Yamaha eller psb center...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha eller psb center...?

Har en rx-v1800 og Dynavoice m65 høytalere som fronter. Trenger en ny center.. I utgangspunktet burde jeg jo gå for en dynavoice center, men har fått gode tilbud på følgende center-høytalere:

PSB Image C40
    Yamaha NS-C444

spm`t er derfor: Vil disse fungere som center i nåværende oppsett..?
    Noen som har gode/dårlige erfaringer på noen av disse centerne...?

Takker for ALL info som kommer her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB Image C40 har jeg ikke hørt,
    men NS-C444 har jeg ingen problemer med å anbefale. Denne har i mine ører et åpent lydbilde og leverer taler i film klart og tydelig. Ett pistolskudd høres nettopp ut som akkurat et pistolskudd. Riktignok er PSB en dyrere(kvalitet?) høyttaler og hvordan den vil fungere sammen med Dynavoice sin lydsignatur kan jeg ikke uttale meg om.
    Om jeg får lovt til å synse litt, så har jeg en mening om at det jeg har hørt av C444 vil de ikke stikke seg spesielt ut i forhold til M65'ene dine. Men har overhodet ikke hørt dem spille sammen.
    Det mest ideelle for lydsymetrien i front er å benytte seg av samme høyttaler i alle tre kanalene. Du får nesten bare se om du får lånt deg en av disse(eller andre) centerhøyttalerne og prøve selv, til syvende og sist er det dine ører som skal bestemme.

-Twst

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Twisty
    PSB Image C40 har jeg ikke hørt,
    men NS-C444 har jeg ingen problemer med å anbefale. Denne har i mine ører et åpent lydbilde og leverer taler i film klart og tydelig. Ett pistolskudd høres nettopp ut som akkurat et pistolskudd. Riktignok er PSB en dyrere(kvalitet?) høyttaler og hvordan den vil fungere sammen med Dynavoice sin lydsignatur kan jeg ikke uttale meg om.
    Om jeg får lovt til å synse litt, så har jeg en mening om at det jeg har hørt av C444 vil de ikke stikke seg spesielt ut i forhold til M65'ene dine. Men har overhodet ikke hørt dem spille sammen.
    Det mest ideelle for lydsymetrien i front er å benytte seg av samme høyttaler i alle tre kanalene. Du får nesten bare se om du får lånt deg en av disse(eller andre) centerhøyttalerne og prøve selv, til syvende og sist er det dine ører som skal bestemme.

-Twst
    Meget sant! Og takk for svar!
    Vet selv ikke hva jeg skal gå for.. Har en annonse ute på avtorget nå ang dynavoice center og bakhøytalere.. Får avvente litt ang repons, om ikke fler slutter seg til tråden her og går god for en av de nevnte (psb&yamaha)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •