dipole surroundhøyttalere... side- eller bakvegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dipole surroundhøyttalere... side- eller bakvegg?

Jeg skal kjøpe dipole høyttalere for å bruke bak. Sofa/stol er inntil bakvegg. På høyre side (sett fra sitteplass) er det et vindu bak på sidevegg.

Har to alternativer:

Alt 1:
    Montere høyttalerne over vinduet på sidevegg (skal settes opp symetrisk) som da blir ca 230 cm over bakke/120 cm over øret. Skal jeg da eventuelt henge høyttalerne så nært bakvegg som mulig, eller burde det være litt avstand til bakvegg?

Alt 2:
    Montere høyttalerne på bakvegg (optimalt 50-60 cm over øret?) omtrent i hjørnet for å få god avstand mellom høyttalerne.

Hva blir den beste løsningen? Hvordan blir det med dipole høyttalere på bakvegg, når jeg sitter inntil denne veggen? Er det bedre å plassere dem litt mer innmot midten, framfor å kline dem inn i hjørnene?

Hvordan blir det dersom jeg evt. fester dem over på sidevegg så mye som 230 over gulvet? Er vel bedre enn at de festes under vinduet, som igjen blir veldig lavt.

Håper på svar! :-D

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krestiball
    Alt 2:
    Montere høyttalerne på bakvegg (optimalt 50-60 cm over øret?) omtrent i hjørnet for å få god avstand mellom høyttalerne.

Hva blir den beste løsningen? Hvordan blir det med dipole høyttalere på bakvegg, når jeg sitter inntil denne veggen? Er det bedre å plassere dem litt mer innmot midten, framfor å kline dem inn i hjørnene?
    Jeg har plassert dem som du beskriver i Alt 2 med avstand til sidevegg for å få litt luft rundt dem. Fungerer utmerket!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Men rommet mitt er ikke mer enn 3,40 m bredt. Hvordan vil det da bli om høyttalerne plasseres ganske nærme hverandre? Hvor langt fra hjørnet murde de minimum være?

Takker for svar! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •