Dali høytalere fra andre steder enn hifiklubben?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Dali høytalere fra andre steder enn hifiklubben?

Hifiklubben er uten tvil et dyrt sted å handle.

Er det noen som vet om andre steder jeg kan finne Dali høytalere?

Jeg har funnet et par nettbutikker i nederland, men de shipper kun til EU land....

Forslag? =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjom

Jeg har funnet et par nettbutikker i nederland, men de shipper kun til EU land....

Forslag? =)
    Hifiklubben dyre? Så si alle merker de har tatt over for andre har sunket i pris når de har kommet dit. Dali lager skikkelige gode høyttalere for tiden, og de tåler lett priskonkuransjen som f.eks HIFIcenteret stiller opp med JBL o.l.

Er seff ,noen ting som koster mer i norge kontra andre land, slik er det bare, men så har gj.snitts normannen bedre vilkår enn de fleste andre i andre land og .

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag? =)
    hm??????:???: vil svært gjerne at du kommer med en begrunnelse for dette. som skorob sier så har prisen på det de har overtatt for andre sunket, og de produktene de forhandler som også andre butikker selger, er de billigst på i norge.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det teite med Hifiklubben er at det går ikke an å prute med de! Ikke får man "slengt med noe ekstra" gratis når man legger igjen et ikke ubetydelig beløp der heller...

Så jeg synes bare de teite gjerrigknarkene fortjener den dårlige omtalen jeg! :-)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag? =)
    Søkt her?

http://www.dali.dk/int/page193.aspx

Tviler på at det er så mye å hente, vil tro du må handle langt borte om du skal være noe å spare. Men da blir fortjenesten fort spist opp av frakt..

Newcomer Mikal92 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

syntes da ikke dali er så dyrt i forhold til andre produkter i samma kaliber. dali er heller billigere syntes jeg i forhold til høytalere som spiller like bra fra andre forhandlere.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nokk enig her, men det går ann og få til mange gode brukt kjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til forespørselen er at jeg har sett at det er endel å hente på å kjøpe receivere i utlandet kontra feks hifiklubben.
    Ettersom jeg kun har hatt Dali, har jeg ikke vurdert å prøve et annet høytaler merke, derfor denne forespørselen kom..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali i nederland

Du må huske at prisene i nederland er pr stykk på høytalere. Og da blir de betydelig dyrere.
    Som eks-nederlander holder jeg hele tiden på å sammeligner prisen i både ned. og tyskland.
    Ja Norge er dyrere på nesten alt med unntak av desverre HIFI.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner du f.eks priser på Denon i Tyskland, ser du at Hi-Fi Klubben er stort sett like billig eller billigere. Forhandleren av Denon i Tyskland er forøvrig MediaMarkt, som ligner veldig på Elkjøp i Norge. Nad er stort sett dyrere overalt i utlandet, og Dali er muligens rimeligere i USA, men det har nok sammenheng med minimal moms og garanti, samt at dollaren er svak for tiden.
    Jeg vil derfor også hevde at Hi-Fi Klubben har rimelige priser på produktene sine.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg vil derfor også hevde at Hi-Fi Klubben har rimelige priser på produktene sine.
    Men det bør jo være rom for å prute noe da? Så rimelige er de jo ikke...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

syntes heller ikke det er så teit at man ikke kan prute på hifi klubben. man får det man betaler får å vell så det når man handler der. kablene er jo noe de kan gi rabatter på å det gir dem jo hvis man handler der. de har vaffal gitt meg noen prosenter på kabler.
    hadde jo vert kjipt om man kjøper ett anlegg til kanskje 30 000 å uka etter så får man det til 20 000 på tilbud eller no.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med pruting synes jeg det er vanskelig å ta et helt klart standpunkt til, egentlig. Om man kunne prutet, og mange prutet, så måtte prisene generelt gå opp for at Klubben skulle tjene det samme. Eventuelt kunne de priset produktene med et tak (f.eks. 10996 for et par B&W 683 med beskjed til betjeningen om at de kunne gått ned til 9996 om kunden prutet), og det hadde blitt en kjip måte å drive forretning på, spør du meg. Som noen også nevner her, så er det ikke så kult å vite at noen kanskje kjøper det samme anlegget som deg 5000 kroner rimeligere. Jeg synes prinsippet er helt greit, men jeg skjønner at noen føler det burde være rom for pruting. Men uansett er det vel som regel mulig å få til litt avslag på kabler?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikal92
    hadde jo vert kjipt om man kjøper ett anlegg til kanskje 30 000 å uka etter så får man det til 20 000 på tilbud eller no.
    Da jeg kjøpte min Nad T763 forsterker gikk den ned 1000,- i pris mindre enn en måned etterpå, men da fikk jeg tilsendt beklagelse for at ikke ekspeditørene sa ifra enda de var klar over prisfallet som kom. Og så fikk jeg gavekort på samme beløpet...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det teite med Hifiklubben er at det går ikke an å prute med de! Ikke får man "slengt med noe ekstra" gratis når man legger igjen et ikke ubetydelig beløp der heller...

Så jeg synes bare de teite gjerrigknarkene fortjener den dårlige omtalen jeg! :-)
    Så hvis alt hadde vært 10% dyrere, og de gav deg 10% på alt du kjøpte, hadde du blitt mer fornøyd da?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Så hvis alt hadde vært 10% dyrere, og de gav deg 10% på alt du kjøpte, hadde du blitt mer fornøyd da?
    Nei, 10% billigere + 10% rabatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til forespørselen er at jeg har sett at det er endel å hente på å kjøpe receivere i utlandet kontra feks hifiklubben.
    Ettersom jeg kun har hatt Dali, har jeg ikke vurdert å prøve et annet høytaler merke, derfor denne forespørselen kom..
    Jeg kjøpte dali 107 som sekstenåring, komplimenterte med 109 og sc-7 en del år senere. så kom sc-7 og 109 ble byttet ut og 102 ble bakhøyttalere når naboene klaget på vibrasjoner som forplantet seg i bygningens konstruksjon. (sett sånn!). Så skaffet jeg jmlab focal chorus 706 S til høyttaler til datamaskinen og plutselig låt dali'ene ganske trist. men nå er de desverre 15 år gamle, så ikke helt rettferdig å sammenligne de. Men det har fått meg til å se andre plasser enn Dali nå som jeg ser etter å bytte ut surroundsetupen med noe som låter bedre (og har litt mer møbel-wife-faktor)

Men angående pris på dali bør jo skandinavia (og spesielt danmark?) være billigst siden det er der fabrikken er.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Det hørtes nå merkeligt. Har en kompis som fikk gratis høytalerkabler med ved kjøp av concept 6 og nad c320bee

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med HiFi-Klubben synes jeg er at man vet hva man får. Man kan også regne med å bli møtt med jevn service uten å bli målt opp og ned, litt sånn i god, gammel kooperativ sosialistisk kamerat-ånd. Markedsføringa synes jeg heller ikke er plagsom pågående.

For en tid tilbake sendte jeg en Denon DVD-1920 til reparasjon fordi den plent nekta å spille alt unntatt CDer. Jeg mottok i retur en spildrende ny Denon DVD 1940, selv om den koster 500 kroner mer enn 1920`eren kosta i sin tid, helt uten diskusjon.

En annen gang fikk jeg tilgodelapp på 500 kroner for et beskadiget hjørne på stetten av en Dali høytaler. Det må tilføyes at jeg har lagt igjen mye penger på HiFi-Klubben, men jeg vet hva jeg får.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja