Dynavoice F-6 pakke vs XTZ 80 pakke+forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F-6 pakke vs XTZ 80 pakke+forsterker

Hei,

skal kjøpe meg mitt første ordentlige anlegg til min nyoppussede tv-stue. Har sett meg ut de ovennevnte pakkene, Dynavoice F-6 eller XTZ 80.

Kommer nok til å kjøpes i Sverige, og da er prisen henholdsvis 2000 eller 2400 SEK. Hvis jeg skal ha råd til en forsterker har jeg ikke råd til å betale noe særlig mer enn dette. Er også litt uaktuelt å bare kjøpe 2 "dyre" fronthøyttalere for senere å bygge ut, har lyst på surround nå! :-D Har uansett hørt at disse to gir veldig mye for pengene, men er usikker på hvilken som gir mest da:? Sub har jeg forresten tenkt å kjøpe litt senere...

Bruksområder er både film og musikk, men blir nok mest film tror jeg.

Trenger også tips til en forsterker i 3000-4000 prissjiktet.
    Har sett på:

Pioneer 917
    Denon 1508
    Cambridge 540
    Yamaha RXV 661
    Yamaha 461
    Pioneer 917
    Onkyo TX-SR505E

Har ingensomhelst peiling på noe av dette, er som sagt mitt første "ordentlige" anlegg. Vet ikke hva som passer sammen med høyttalere eller noen ting. Har funnet ut at det er greit med HDMI inngang, men har skjønt at alle ikke kan overføre HDMI med lyd...kan noen av de nevnte gjøre det? Trenger noen gode tips og håper å få litt hjelp
    Er klar over at noen tråder handler om nesten det samme, har trålt igjennom forumet, men har ikke funnet svar på akkurat det jeg lurer på.

Edit: Glemte størrelsen på rommet hvis det har noe å si...er 25-30 m2

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville satset på xtz 80 pakken. God lyd i xtz, liker de personlig ganske bra. i tilleg så kan du jo kjøpe en xtz sub senere. de er veldig gode, har xtz w10.16 selv, er meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen flere som kan hjelpe meg ut litt? Både med tanke på høyttalere og forsterker? Er ikke keen på å kjøpe katta i sekken, særlig hva gjelder forsterker...har som sagt ingen som helst peil så setter veldig pris på litt hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt XTZ pakken, men har selv hatt F6 og kan anbefale dem på det varmeste! Helt utrolig at en kan få slik god og tilfredsstillende lyd fra en høyttaler under 1000-lappen

Av de nevnte receiverne ville jeg nok gått for Yamaha RX-V661. Låter bra ift. mange av de andre, greit nok med krefter til F6, og har HDMI (1.2) og det meste av funksjoner. Har ikke hørt denne, men Yamaha skal visstnok være en god match til Dynavoice.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mellom de to hos meg også Skulle gjerne hørt litt flere erfaringer om xtz 80 høyttalerne

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt xtz pakken jeg heller, men har dynavoice pakken du vurdere og må si jeg er fornøyd og ikke minst imponert til den prisen. Du gjør i allefall ikke en tabbe om du går for dynavoice, men om xtz er bedre vet jeg ikke. Om du ikke skal ha sub med det første så vil jeg tror det er bedre bass med xtz, men aner egentlig ikke.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •