System audio Explorer et alternativ til dynaudio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System audio Explorer et alternativ til dynaudio?

Jeg har vært å hørt på dynaudio contour S3.4 som jeg syner var veldig bra. Ser nå det ligger et par System Audio Explorer ute til salgs. Vil dette være et godt alternativ til Dynaudioene?

Jeg hører på det meste men svært lite klassisk og hardrock. har funnet ut at oppløsning og lydbildet er viktigere for meg enn masse trøkk i bassen.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra høyttalere. Siden SA bruker Primare forsterkere når de tester selv, vil jeg anbefale Primare sammen med Explorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du har dynaudio selv, hvordan vil du karakterisere System Audio "lyden" i forhold til Dynaudio?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe siden det er jeg som selger de så kan jeg jo gi deg en grunn Neida, ,men det er 2 litt forskjellige høyttalere. 3,4 er gir nok et bedre stereoperspektiv, noe dynaudio generelt er meget gode på, og er litt dypere i bassen. Explorer er strammere og mer "på" ikke like "laid back" som 3,4, mellomtonen er den sterkeste side og det er den jeg falt for. Bare å ringe på 48033424 hvis du har noen andre spørsmål, har et par stk som har tilbud 18000 men det har ikke gått.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet noe særlig opp mot hverandre. Men kan garantere deg hvis du kjøper explorer og har en forsterker med type varm lyd slik primare vil du få bra resultater.

Testet Focus220 mot Ranger(SA) og Focusen var en del bedre, men så er explorer bedre enn ranger igjen. Kanksje litt vanskeligere å plassere.

Kjenner to stykk som har explorer sammen med primare elektronikk, utrolig bra lyd. Varm, bra diskant, utrolig bra mellomtone, kjapp bass er noen av stikkordene.

Vet ikke hvor du bor, er jo mulig å få demo på de hos hificenter selv om du ikke kjøper der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i østerdalen så det er så inn i granskauen, boksavelig talt, vanskelig å få hørt på forskjellige alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte Explorer godt, men bedre enn Contour 3.4? Det tviler jeg på selv om jeg ikke har sammenlignet dem på samme elektronikk. Noen betydelig oppgradering tror jeg det i allefall ikke er. Contour tror jeg har godt av litt "varm" forsterker. Bladelius var ikke noe god match, imo.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer er en god høytaler, som det sies lengre opp av selger spiller disse 2 merkene på forskjellige måter. så da er det opp til deg.

Men tror ikke du gjør noen feil medExplorer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •