Skade på element - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation

I følge mine erfaringer er det "vanlig" med 20% avslag på utstilling og demoprodukter. Og da har en med full garanti fra butikken, mener på grunnlag av dette at 70% av ny pris er et aksptabel verdi når en handler "nesten" eller helt nye produkter fra en privat selger (selv om en kan håpe på 80%). Hifi utstyr holder seg ikke bra i brukt pris med mindre det er noe helt spesiellt, på en annen side, dersom du er i besittelse av ett populært utgått produkt som det ikke finnes alternativer til på markedet med tanke på pris etc, kan dette derimot godt bli solgt for mer en hva det opprinnelig kostet nytt....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hm her tar du ganske feil. jeg har prøvd i 2 uker å selge mine 683 uten hell. dvs høyeste bud jeg har fått er 7000kr, og det syntes jeg er for lite for perfekte 5 mnd gammle høytaler. men det som utgangspunkt så vil jeg si at disse faktisk ikke er lette å selge.
    Da tror jeg du bare har hatt litt uflaks. Jeg fikk mange henvendelser så fort jeg la høyttalerne ut for salg, og de var solg mindre enn én uke etter at jeg la ut annonsen.

Fikk for øvrig 7000,- for mine, så jeg hadde nok forventet en smule høyre pris for dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spritfire
    Vil heller ikke si at det er dårlig bud..

Noe av grunnen er jo at nypris (les _listepris_ ) er alltid det som blir oppgitt.
    Sånn som jeg har erfart og forstått så får da alle som nesten spør rabatt på kjøp av nye høytalere.
    Det er da så gedigne prosent fortjenester innen for hifi at rabatt er jo nesten noe som alle får.
    Så når folk oppgir nypris som butikken har, men som du mest sannsynlig ikke betalte. Så er jo det egentlig feil.

Så når du sier 3000 under hva du betalte for de for 5mnd siden.
    Mener du da 3000 under listeprisen eller hva du faktisk betalte ?
    Jo da, i mange tilfeller stemmer nok dette, men HiFi Klubben er ikke akurat kjent for å gi rabatter... De mener jo at prisene deres er så sinnsykt lave i utgangspunket. Jeg kjøpte høyttalere, forsterker, RIAA trinn, CD spiller, rack og masse kabler hos de i fjor sommer, og det var ikke snakk om ett øre i rabatt en gang :P

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når nypris på noe er 10000kr så betaler jeg 10000kr for noe fra hifiklubben. er det opp til meg så burde alle butikker slutte å gi rabatter. syntes det er fryktlig urettferdig at ting skal selges til forskjellige priser bare fordi at ikke alle er like flinke til å argumentere og prute. hifiklubben gir ikke rabatter på annet en kabler. forøvrig så er det uaktuelt for meg å selge mine høytalere til 7000kr da jeg har fått til en avtale hvor jeg kan levere mine høytalere til innbytte pris på 7500, noe jeg tror jeg kommer til å godta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    når nypris på noe er 10000kr så betaler jeg 10000kr for noe fra hifiklubben. er det opp til meg så burde alle butikker slutte å gi rabatter. syntes det er fryktlig urettferdig at ting skal selges til forskjellige priser bare fordi at ikke alle er like flinke til å argumentere og prute.
    Sånn helt på det rette burde det vel egentlig være at alle sammen skulle sluttet å selge hifi til overdrevne høye priser.

Når du kan få 20% rabatt uten å spøre mange plasser. Så sier det seg selv at det er MYE å gå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet tips er å bruke teip for å rette ut bulker etc. Sett teipen på bulken forsiktig og dra på skrå utover. Krever litt forsiktighet. Ellers - hvis det er diskanter - så er det også fullt mulig å demontere og rette ut fra baksiden. Har gjort det selv med nautilus-diskant og det gikk så bra så. Bare å fjerne frontplaten (3 skruer) og løfte membranet forsiktig av og så (med rene fingre/hansker) forsiktig trykke ut membranet igjen. Monteres i motsatt rekkefølge. Hører ikke forskjell i det hele tatt, kan dra på like mye som før, etc.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •