forskjell på lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forskjell på lyd

Ingen høytaler er 100% like, men man skal da ikke høre stor forskjell fra den ene til den andre. hos meg er det nesten som å skru ned volumet mange hakk når jeg vrir over fra høyre til venstre.
    Jeg har byttet om på kabler, byttet mellom forskjellige forsterkere og plassert høytalern andre steder i rommet, uansett hva jeg gjør spiller den ene bestandig lavere. må jo væra en feil med den ene av de.
    Noen som har opplevd lignende?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsterkeren din vært på service noen gang? Har hørt om fler som har fått en "skejv" forsterker tilbake etter service / rep.

Dette skal nok la seg ordne ganske billig.

Ellers så har jo plassering mye å si.

Hvordan høyttalere / forsterker har du?

Har du testet med forskjellige kilder? evnt bytte om sidene på høyttalerne...?

Mange muligheter....... men en plass må man begynne å "feilsøke"...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som du ser fra 3 linje i første inlegg så har jeg bytta rundt på det meste. Siden det ikke blir bedre av å bytte rundt på ting kan jeg ikke skjønne annet enn at det er noe med høytaleren. Den ene effektforsterkeren er på service nå siden signalkabel inngangene løsna. men jeg har 2 til og bruker jeg dem er det ingen forskjell lydmessig i den ene høytaleren. virker også som om forsterkeren jobber mer med problem høytaleren enn med den andre som spiller greit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høytaler og forsterker det er snakk om er CV cls215 og CV A serie effekt forsterker

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du idiotforsikring fra hfk på dem er det bare å benytte den... Muligens det er noe defekt delefilteret ditt? -kan ikke komme med noen annen forklaring på det slik som du forteller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har forsikret alt og godt er det, jeg har benytta meg av den flere ganger på både effektforsterker å receiver som jeg har kjøpt derfra. Jeg har av en eller annen grunn fått mye produkter fra ett dårlig parti. Jeg kjøpte hele utstyret for 1 år siden, jeg er ikke helt tilfreds med prestasjonen enda, men det begynner å hjelpe. Men har fremdeles dette høytaler problemet å løse,

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må være noe galt med den ene høyttaleren, enten i delefilteret eller så er det et element som ikke spiller skikkelig. høres lyden normal ut fra høyttaleren bortsett fra at den er lavere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje litt uklar lyd, men det kan ha med volumforkjellen å kjøre. høytaleren virker mye mer spe og slapp i forhold til den andre og sånn har det hvert siden jeg først fikk det i hus. trodde først at den ene spilte bedre siden den sto i ett hjørne, men da jeg bytta plass på den og flytta på dem på forskjellige plasser merka jeg at det hadde ikke noe med det å gjøre, like stor forkjell uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men du har jo garanti så du kan bare bruke den for alt den er verdt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte med meg en A2,6kW v2 i dag med bass boost. satan å mye bedre den var. mye mer trøkk nå enn før, men fremdeles er den ene høtaleren lavere, men alikevel den nye version av den forsterkeren var bedre. Til vanlig har jeg 2stk 2,6kw brokobla kun til bass, nå har jeg kun denne ene i stereo mens den andre er på service. Lurer på om jeg skal bytte inn den andre 2,6en jeg har for å få bassboost på begge. Når jeg da til sist får fiksa høytaleren så de spiller likt, vil det bli trøkk av en annen dimensjon her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •