet det at Pioneer`n spiller stort, har en varm klang, samtidig som den trenger litt fysisk plass for ikke å bli for "boomy". De har også fått fram noen av forskjellene i forhold til Pioneer S-1EX.

Dette var for min del en flott omtale, selv om den ikke har fått "anbefalt" av bladet (slik Audiovector) gjorde. Nå er det like før jeg drar visa-kortet!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette synes jeg var sprekt av månedsbladet Lyd og Bilde. Jeg etterlyste for en tid tilbake en test av Pioneer S-3EX, og gjerne sammenliknet mot Audiovectors S3 Avantgarde. Denne oppfordringen har de tatt på strak arm!

I den siste utgaven av bladet for august 2008 (nummer åtte) har vi fått en nøktern og bra omtale av S-3EX. De har fått fram at dette er en mer engasjerende høyttaler enn Audiovector, ihvertfall på rock, kanskje hjulpet av en "fest-pukkel" i nedre mellomtone/mellombassen.

Videre hevdet det at Pioneer`n spiller stort, har en varm klang, samtidig som den trenger litt fysisk plass for ikke å bli for "boomy". De har også fått fram noen av forskjellene i forhold til Pioneer S-1EX.

Dette var for min del en flott omtale, selv om den ikke har fått "anbefalt" av bladet (slik Audiovector) gjorde. Nå er det like før jeg drar visa-kortet!

Knall, kanskje det er det Lyd og bilde trenger... "hjelp" ifra publikum for å få at godt hifi magasin igjen.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snart dra Visa kortet selv, når jeg venter på Pioneer S-1EX som jeg har bestilt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg er til dels sterkt uenig med LydogBilde...forfriskende

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint for oss andre her om du kunne udype det og dele dine observasjoner/erfaringer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Fint for oss andre her om du kunne udype det og dele dine observasjoner/erfaringer
    Blar du deg gjennom tråden fra side fem eller deromkring har jeg gjenntatt meg selv så mange ganger at jeg skal spare faste lesere for enda en dose rabling Alternativt kan du sjekke ute de siste tre-fire sidene i tråden min, er skrevet en den del også
    Se også testen i Hjemmekino, veldig enig med den ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, men det er vel ingen av oss som går rundt og husker detaljene i hvert eneste innlegg man har vært innom på dette forumet. Så det hadde nok ikke gjort så mye om du gjentok. Men du skal selvfølgelig få slippe det nå som jeg/vi er oppmerksom på det

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal heller spare meg til jeg får lest artikkelen selv, men varm klang og festpukkel går jeg ikke med på. Men så er også det i stor grad avhengig av rom og plassering, så vi får se hva de har å si om resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er spent på hvilken elektronikk de brukte til testen.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mye kan bli sagt om Lyd og Bilde men anmeldelsene (foruten minitestene, og de testene som til forveksling ligner reportasjer jmf. Audiovector S3) er som regel edruelige og noenlunde spot on. Testen av S-3ex var noenlunde som forventet. Det var en god omtale. Mellom linjene er det klart at det er en vesentlig bedre høyttaler enn AV S3, og at det egentlig er S6 som burde være den rette høyttaleren å sammenligne med. S6'en er dog vesentlig slankere og lysere enn S-3ex (og mye dyrere). I en typisk stue vil som regel den mørke klangen til S-3ex passe godt. At kakehode mener at den ikke er mørk er vel også som forventet, men husk at hadde det ikke vært for den litt mørke klangen og den lille festhumpen, hadde det ikke vært en (angivelig) god match med Hegel hos kakehode.
    Jeg er også meget, meget godt kjent med S-1ex og selv om den er ørrlite friskere i toppen, så er denne også mørk i klangen (i en helt naken stue), og har også en bitteliten hump i bunn. At noe låter "mørkt" er ikke negativt, i Pioneer sine høyttalere syns jeg de har funnet en tilnærmet perfekt middelvei m.h.t klangbalanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-3EX Chapter Audio Precis mkII

De har testet med Chapter Audio Precis mkII. De gir 5 av 6 stjerner og setter som minus at den trenger stort rom og at den er litt svulstig i nedre mellomtone(er det et minus?).

Smaken er som baken...det som gjør at denne høytaleren skiller seg ut fra andre skiller meningene.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye kan bli sagt om Lyd og Bilde men anmeldelsene (foruten minitestene, og de testene som til forveksling ligner reportasjer jmf. Audiovector S3) er som regel edruelige og noenlunde spot on. Testen av S-3ex var noenlunde som forventet. Det var en god omtale. Mellom linjene er det klart at det er en vesentlig bedre høyttaler enn AV S3, og at det egentlig er S6 som burde være den rette høyttaleren å sammenligne med. S6'en er dog vesentlig slankere og lysere enn S-3ex (og mye dyrere). I en typisk stue vil som regel den mørke klangen til S-3ex passe godt. At kakehode mener at den ikke er mørk er vel også som forventet, men husk at hadde det ikke vært for den litt mørke klangen og den lille festhumpen, hadde det ikke vært en (angivelig) god match med Hegel hos kakehode.
    Jeg er også meget, meget godt kjent med S-1ex og selv om den er ørrlite friskere i toppen, så er denne også mørk i klangen (i en helt naken stue), og har også en bitteliten hump i bunn. At noe låter "mørkt" er ikke negativt, i Pioneer sine høyttalere syns jeg de har funnet en tilnærmet perfekt middelvei m.h.t klangbalanse
    De har testet med Chapter Audio Precis mkII. De gir 5 av 6 stjerner og setter som minus at den trenger stort rom og at den er litt svulstig i nedre mellomtone(er det et minus?)
    Jeg er helt enig med dere begge. Jeg har nå hørt S-3EX under kjente forhold og den låter litt mørkt. Men det har ingenting med "mørkt og innesluttet" å gjøre. Her er det liv og røre, og klangabalansen tror jeg passer svært mange anlegg, nettopp fordi den kompanserer for utstyr som har en tendens til å tippe over mot det lyse/analytiske (f.eks. gamle Hegel).

En svulstig og/eller fyldig nedre mellomtone er også et kraftig pluss - i mine ører. Det er nesten så de likner litt på Patos Lyric-serien med sin livgivende og mørke klangbalanse. Kanskje hadde Hjemmekino rett i sin panegyri - dette er en ukjent juvel, så fremt den får nok plass og en kraftig forsterker foran.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    De har testet med Chapter Audio Precis mkII. De gir 5 av 6 stjerner og setter som minus at den trenger stort rom og at den er litt svulstig i nedre mellomtone(er det et minus?).

Smaken er som baken...det som gjør at denne høytaleren skiller seg ut fra andre skiller meningene.
    Hva vil egentlig lite rom si? Vurderer disse i stua, og må vel få de med på hjemlån en gang. Men er lite poeng om jeg uansett har for lite rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil egentlig lite rom si? Vurderer disse i stua, og må vel få de med på hjemlån en gang. Men er lite poeng om jeg uansett har for lite rom
    Tja, hvor stort rom har du?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ett rom som er 20m2 eller mer, ska det gå knirkefritt vil jeg tro. Du kan også klare få de til å spille bra i mindre rom, viss du prøver deg frem og bruker tid. Men 20m2 + er bra

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvor stort rom har du?
    Har stue på ca 24kvm og ikke dør inn til spisestue på ca 12kvm. De bør stå så nærme veggen som mulig da, dette kan jo by på problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senterhøytaler til S-3ex?

Jeg kjøpte s-3ex i vår sammen med Hegel H200 og er rett og slett storfornøyd. Bruker HT inngangen på Hegelen sammen med en Harman Kardon 7x120W reciver når jeg skal se kino. Kjører freøpig uten senter, men er derfor spent på når Pioneer skal komme med matchende senter. Noen som har hørt noen rykter?

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •