B&W DM685 - Hot or not?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM685 - Hot or not?

Heisann,

Er nyregistrert her på AVforum, jeg håper dermed at jeg klarte å treffe riktig kategori med det samme. (Var en god del å velge i her fra hva jeg er vandt med på diskusjon.no)

Saken er den at jeg tok turen innom Hifi-klubben den 5 februar på utkikk etter nye stativhøytalere til rommet mitt på ca 4x4 meter. Det endte med at jeg lånte med meg et par B&W DM685 hjem, mot et depositum på 2100,-. Disse har vært hjemme hos en kar før, og er dermed demovare. De har 4 riper, alt fra 6 til 1 cm lange, alle på undersiden av høytalerne, ellers ser de strøkne ut. Jeg ble tilbudt å kjøpe disse for 3500,-.

Burde jeg slå til?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke jeg gjort. Hadde jeg heller spandert de ekstra 800kr de koster nye, enn bare å få så lite avslag, når det er riper på dem!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattig student, til tjeneste.. Pris er et særdeles viktig tema her, desverre. Ripene er tross alt på undersiden av høytalerne, og har således ikke noe å si for min del.

Men er litt redd for at høytalerne har blitt ihjelspilt av forrige tester. Klarer ikke å høre noen ulyder eller tegn til dette, men vet aldri.

Flere inspill?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hadde ikke jeg gjort. Hadde jeg heller spandert de ekstra 800kr de koster nye, enn bare å få så lite avslag, når det er riper på dem!
    Enig med KentOve her. Du vet heller ikke hvordan disse har blitt belastet. Hadde spandert på meg de siste kronene og kjøpt helt nye.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hear you. Føler meg litt idiot som kverulerer med dere som har peil, men la gå. Jeg klarer som sagt ikke å høre noen tegn til ulyder eller lignende, og de kosmetiske skadene ligger på undersiden, og vil aldri bli lagt merke til. Dette kan da ikke være så galt, for en med litt dårlig råd?

Høytalerne har 4 steder per høytaler å stappe inn høytalerledningen, til nå har jeg brukt den nederste på begge høytalere, er dette riktig?

I tillegg: Hifi-klubben mener på at et godt fundament til høytalerne er viktig for god lyd, hvor mye sannhet ligger i dette? Jeg tenker på å lage meg et slags stativ selv, og kan umulig se for meg hvordan dette vil gi særlig dårligere lyd en et kjøpt stativ.

Håper noen tar seg tid til å besvare disse spørsmålene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Anathema
    I hear you. Føler meg litt idiot som kverulerer med dere som har peil, men la gå. Jeg klarer som sagt ikke å høre noen tegn til ulyder eller lignende, og de kosmetiske skadene ligger på undersiden, og vil aldri bli lagt merke til. Dette kan da ikke være så galt, for en med litt dårlig råd?

Høytalerne har 4 steder per høytaler å stappe inn høytalerledningen, til nå har jeg brukt den nederste på begge høytalere, er dette riktig?

I tillegg: Hifi-klubben mener på at et godt fundament til høytalerne er viktig for god lyd, hvor mye sannhet ligger i dette? Jeg tenker på å lage meg et slags stativ selv, og kan umulig se for meg hvordan dette vil gi særlig dårligere lyd en et kjøpt stativ.

Håper noen tar seg tid til å besvare disse spørsmålene
    Det er samme om du bruker den øvre eller nedre tilkoblingen, så det du har gjort er riktig. Det er forskjell på stativer, men det er ikke nødvendig å bruke en formue på det. Blir nok rimligere å kjøpe noen HT stativer kontra å lage noen selv. (matrialkostnader) Det skal jo se bra ut også. Det viktige er at de er stabile og ikke forplanter vibrasjoner. Blir nok ikke noe problem med disse høyttalerne. En annen ting som er viktig er riktig høyde. Diskanten skal nogenlunde i ørehøyde.

ELTEK AS

Kanskje disse hadde vært noe for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Skjønte nå at det heter Bi-wire. Har dette noe for seg? Kjører på tynne høytalerkabler fra clas olson nå. Tenkte å kanskje bytte til disse

Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: QED Silver Anniversary XT Bi-wire Kabel

Det øvrige utstyret er forøvrig NAD 304 Integrated Amp og Fisher Standard Studio EQ

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også nokså "noob" her i gården. Har b-wire noe for seg?

Er høyttalerkabelen trådstarter linker til i posten over meg noe tess til disse høyttalerene?

Disse b-wire kablene har jo 4 pinner på hver ende, høyttaleren har jo 4 inntak men hva med forsterkeren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av 2die4
    Er også nokså "noob" her i gården. Har b-wire noe for seg?

Er høyttalerkabelen trådstarter linker til i posten over meg noe tess til disse høyttalerene?

Disse b-wire kablene har jo 4 pinner på hver ende, høyttaleren har jo 4 inntak men hva med forsterkeren?
    Har du en flerkanals AV reciver kan du bi-ampe eller bi-wire. Men det har ikke noen hensikt på disse HT.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har dårlig råd og skal kjøpe brukt/demo, så er ikke 800,- mye å rope hurra for...
    Kjøper du brukt på nett vil du finne mange go biter, til ca 50% av ny pris;-)
    Du kan jo se på disse, koster ca 4000,- med stativer: Logg inn

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode høyttalere - ingen tvil om det. Men å tilby deg "hele" 800 i rabatt for noen brukte MED riper, det er ikke godt nok. De kunne godt gitt deg noen kabler med på kjøpet ihvertfall.
    På bruktmarkedet, inkl her på AVtorget, finner du mange gode høyttalere til mindre enn 3500 - og dette er høyttalere som i det store og hele er pent brukt.

Du får også helt nye gode høyttalere i disse:
    Welcome to L-Sound!

XTZ 93 WMT i sort pianolakk

Stativ/bak | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller er hifiklubben litt gjerrige?

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke ryddesalga demmes er noe spesielt interessant. Det er jo bare kutta 500,- på feks en prosjektor. Hva er vitsen?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Det er ikke bare deg, og de er ikke LITT gjerrige, men veldig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lillebroren til 685, 686, koster 3400,- nye. Jeg har et rom på størrelse med deg og valgte disse, først og fremst fordi jeg synes de lyder litt bedre enn 685, men synes også de er penere å se på. Parer du dem med en god forsterker lyder de helt nydelig, og spiller mer enn høyt nok for et så lite rom.

Eneste er at med 686 må du ha mulighet til å flytte dem litt ut fra vegg, da disse har bassporten bak.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dtddiver
    Lillebroren til 685, 686, koster 3400,- nye. Jeg har et rom på størrelse med deg og valgte disse, først og fremst fordi jeg synes de lyder litt bedre enn 685, men synes også de er penere å se på. Parer du dem med en god forsterker lyder de helt nydelig, og spiller mer enn høyt nok for et så lite rom.

Eneste er at med 686 må du ha mulighet til å flytte dem litt ut fra vegg, da disse har bassporten bak.
    686 er bedre enn 685?? Nå snakker du vel med hodet under vann..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanligvis har minste mann i 600 serien vært den lydmessige beste av stativhøyttalerene. Dette gjaldt også 601 vs 602. Men jeg syns 685 har kommet seg betraktelig og ligger helt likt med 686, eneste store forskjellen er at 685 går dypere og kan spille litt høyere.

Til trådstarter, dette er såpass gode og prisgunstige høyttalere, at jeg syns du skal slå til. En ripe eller 2 under, det gjør at du iallefall slipper å bekymre deg for den "første" ripa .

Mitt tips: GO FOR IT! Har sett værre prisavslag her på avforum .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    686 er bedre enn 685?? Nå snakker du vel med hodet under vann..
    Jeg sa at jeg synes den låter penere, ikke at den var "bedre" - hva nå enn det betyr. De låter veldig likt, men 686 er litt strammere i bassen. Ulempen er at den ikke kan spille like høyt, men i et så lite rom som jeg har spiller den høyt nok.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Ser du på prisene dem har på f.eks Denon kontra de andre som selger det, så er HFK faktisk billigst. NAD er også billigre der.

Camebridge Audio gikk ned betraktelig når HFK tok over.

Så det er nok noe av grunnen til at de ikke gir noe mer avslag. Er ikke som med de som selger klipsch, der tar selger og importør seg GROVT betalt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns 800kr var for lite jeg også med riper..
    men hadde ikke hatt noen betenkligheter med at de er brukt... går de i stykker, får du jo bare nye uansett.. og syns du de høres helt i orden ut, så er de jo det! :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •