xtz vs. argon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xtz vs. argon?

Jeg står overfor et dilemma:
    Skal kjøpe min første subwoofer til mitt første surroundanlegg. (Jeg er ny i gamet).
    Har valgt meg ut 2 alternativer, men sliter med å velge.

1:
    XTZ 99 W10.16 til 2990,-
    XTZ 99 W10.16 Pianolakk
    2:
    Argon Sub 12 til 2198,-
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben

Noen som kan hjelpe meg med å ta et valg, eller kanskje gjøre det litt vanskeligere med å komme med andre forslag? (budsjett ca. 3000,-)

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt den 12 Argon subben som er hakket billigere en den modellen du viser til og den låt mildt sagt fælt. Gromsete og treig bass. Nå har jeg 8" modellen av den XTZ subben å jeg angrer ikke ett sekund. Billig ,veldig bra bygd (virker det som ihvertfall, les vekt(!) )Og jeg tviler på at verken 10" eller 12" utgaven er noe dårligere. Gå for XTZ sier jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Jeg har hørt den 12 Argon subben som er hakket billigere en den modellen du viser til og den låt mildt sagt fælt. Gromsete og treig bass. Nå har jeg 8" modellen av den XTZ subben å jeg angrer ikke ett sekund. Billig ,veldig bra bygd (virker det som ihvertfall, les vekt(!) )Og jeg tviler på at verken 10" eller 12" utgaven er noe dårligere. Gå for XTZ sier jeg

Ja jeg har en kompis som har 12" utgaven av XTZ subben, og den spiller helt strålende. Ble bare nysgjerrig på Argon, aldri hørt noe av det. Hifi-klubben pleier jo å levere kvalitet. Hørtes ut som et fornuftig tips du hadde der

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argon er jo "billigmerket" til hifiklubben.

Har hørt XTZ99W10 i tospann i dedikert kinorom, det røsket bra det. Disse har forresten samme forsterker som w12. Har forresten to w12 selv.

Har en Argon 8" og maken til makkverk av en sub skal man lete lenge etter. Den er hensatt i kjelleren på ubestemt tid. Får se til st.hans om jeg kanskje finner et fornuftig bruksområde for den...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Argon er jo "billigmerket" til hifiklubben.

Har hørt XTZ99W10 i tospann i dedikert kinorom, det røsket bra det. Disse har forresten samme forsterker som w12. Har forresten to w12 selv.

Har en Argon 8" og maken til makkverk av en sub skal man lete lenge etter. Den er hensatt i kjelleren på ubestemt tid. Får se til st.hans om jeg kanskje finner et fornuftig bruksområde for den...
    Såpass? men dette er jo fantastisk, da slipper jeg å gjøre et dårlig kjøp, og går for xtz! takker så mye
    feliix

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <quote>Har en Argon 8" og maken til makkverk av en sub skal man lete lenge etter. Den er hensatt i kjelleren på ubestemt tid. Får se til st.hans om jeg kanskje finner et fornuftig bruksområde for den...</quote>

Brennsel :666:

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at den brenner godt.

Merk at jeg ikke har direkte sammenligningsgrunnlag når det gjelder modellene trådstarter spør om siden jeg kun har hørt 10" i tospann og ikke har testet akkurat den aktuelle Argon`en. Men om egenskapene på min er representative for resten av produktlinjen er det ikke bra...

Uansett, i det relativt lille kinorommet jeg hadde fornøyelsen å høre de to 10`erne var opplevelsen veldig god. De spilte veldig kontrollert og tight, og det var punch i massevis. Det som mine 12-tommere er bedre på er å sette omgivelsene i bevegelse på de aller laveste frekvensene. Men igjen; ikke helt sammenlignbart siden jeg ikke har testet i samme rom. Tror uansett ikke at man kjøper seg vekk med en XTZ, det er jo tross alt snakk om kun 3.000 kroner. Om det ikke holder er det vel SVS neste.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for xtz, har den selv, altså xtz w10. men er veldig fin, rask og god i bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fantastisk å spørre om en ting, og så er alle som svarer så klingende enige! Takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har god erfaring med 8" subwooferen til xtz? Verdt å bruke 300kr mer på den enn en Argon Sub 8? Er Argon Sub 8 den samme som nevnt over her? Er trossalt 2 år siden denne tråden ble startet.

Tusen takk for svar!

Edit: fant en meget god test av xtz'en, så jeg skal ikke plage dere mer nå. Vet hvor iriterende det kan være når noen ikke bruker søkefunksjonen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

XTZ spiller nok langt bedre en Argon ,ihvertfall nok til å forsvare 300,-kr ekstra.

Sitat Opprinnelig postet av AndreasK
    Noen som har god erfaring med 8" subwooferen til xtz? Verdt å bruke 300kr mer på den enn en Argon Sub 8? Er Argon Sub 8 den samme som nevnt over her? Er trossalt 2 år siden denne tråden ble startet.

Tusen takk for svar!

Edit: fant en meget god test av xtz'en, så jeg skal ikke plage dere mer nå. Vet hvor iriterende det kan være når noen ikke bruker søkefunksjonen

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Kompis av meg har en 12"sub fra argon...spiller så latterlig fælt og dårlig.UFF!

Han hadde også et front,senter og surround sett fra argon på en liten denon reciever. Om han gassa opp på fullt med dette oppsettet hørte han ingen musikk når han støvsugde,byttet ut høyttalerne med et lite 5.0sett fra klipsch.Det løste saken...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •