Klipsch RF-63, erfaringer søkes:=)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-63, erfaringer søkes:=)

Har egentlig bestilt RF-63 høytalerene, så jeg lurer på om folk kan
    dele noe erfaringer med meg? Har RF-82 fra før.

Skal drive de foreløpig med Yamaha RX-V1800

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har Klipsch fra før, da vet du sikkert at de er gått over gjennomsnittet kilene på elektronikk

Jeg har hatt RF-83, men det er jo mye av det samme..

Jeg vil i allefall anbefale deg en skikkelig stereo forsterker til disse, det fortjener de så absolutt!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo et tema jeg også lurer på da jeg har bestilt RF-63, men kun har hørt RF-82 in real life...

Jeg lurer da blant annet på hva slags surround forsterker jeg bør kjøpe som kanskje klarer og drive de mens jeg sparer til senter og bakhøyttalere. Etter det blir jeg og kjøpe effektforsterker(e) og sub.

Har tenkt på Yamaha rxv-3800 eller HK avr745, hva tror dere?

Er spent på og høre hvordan rxv-1800 alene klarer og drive dine RF-63 patos! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes RF-63 spiller penere enn Rf-82. Sikkert mye på grunn av diskanten.

Jeg har hørt RF-63 på HK 745 og det spiller knallbra det. De krever en del krefter så det er greit å ha litt krutt i ampen.
    Hvis jeg ikke hadde hatt effektforsterker hadde jeg nok godt for HK selv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig

Jeg har hørt RF-63 på HK 745 og det spiller knallbra det.
    Så du kan med hånden på hjertet si at jeg ikke gjør noe dumt hvis jeg går for en HK avr-745 til klipschene? :-D

Jeg har nemlig en kamerat som har avr-745 som er sterkt plaget av oppgraderings-spøkelset, så kanskje jeg får lurt den til meg for en billig penge!

Fortell litt om ht'ene da biffig! Vi vil ha litt "juice" om hvordan de spiller, og gjerne hvilke andre ht'er de utkonker på lyd og pris!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å prøve den på Rf-63ene hvis du har muligheten så finner du fort ut om du liker den.
    Jeg ville ikke angret på kjøp av 745, men jeg kan ikke garantere at ikke du gjør det. Litt av trikset med Rf-63 er å gi den mye krefter. Først da kommer de til sin rett. Og det har 745.
    Når jeg handlet mine klipscher så reiste jeg en del rundt å hørte på diverse andre merker. Jeg ble betatt av mange av dem. Til slutt sto det mellom Mentor 6 og Rf-63. Etter at jeg fikk demo av Rf-63 på en HK 745 på OHC så ble jeg klipsched. De har evne til å gjengi all musikk tilfredstillende nok for de aller fleste, samtidig som de kan spille idiothøyt på rock og trance. Jeg skal inrømme at mentor er bedre på kvinnevokal, fiolin, ol. Men skal man spille noe med trykk i og ha det litt morro så er det ingen som kommer i nerheten av klipsch syntes jeg. Jeg ville ikke byttet til noe annet så sant det ikke koster 80 000 kr og heter JBL Array. Det vil jeg si er neste steg. Det sier litt om hvor godt jeg liker disse høytalerene Jeg hadde B&W før, men det syntes jeg er gørrkjedelig i forhold.
    Etter at jeg fikk Rf-63 i hus så har jeg spillt mere musikk en noen gang. Alt blir engasjerende og skaper godfølelsen.
    Dette var veldig mye skryt av høytalerene, men jeg mener hvert ord.
    Håper dette hjalp litt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg ville ikke byttet til noe annet så sant det ikke koster 80 000 kr og heter JBL Array. Det vil jeg si er neste steg.
    Dagens!

Jeg tror kanskje det blir HK da likevel, jeg har flere kompiser som har avr 745 så jeg har hørt den på forskjellige ht'er. Han ene kompisen min bruker Cerwin Vega V-15F som fronter, og etter han kjøpte avr 745 kunne man lene øret inntil diskanten uten at det ble for skarpt, og han fikk enormt mye bedre dypbass utav de! Før hadde han NAD T763 og da var diskanten så fæl at det føltes som å få strikkepinner tredd inni øret når man satt 1-2 meter unna! Bassen var heller ikke noe imponerende på Nad vs HK...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •