Dali høytalere fra andre steder enn hifiklubben? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det hørtes nå merkeligt. Har en kompis som fikk gratis høytalerkabler med ved kjøp av concept 6 og nad c320bee
    Sikkert noen av de billigste isåfall? Har egentlig sånn inntrykk av at siden Hifiklubben har monopol på sine varer så "gir de ikke ved dørene" ...

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Sikkert noen av de billigste isåfall? Har egentlig sånn inntrykk av at siden Hifiklubben har monopol på sine varer så "gir de ikke ved dørene" ...
    6m med QED silver anerversity. Ikke at det er en luksus kabel da. Og en annen kompis fikk gratis frakt da han kjøpt CV CLSC215 og CV 2,6KW

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Sammenligner du f.eks priser på Denon i Tyskland, ser du at Hi-Fi Klubben er stort sett like billig eller billigere. Forhandleren av Denon i Tyskland er forøvrig MediaMarkt, som ligner veldig på Elkjøp i Norge. Nad er stort sett dyrere overalt i utlandet, og Dali er muligens rimeligere i USA, men det har nok sammenheng med minimal moms og garanti, samt at dollaren er svak for tiden.
    Jeg vil derfor også hevde at Hi-Fi Klubben har rimelige priser på produktene sine.

Dali i USA er ikkje rimeligere, du kan faktisk nesten dobble prisen i forhold til Norge.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da har jeg nok forstått feil. Har sikkert gått i standardfella med å se på stykkpris fremfor parpris

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det teite med Hifiklubben er at det går ikke an å prute med de! Ikke får man "slengt med noe ekstra" gratis når man legger igjen et ikke ubetydelig beløp der heller...

Så jeg synes bare de teite gjerrigknarkene fortjener den dårlige omtalen jeg! :-)
    feil jeg mener ihvertfall hifiklubben i krsand fortjener så mye skryt som de kan få. mer service venlige folk skal man lete lenge etter. jeg kjøpte anlegg av dem for over 50k for å si det slik. det er riktig at de ikke gir rabatter på komponentene, men jeg fikk mye avslag på de ganske dyre kablene jeg kjøpte.
    som andre her er inne på så betaler jeg uansett gladelig noe ekstra så lenge jeg vet at servicen er helt topp, at du slipper å vente lenge, eller må krangle lenge for å få reklamert på defekte varer.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    feil jeg mener ihvertfall hifiklubben i krsand fortjener så mye skryt som de kan få. mer service venlige folk skal man lete lenge etter. jeg kjøpte anlegg av dem for over 50k for å si det slik. det er riktig at de ikke gir rabatter på komponentene, men jeg fikk mye avslag på de ganske dyre kablene jeg kjøpte.
    som andre her er inne på så betaler jeg uansett gladelig noe ekstra så lenge jeg vet at servicen er helt topp, at du slipper å vente lenge, eller må krangle lenge for å få reklamert på defekte varer.
    IKKE FEIL!!! Her er det tydeligvis forskjellige erfaringer. Jeg var på nettopp den butikken du nevner i Kristiansand før jul i forbindelse med jobb, og det er vel den sletteste servicen jeg noensinne har opplevd.

Ville ikke gi meg demo engang, helt latterlig. Nei jeg satte meg i en drosje og dro til AvCenteret. (drosja kosta meg 400 spenn) men det var verdt hver ei krone. DÆR fikk jeg service.

Uansett hva jeg skal kjøpe som koster veldig mye penger, så FORLANGER jeg noe igjen, så enkelt er det. På klubben er jo dette helt uaktuelt. Forespurte pris på klubben i Tromsø på fullt Helicon-oppsett, så spurte jeg hva jeg fikk i rabatt eller med på kjøpet. Da så selgeren dumt på meg og sa, nei vi kan ikke gi noe på denne prisen, så kan dere selv regne ut pris på H400 C200 og H300 og spørre om det er riktig at man ikke skal få noe rabatt:evil:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha handlet for ca. en kvart million gjennom årene på Hifiklubben i løpet av årene forsøkte jeg å prute på et møbel for en tid tilbake der. Ekspeditøren spurte meg om jeg prutet på melk på Rema også...

Så jeg heretter har jeg bestemt meg for at jeg aldri noensinne mer skal handle noe til fullpris på Hifi-klubben igjen. Da kjøper jeg heller varene deres brukt eller kjøper nytt andre steder.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Etter å ha handlet for ca. en kvart million gjennom årene på Hifiklubben i løpet av årene forsøkte jeg å prute på et møbel for en tid tilbake der. Ekspeditøren spurte meg om jeg prutet på melk på Rema også...

Så jeg heretter har jeg bestemt meg for at jeg aldri noensinne mer skal handle noe til fullpris på Hifi-klubben igjen. Da kjøper jeg heller varene deres brukt eller kjøper nytt andre steder.
    ---------

Haha, for en tulling av en butikk mann, da hadde jeg spurt han om han visste åssen man kaprer kunder. Det gjør man i hvertfall ikke med den dritt kjeften der, her i Moss er dem kjempe greie så jeg har god kontakt med gutta her og dem veit hvem jeg er. Så der har jeg bare positive ting å si om klubben..

Jeg fikk en QED Silver Spiral der for 100spenn, har kjøpt litt der så det kalles vel goder....

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Det teite med Hifiklubben er at det går ikke an å prute med de! Ikke får man "slengt med noe ekstra" gratis når man legger igjen et ikke ubetydelig beløp der heller...

Så jeg synes bare de teite gjerrigknarkene fortjener den dårlige omtalen jeg! :-)

Grunnen til at HFK ikke gir rabatt er jo for å garantere at du, og ikke minst alle kunder er fornøyde, samt ta vare på sitt eget rykte.

Tenk deg selv at du syns gjør en god deal på litt utstyr, så går det noen dager og du får høre om en som har kjøpt samme utstyr, men fått en enda bedre pris på samme butikk. Så går det en uke og en fyr i Oslo har fått en enda bedre deal på samme utstyr.??

Gjøres ting på denne måten graver butikken sin egen grav og en får mange grettne kunder. Alle skal få en like god deal, derfor ingen rabatter uansett prisklasse og antall.

Jeg syns det er rettferdig, god butikk og ikke minst en trygghet for meg selv som kunde.

En annen sak er de ansatte. Langt fra alle er flinke samt noen FÅ studenter som ikke har interesse for hifi må de uheldigvis ansette for å få timene til å gå opp. De er der kun for å tjene noen ekstra penger til øl og mat. De gidder ikke lære seg noe om hverken produkt eller kundeservice, dette går igjen utover klubben desverre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I markedsøkonomiens navn er jeg dypt og inderlig uenig med Outbreak1. Neste gang jeg trapper opp på klubben for å handle og jeg ikke får rabatt på noe dyrt, så snur jeg i døra og handler et annet sted. Så får Outbreak1 være så fornøyd han bare vil.

Nå finnes det sikkert mange bra folk i Hifiklubbsystemet og jeg har jo kontakt med en jeg er fornøyd med, som jeg gleder meg til å teste på pris neste gang jeg skal fleske til. Når man over telefonen klarer å prute nesten en tusenlapp på høytalere som koster 6k i en butikk uten et kundeforhold, så driter jeg i om det blir urettferdig for andre om jeg pruter på klubben.

Leste i et annet forum om en i England som prutet 15 % på noen dyre B&W høytalere.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Grunnen til at HFK ikke gir rabatt er jo for å garantere at du, og ikke minst alle kunder er fornøyde, samt ta vare på sitt eget rykte.

Tenk deg selv at du syns gjør en god deal på litt utstyr, så går det noen dager og du får høre om en som har kjøpt samme utstyr, men fått en enda bedre pris på samme butikk. Så går det en uke og en fyr i Oslo har fått en enda bedre deal på samme utstyr.??

Gjøres ting på denne måten graver butikken sin egen grav og en får mange grettne kunder. Alle skal få en like god deal, derfor ingen rabatter uansett prisklasse og antall.

Jeg syns det er rettferdig, god butikk og ikke minst en trygghet for meg selv som kunde.

En annen sak er de ansatte. Langt fra alle er flinke samt noen FÅ studenter som ikke har interesse for hifi må de uheldigvis ansette for å få timene til å gå opp. De er der kun for å tjene noen ekstra penger til øl og mat. De gidder ikke lære seg noe om hverken produkt eller kundeservice, dette går igjen utover klubben desverre.
    Dette er jeg helt enig i. Hifiklubben er en kjempebutikk. Dette er en landsdekkende kjede, så en kan vel egentligt ikke alltid forvente at alt personell(ialle fall i helger) ikke alltid er helt kvalifisert. Men men, da får man heller be om å få snakke med noen kompetente

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Forespurte pris på klubben i Tromsø på fullt Helicon-oppsett, så spurte jeg hva jeg fikk i rabatt eller med på kjøpet. Da så selgeren dumt på meg og sa, nei vi kan ikke gi noe på denne prisen
    Akkurat det der er typisk HFK tromsø! Akkurat samme slette kundebehandlingen som jeg har opplevd ALT for mange ganger! Derfor blir jeg ikke å sette min fot inn der igjen! :evil:

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    At det går an!?

Det er jo helt sinnsykt! Jeg hadde delt ut en knyttneve til mannen tvert! Det finnes jo grenser for hvor frekk en selger kan være...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, noen kjøper rabatt, andre kjøper varer. Eneste som betyr noe for meg er hva jeg får for pengene mine - uansett om det er hifi, bil eller møbler det er snakk om.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i utgangspunktet dette rabattjaget i hifibransjen er irriterende. Jeg liker bedre å forholde meg til hva ting faktisk koster, og å slippe å mase med å passe på at man får riktig pris.

Jeg skjønner ikke helt de som mener at hvis man kjøper dyre høyttalere, så burde man få rabatt. Rabatt pga storkjøp er noe man normalt sett får fordi man kjøper mange av noe. Selv om man kjøper et sett med helicon, og det koster mye penger, så kjøper man fremdeles bare ett sett, og prisen på det settet er tilpasset at de skal selges som ett og ett sett.

Kabler også. Folk liker å få dem gratis, men ingenting er gratis, alt skal betales for. Hvis jeg ikke trenger kabler, men forsterkerprisen inneholder prisen av de kablene som de gir bort til folk som spør om å få, så kan jeg tenkes å bli litt furt.

Om de har for høy avanse ellers er en annen diskusjon, men det er nettopp dette jeg liker med hifiklubben, at man vet hva ting koster.

Skulle tro at netthandel, som jo blir en større og større del av bransjen, tvinger gjennom mer ordentlige priser. Det er jo ikke så rett frem å prute i en nettbutikk, selv om det går an. De får ihvertfall ikke mulighet til å fortelle deg om at de egentlig selger alt 25% billigere enn det som står om man ikke vet om det. De må eventuelt gjøre det sånn at det kommer avslag når man legger i handlekurven, og at avslaget øker med totalsummen og kanskje også summen for hele ordrehistorikken, siden det ser ut som om det er sånn folk forventer at det skal være.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser tråder her hvor folk har fått Klipsch RF 83 til under 20.000, og hva skal han stakkaren si som kanskje ikke er så utadvent og pågående med forhandlinger og måtte betale mange tusen ekstra i veil.pris?

Vil ikke han få et dårlig inntrykk av butikken når andre sparer tusenvis av kroner bare fordi man har evne til å snakke for seg?

Skal han føle seg lurt når han har betalt hva varen egentlig koster i butikken?

Hifiklubbens prispolitikk synes jeg er helt OK.

Kundebehandling er helt individuelt, og kan ikke måles opp mot prisavslag.

Kundebehandling måles i service og ikke penger.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg leser tråder her hvor folk har fått Klipsch RF 83 til under 20.000, og hva skal han stakkaren si som kanskje ikke er så utadvent og pågående med forhandlinger og måtte betale mange tusen ekstra i veil.pris?
    Da kan han stille og rolig tenke at det er dyrt og holde kjeft? Hehe...

Edit: Man er sin egen lykkes smed!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selgeren blid og fornøyd når man går har man blitt rundlurt spør du meg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sry dobbelpost

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av HIFI-klubben er at de har gode priser (hvis en sammenligner pris norge kontra utlandet) i forhold til konkurrentene.

De har riktignok blitt litt dyrere med tiden. Tidligere hadde de en politikk på at de skulle ha rimelige lokaler og ikke bruke penger på annonser. Dette for å kunne tilby best mulig priser. Denne linja har de jo gått litt bort fra.

Når det gjelder Dali, så trodde jeg at det var et merke som tilhører (eies av) HiFi-klubben, men det kan være jeg tar feil?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Mitt inntrykk av HIFI-klubben er at de har gode priser (hvis en sammenligner pris norge kontra utlandet) i forhold til konkurrentene.

De har riktignok blitt litt dyrere med tiden. Tidligere hadde de en politikk på at de skulle ha rimelige lokaler og ikke bruke penger på annonser. Dette for å kunne tilby best mulig priser. Denne linja har de jo gått litt bort fra.

Når det gjelder Dali, så trodde jeg at det var et merke som tilhører (eies av) HiFi-klubben, men det kan være jeg tar feil?
    Hifi Klubben er eid og bygget opp av Peter Lyngdorf, han som også lager forsterkere og AV saker som hifi klubben selger. Og Dali fabrikken er jo i samme industrifelt som Hifiklubben. Kanskje det er deres eget merke ?

Det er jo ingen andre som selger det i hvertfall.... Dali er fali

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •