Hjelp til å sette opp hjemmekino - 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å sette opp hjemmekino - 10k

Hei,

Jeg skal sette opp et hjemmekino anlegg til ca 10000kr. Systemet skal være 5.1, og det må også være med Receiver og DVD-spiller. Hjemmekino anlegget skal brukes til film/TV og musikk. Jeg kan ingen ting om dette, så derfor spør jeg dere om hjelp til å sette opp et komplett sett.

Så hva anbefaler dere? Det bør helst være på en og samme butikk. Jeg har også blitt anbefalt dette, hva synes dere om dette?

Takker for all hjelpen!

(Jeg har sikkert feilplassert denne tråden, så da får en moderator flytte den.)

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt nytt hvis jeg skulle kun ha anlegg for 10000. Man finner masse snadder på bruktmarkedet

F.eks: Bowers&Wilkins 603 S3 , Denon 2802 hjemmekino receiver og Denon 1450ar cd | FINN torget

Her kan du jo be om å ikke få cd-spilleren og se om du finner noen senter og bakhøytalere et annet sted

Eller: Komplett Hjemmekino Anlegg | FINN torget

Fronter og senter til ca halv pris :DALI Høyttalere til salgs | FINN torget

Pene fronthøytalere til halv pris: Audio Pro Black Diamond V.2 Testvinner! | FINN torget

En fin forsterker til en billig penge: Denon 1507. Selges billig! | FINN torget

Dette var bare noe jeg kjapt søkte meg frem til på finn.no. Jeg har ikke sjekket annonsene så nøye, men jeg tror de fleste skal være ganske gode kjøp. Arrester meg om jeg tar feil. Poenget mitt er ihvertfall at man får mye mere for pengene i den prisklassen når man kjøper brukt Om du kjøper nytt i samme prisklasse kan du risikere å bli skuffet.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si at det Samsunganlegget fungerer MEGET bra på film. Men til musikk kommer det litt kort.

Det er iaffal det beste hjemmekinoanleggget jeg har hørt av denne kategorien.

Har jo hdmi og usb-port osv.... Min bror har dette anlegget + samsung 50" og det er en fryd å se på film hos han.

Har sett flere tlbud på dette settet, etter at min bror kjøpte det for rundt 10k.

Enkelt å greit oppsett om du vil at det skal se cleant ut.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Kan si at det Samsunganlegget fungerer MEGET bra på film. Men til musikk kommer det litt kort.

Det er iaffal det beste hjemmekinoanleggget jeg har hørt av denne kategorien.

Har jo hdmi og usb-port osv.... Min bror har dette anlegget + samsung 50" og det er en fryd å se på film hos han.

Har sett flere tlbud på dette settet, etter at min bror kjøpte det for rundt 10k.

Enkelt å greit oppsett om du vil at det skal se cleant ut.
    Jeg er enig. Det Samsung-anlegget matcher tvn din godt og har kommet godt ut i test. Er du ikke noen stor entusiast med store planer om oppgradering osv så tror jeg det samsunganlegget vil være et godt valg for deg. Ser pent ut, enkel innstallasjon og meget god lyd på hobbynivå.

Å kjøpe gamle komponenter brukt uten hdmi osv tror jeg vil være mer arbeid og stress enn å kjøpe en grei ferdigpakke.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Å kjøpe gamle komponenter brukt uten hdmi osv tror jeg vil være mer arbeid og stress enn å kjøpe en grei ferdigpakke.
    Akkurat det med HDMI i en forsterker er jo faktisk ikke så veldig viktig. Man kan jo bare koble direkte i tven for bilde og optisk i forsterkeren for lyd... Vi snakker jo tross allt ti tusen kr. Man er nødt til å lage komprimisser et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dette settet fungere sammen?
    Dynavoice Definition-pakke i Sort farve

XTZ 99 W12 i Pianolakk

Og hvilken Receivere anbefaler dere på samme nettbutikk? Har sett på denne, er den noe bra? Vil den holde til systemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef KHT-2005.2 - 7999,-

En eller annen Surround Receiver til 2000,- :P

Det låter meget bra på både film og musikk, er forholdsvis pene, og kan muligens fåes for en enda billigere penge nå som det kommer nye modeller

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanderro
    Hvordan vil dette settet fungere sammen?
    Dynavoice Definition-pakke i Sort farve

XTZ 99 W12 i Pianolakk

Og hvilken Receivere anbefaler dere på samme nettbutikk? Har sett på denne, er den noe bra? Vil den holde til systemet?
    Du sprenger budsjettet med noen kroner da

Men det skal være en god kombinasjon. Har ikke hørt de Dynavoicehøyttalerne der, men de skal etter sigende være bra, suben er også god, vurderte den selv. Receiveren fra Yamaha skal klare å dra de høyttalerne greit, såfremt du ikke prøver å rive hus med det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du sprenger budsjettet med noen kroner da
    Er det egentlig noen her inne som har klart å holde budsjettet?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... 10000 er jo ikke mye, men hva med:

Surroundreceiver:
    Yamaha RX-V461 - Har YPAO romkorreksjon, men ikke HDMI, ca kr 3000,-
    alternativt
    DENON AVR-1508 som har HDMI, men ikke romkorreksjon, ca kr 3000,-

DVD:
    Pioneer DV-400V-S - USB, HDMI 1080P ca kr 1200,-
    alternativt en hvilken som helst annen spiller med HDMI. Hvis TVen din takler 1080P inn, så ville jeg nok kjøpt en DVD som oppskalerer til dette. Ikke legg alt for mye i DVD-spilleren. Du bruker kun de digitale utgangene uansett.

Uansett, så går det rundt 4000-4200 på elektronikken.

Høyttalere har du da rundt 5800-6000 igjen til. Jeg går ut fra at du skal ha subwoofer, og da kan man satse på stativhøyttalere ellers. Siden du har lite penger, så kan en ferdig pakke med mindre høyttalere og sub være lurt.

Hva med en av disse pakkene:
    Audio Pro 4 x Image 12, 1 x Image 22 og B1.36 - ca kr 7000,-
    eller
    CANTON MOVIE 150QX pakke - ca kr 6000,-
    eller
    DALI Elegance + AW8 Sub - ca 7000,-
    eller
    ARGON Junior 5.1 - ca kr 3500,- (hvis du vil spare litt)
    eller
    Harman/Kardon HKTS11 - ca kr 7000,- (nå kampanje ca kr 6000,-)

Ellers kan man plukke og mikse litt, spesielt hvis man ønsker gulvstående i front for stereo eller ønsker å vente med senterkanalen (kan være en opsjon hvis man oftest ser film alene). Selv har jeg lenge kjørt med vanlige gulvstående i front for stereo, mens bakhøyttalerne er små, knyttnevestore høyttalere oppunder taket. Fungerer bra så lenge man har en sub som fungerer i området helt opp til 100Hz.

Kabler kommer i tillegg, og der kjøper du det rimeligste du finner på Clas Ohlson eller Biltema.

Uansett synes jeg en miks 4000 for elektronikk og 6000 til høyttalere er fornuftig. Jeg er litt kritisk til de komplette surroundanleggene med all elektronikken i en boks, for de er ofte vanskelige å utvide.
    Det er en rivende utvikling i hjemmekinoverdenen, og fleksibilitet for oppgradering er det greit å ta høyde for.
    Det er kanskje ikke lenge til du trenger en egen Blu-ray spiller, god lyd fra kabeltuneren etc, og da er en separat surroundreceiver eneste fornuftige veien å gå. Man skal i den forbindelse også være klar over at Blu-ray kommer med oppgraderte lydformater, så man må kanskje være forberedt på å oppgradere også her...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kansje startet med surround reciver og stereo jeg, for så og fylle på center , surrround og subwoofer når kontoen sier det er greit ;p

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for dette her så har du en meget god start, så kan du eventuelt gå for en xtz sub senere når lommeboka er sor nok

RX-V661 RDS Dynavoice M-65 Høyttalerpakke i sort farve

og vis du ska ha dvd.spiller

Pioneer DV-400V-S HDMI

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Er det egentlig noen her inne som har klart å holde budsjettet?
    He, he, du har et poeng der ja
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •