Pioneer S-3EX - ny referansehøyttaler? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 254
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    No Problemo :-D
    Gjør du det, vil du helt sikkert få den hjelpen du trenger!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa S-3EX på LX50 recieveren, som ja er svakere enn LX70. Det ble lyd, men ikke så veldig mye mer. Og da kun med 2 kanaler i drift, om du skal ha en senterhøytaler og bakhøytalere og så blir det jo ikke bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Hva om jeg venter å går for lx 90 når den kommer da?
    SC-LX90 er jo oppgitt med en utgangseffekt på 200 Watt pr. kanal ved 8 Ohm i et 7.1 oppsett (total effekt er oppgitt til 1400 Watt), så det burde holde for S-3EX. S-1EX derimot vil nok behøve effekttrinn av ypperste klasse...

Alan

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei X3MHC

Vet du hva prisen på denne LX-90 Receiveren blir ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det. Fant ut at prisen var skyhøye 60k :shock:

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja, de ryktede lanseringer av senter og stativhøyttaler er bekreftet! Trenger så jævelsk den senteren...

Minhembio.com - Pioneer utökar EX-serien

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må det en Center vs center shootout til...så fort den nye kommer på markedet.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der folkens jeg ser at disse høytalerene har fått masse skryt av blant annet bladet hjemmekino. men hvordan er disse i forhold til 1EX? har også svært lyst til å kjøpe disse nye surround høytaleren som de kommer med til disse, men driver også å lurer på elektronikk til disse. har jo svært lyst på lx90 men 60k er litt vell drøyt for en forsterker syntes jeg. sitter nå med lyngdorf 2200 på mine b&W803S og tenker litt på å kjøpe 3808, og bruke tda2200 + 2x lyngdorf tda2175 på bakhøyalere og senter. vil dette være "god nok" elektronikk til å bruke dem på disse høytalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med "tja"?

Blar du deg gjennom tråden og det som finnes av tester(er også linket til i tråden) er konklusjonen åpenbart at S-1EX er en SVÆRT nøytral høyttaler. Og det har sine fordeler og bakdeler. Feil matchet når man aldri potensialet i høyttaleren, og i verste fall låter trenger det ikke låte så fantastisk i det hele tatt. Dessverre må noe ha akkurat det oppsettet du nevner for å gi noen skikkelige svar på spørsmålet ditt, men som du også vil finne ut er anbefalingen forsterkermessig i retning stram og nøytral. I så måte skulle Lyngdorf være riktig retning, men hvor optimalt det er...tja! Det jeg vil si er imidlertid at jeg i dag spillte med gjennom andreplata fra "Blackfield" på noe i nærheten av maksvolum, og det var deilig, men min kjære H2A var glødende varm etterpå, så selv en såpass strømsterk sak måtte strekke seg det den var kar til, og konklusjonen er selvsagt at her er mer å hente, og en H4 er intet mindre en enn nødvendighet heretter Ikke at H2A klippet eller skapte seg på noen som helst måte, men høyttalerne har faktisk mer å gi enn hva selv en så god effektforsterker klarer å fyre av. Jeg ha vel strengt tatt til gode å avdekke noen særlige effektmangler, men mye vil ha mer, mest er best og selv om en forsterker er en aldri så god match er dte ikke dermed sagt den er den ultimate løsning.
    Og hvilken surroundforsterker på denne jord er i nærheten av slike kraftreserver, og lydkvalitet for den del, i stereomodus???

Som jeg tidligere har nevnt har jeg også testet min gamle surroundtraver, AVR5500 på S-3EX, og nei, det henter vel ikke akkurat ut potensialet for å si det mildt. Nå er jeg meget klar over at verden har gått fremover på den fronten også, og at 3808 helt sikkert henter ut enda mer oppløsning og godlyd, men forskjellen opp til en skikkelig pre er ikke et kvalitetsmessig løft, vi snakker Grand Canyon, herfra til månen og vel så det. Ergo er ikke 3808 optimalt. Selvfølgelig, hvorfor skulle man ellers produsert dedikerte stereoprodukter?
    Og hvis du vurderer primessig noe i nærheten av Lx90, akkurat hva er galt med lx70, h200 og cdp4a? Da får du plutselig et MYE bedre stereoanlegg som du med et knappetrykk bruker som fronter i kinoen...

Men så vurderer du S-1EX, og ikke S-3EX. S-3EX kan om den bes om det presse min H2A til bristepunktet, og så skal du til med den åpenbart mer krevende storebroren...Akkurat det har ingen hensikt om du ikke gir den kilde, pre og effekt i samme klasse, i så fall kan du like gjerne gjøre livet enklere og kontoen litt mindre bunnskrapt ved å velge S-3EX.

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil S-3EX egne seg sammen med Primare I30?

P..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm takk for utfyldende svar

for å ta det siste først, så er grunnen til at jeg spurte om 1ex er at de omtrent ikke er nevnt mens 3ex blir skrytt opp i skyene mange plasser, og jeg ville vite om 1ex er verd prishoppet.

men hvor mye strøm krever egentlig 3ex i forhold til de vanskeligste B&W høytalerene som er kjent for å suge strøm ut av forsterkerene. jeg har testet litt forskjellige B&W høytalere på min tda2200 og selv om jeg kjørte volumet på fullt over lengre tid, dvs hvertfall en film, så ble forsterkeren i verste fall bare "lunken". men hvis det blir til at jeg vil kjøpe 3ex med de tillhørende surround høytalerene, hvilken surround forsterker, og effektforsterkere ville dere anbefale, på grunnlag av at jeg digger maks lyden i min lyngdorf forsterker, men må bytte fordi den er for svak for disse høytalerene?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør vel tippe S-1EX er verdt prishoppet ja...
    Stereophile: Pioneer S-1EX loudspeaker

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer SC-LX81, som snart kommer. Vil den være kraftig nok?

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P-Stone
    Vil S-3EX egne seg sammen med Primare I30?

P..
    har hørt I30 på soundgarden's sortiment og det skal veldig lite til før den blir fet og romlete, eneste jeg klarte å like den sammen med var SA Ranger, men der var den nær perfekt match.

S-3EX er så vidt jeg har fått med meg mørk i klangen og trenger en lys forsterker.. mao ikke bra match med Primare.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det noen i bergen som har S 1EX eller s-3ex som kan gi meg en demo på disse. vær snill å send meg en pm da noen som vet hvordan s-2ex(stativ høytaler modellen) er i forhold til s-1ex?

har fundert litt i det siste på min forsterker i kombinasjon med 1ex, og er det noen her som har TESTET lyngdorf tda2200 opp mot s1ex og kan BEKREFTE at denne er "for liten" for disse høytalerene?
    kakehode sier at H2A er så vidt kraftig nok og bør være litt kraftigere.
    det kan virke som at han tror det at hans H2A er mer strømsterk enn det min lyngdorf er, noe jeg er i sterk tvil om. nå vet jeg det at oppgitt watt ikke har så mye å bety, men min forsterker er faktisk en digital forsterker på 2x200watt mot hans 160w. nå er min forsterker litt lettere hvis du ser på det, men den utnytter 90% av tilført energi, mot hegel sine 50%

dere kan si hva dere vill med jeg er ganske sikker på at min spiller og forsterker er i samme "Klasse" som det disse høytalerene er
    si ifra hvis du har testet tda2200 på s1ex og si hva konklusjonen din ble...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    var det noen i bergen som har S 1EX eller s-3ex som kan gi meg en demo på disse. vær snill å send meg en pm da noen som vet hvordan s-2ex(stativ høytaler modellen) er i forhold til s-1ex?

har fundert litt i det siste på min forsterker i kombinasjon med 1ex, og er det noen her som har TESTET lyngdorf tda2200 opp mot s1ex og kan BEKREFTE at denne er "for liten" for disse høytalerene?
    kakehode sier at H2A er så vidt kraftig nok og bør være litt kraftigere.
    det kan virke som at han tror det at hans H2A er mer strømsterk enn det min lyngdorf er, noe jeg er i sterk tvil om. nå vet jeg det at oppgitt watt ikke har så mye å bety, men min forsterker er faktisk en digital forsterker på 2x200watt mot hans 160w. nå er min forsterker litt lettere hvis du ser på det, men den utnytter 90% av tilført energi, mot hegel sine 50%

dere kan si hva dere vill med jeg er ganske sikker på at min spiller og forsterker er i samme "Klasse" som det disse høytalerene er
    si ifra hvis du har testet tda2200 på s1ex og si hva konklusjonen din ble...
    Beveger du deg i nærheten av Haugesund i overskuelig fremtid må du bare ramle innom, og ta gjerne med forsterkeren din. Og jeg mente ikke at H2A er såvidt kraftig nok, jeg sa den ble svært varm etter en times svært hard bruk. Intet unormalt i det.

Selvfølgelig vil en H4A være bedre på alle parameter, men som nevnt har jeg til gode å oppleve noen direkte kraftmangler, og jeg må være helt idiot med volumkontrollen for å fremprovosere noen ulyder. Så jeg har ingen problemer med å anbefale H2A eller H200(effektmessig identiske) til S-3EX.
    Angående effekten så er seneste utgave av H2A oppgitt til 200watt per kanal, akkurat som H200, men det er strengt tatt av akademisk interesse, og jeg ser ikke for meg noen effektmessig krise med Lyngdorfen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    har hørt I30 på soundgarden's sortiment og det skal veldig lite til før den blir fet og romlete, eneste jeg klarte å like den sammen med var SA Ranger, men der var den nær perfekt match.

S-3EX er så vidt jeg har fått med meg mørk i klangen og trenger en lys forsterker.. mao ikke bra match med Primare.
    Da er det et par ting du ikke helt har fått med deg, for typisk "mørk" klang besitter slettes ikke S-3EX. Tunet en smule ned fra supernøytrale S-1EX, ja, men å kalle den mørk er en grov overdrivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EC AW600 Nemo

Jeg har bestemt meg for å ta forsterkerdelen helt ut, og har omprioritert slik at jeg kan bruke EC AW600 Nemo. Jeg så den var en perfekt match til TAD R1, men er den blitt testet på S-3EX?
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •