XTZ 99 W10.16 - Både digital og analog tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har begynt de første innledende øvelsene på å få min nye XTZ 10" til å lyde optimalt. Førsteinntrykket er meget bra, og følelsen av et godt kjøp blir enda bedre av å lese innlegg om at ting virkelig begynner å skje etter 50 - 100 timer.
    Men jeg har et tilkoblingsspørsmål. Fra forsterkeren går jeg ut fra den digitale sub-utgangen. Jeg kjøpte med Y-ledd og bruker det inn på suben.
    Hva så med min rikholdige samling med SACD og DVD-Audio plater, de finner jo aldri veien ut av digitalutgangen.
    Så derfor spørsmålet: Må jeg ut fra forsterkeren med enda en subkabel fra analog multi-utgangen? Kan da digital og analog subkabel inn i hver sin phonoinngang på suben (f.eks digital inn på L og analog inn på R)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er rimelig sikker på at du ikke sender noe digitalt signal til subben din, men kun analogt. Du bør klare deg med en kabel til subben.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Eureka" - det buldrer!

Med nytt utstyr i hus, går en ofte litt rundt seg selv. Selvfølgeligheter blir avglemt. I og med at jeg ikke har hatt sub i oppsettet tidligere, hadde jeg heller ikke koblet på analog sub phonokabel fra dvd til forsterker.
    Takk for at du satte meg på sporet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •