Hva blir best i denne duellen, evt andre kandidater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva blir best i denne duellen, evt andre kandidater?

Vurderer å kjøpe meg sub til hjemmekinoen, budskjettet er ikkje så veldig stort og lurer derfor på hva som blir det beste i denne duellen?

1. XTZ 99W12s Left + XTZ 99 W12s Right

2. 2 stk XTZ 99 W12

Er det noen forskjell på hvordan de spiller? tenker da på Left/Right versjonen vs W12 versjonen?
    Lest at det er samme forsterker og element men at de har forskjellig konstruksjon?

Kom gjerne med tips på andre sub`er, har hatt 2stk SVS PB-10 men dette spillte ikkje spesielt i rommet mitt derfor er ikkje det aktuelt.
    Bør helst ta minst mulig plass i bredden pga plassering i hjørner bak høyttalerne, visst dere ser på bildet under min hjemmekino-linken under så ser dere at der ikkje er spesielt god plass.

Budskjett ca 9000 ,-

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et litt vanskelig spørsmål, egentlig.
    Jeg vet ikke om noen som har testet begge modellene.
    Har utelukkende lest positive ting om både XTZ99W12 og XTZ99W12S.
    Selv har jeg 4 stk XTZ99W12S Left/Right.
    W12S-modellen er smalere, men høyere. Elementet sitter på siden og den har 4 porter for tuning på baksiden.
    W12 er lavere, bredere, har elementet på fremsiden og den har 2 porter for tuning bak.
    Forsterkerne er identiske.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuningen er frem på 99 w12, ikke bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre : Du som har både Left og Right versjonen, hvordan vil du beskrive sub`ene? Tror det er evt den versjonen jeg går for visst det ikke er stor forskjell i ytelse pga plassering og høyere waf.

Noen som har testet forskjellen?

Er den billigste tuben til svs ett bedre kjøp enn 2 stk Xtz? Da ryker waf`en betraktelig ned..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Er den billigste tuben til svs ett bedre kjøp enn 2 stk Xtz? Da ryker waf`en betraktelig ned..
    Jeg hatt 99W12 innom stua, og madammen foretrekker tuben jeg har nå fremfor en slik, og iallefall fremfor to slike

Hva som høres best aut av tuben og 2stk 99W12 vet jeg ikke, men tuben er en del bedre enn en XTZ iallefall.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tuningen er frem på 99 w12, ikke bak.
    Selvsagt, jeg skrev uten å tenke. Beklager.

Andre : Du som har både Left og Right versjonen, hvordan vil du beskrive sub`ene? Tror det er evt den versjonen jeg går for visst det ikke er stor forskjell i ytelse pga plassering og høyere waf.

Noen som har testet forskjellen?

Tror ikke det er noe spesielt stor forskjell på XTZ-ene. Har aldri hørt en SVS-tube, men det jeg har hørt av SVS er endel råere enn XTZ.
    Tubene går for å være meget gode suber, men man får nok en jevnere frekvensrespons med to suber. Kjøp en SVS og pluss på med enda en etterhvert ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hos meg så fungerer 2stk xtz12 bedre enn 1stk svs pb12+2

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XTZ 99W12s Left og XTZ 99 W12s Right bestillt :-D
    Har hatt Svs før og lysten til å prøve noe nytt ble for stor, gikk også akkurat max med 35 cm i bredden for å få plass til en sub i hjørnet bak fronten og synst også at XTZ`ene såg en del bedre ut.

Skal elementet peke mot veggen eller inn mot center?

Dette skal bli spennende

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XTZ 99W12s Left og XTZ 99 W12s Right bestillt :-D
    Har hatt Svs før og lysten til å prøve noe nytt ble for stor, gikk også akkurat max med 35 cm i bredden for å få plass til en sub i hjørnet bak fronten og synst også at XTZ`ene såg en del bedre ut.

Skal elementet peke mot veggen eller inn mot center?

Dette skal bli spennende
    Gratulerer! Håper du blir fornöyd, legg gjerne ut hva du synes og hva dine erfaringer blir.
    Angående elementene, så bör du pröve deg frem. Selv fikk jeg best resultat ved å la elementene spille inn mot senter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!
    Målet er engang å ha like stilren og rå stuekino som du har, må bare ta av meg hatten for stuen din

Dem hadde selfølgeli kun Left inne, så dem skal sende den først åsså sender dem Right når den kommer på lager.

Skal bli veldig spennende å prøve seg frem med 1 sub først, er vel ikkje gitt at visst Left spiller best når den spiller inn mot center at den også gjør det når jeg har en Right som gjør det samme?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •