Plassering av senter i benk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av senter i benk?

Sitter og funderer litt her nå. Har bygd meg en ny tv benk til å ha i stua. Plutselig fikk jeg en lys ide om å plassere senter høytaleren inn i benken. Benken bygger lite over der senteren vil stå - maks tre cm over høytalerens front. Det vil også være 6 cm over toppen på center. Hylla til center står ca 35 cm over gulvet. Jeg har en følelse av at det ikke vil ha noe å si?

Vil dette påvirke lyden på noen måte? Føler meg nesten litt latterlig som stiller spørsmålet, men jeg har aldri vært redd for å stille slike typer spørsmål :? Takker de lærde for svar til en som føler seg litt usikker i dag ops:

Kalibrering blir uansett gjort, da det blir ny reciver i morgen :-D

(Da jeg er litt blyg av meg, har jeg ikke lagt ut noe bilder av byggeprossesen av benken. Men mulig det kommer noe når jeg er ferdig med å oppgradere og alt stå på plass.)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går sikkert fint jo. Du kan vinkle høyttaleren litt opp med noen knotter under foran.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gode erfaringer med å ha senteren inni benken. Har det nå, men det låter mye bedre når den står fritt. Det blir et kompromiss uansett, men en senterhøyttaler er jo i prinsippet samme som enhver annen høyttaler, og vil ide av de samme tingene mht plassering.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Center i benk

Hei jeg har senterhøytaleren i benken en Klipsch RC 64 og det fungerer utmerket, vinklet den noe opp slik at den har rette vinkelen i forhold til sweetspot :razz:

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har senteren i glassbenk. Liker også bedre lyden når de står fritt. Føler lyden er litt uklar slik den står nå, men må få klarsignal for å ommøblere for å få ting på stell her
    Siden din benk er av tre kan det jo hende du får bedre/ finere effekt enn hva jeg får her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •