B&W 703 og HTM61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703 og HTM61

Tenkte dette kunne være av interesse for de som har 703 og ønsker senterhøyttaler. Jeg har hatt HTM7, men solgte den ganske raskt. Senter uten FST-mellomtone sammen med 703 gjorde lydsignaturen veldig forskjellig, og spesielt mannsstemmer ble betydelig bedre på 703 enn HTM7.

Tok en sjanse og kjøpte HTM61 uten prøvelytting. Innertier!!! Første reaksjon var om senteren virkelig var aktiv, mao. god integrering. Så koblet jeg ut fronthøyttalere og sub, og det var imponerende god bass.

Leste etter at jeg hadde bestilt om opptil flere som mente senteren hadde dårlig bass. Må være fordi de ikke har koblet til skikkelig effektforsterker. Jeg kjører senter linjeutgang fra en Primare SPA21 og bruker den ene kanalen på en Primare A30.2 120W effektforsterker. Fungerer utmerket!

Hvis noen lurer på hva jeg da bruker som lydkilde, så er det en HTPC med ASUS Sonar lydkort. Kan ikke si jeg hører mye forskjell på dette og min Benchmark DAC1, så det kan jo hende det er mine ører det er noe alvorlig galt med, og at HTM61 egentlig suger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synd at B&W har bestemt seg for å ikke lage en fullverdig senter til 700 serien. Alt som trengs er jo egentlig ett kabinett, bare bruke elementene fra 1 stk 703. Burde vel kunne selges for 10-12k kroner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •