Xtz 10.16 kontra 12.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 10.16 kontra 12.16

jeg skal ha en sub som spiller de lave tonene. Skal brukes i hovedsak til film. Har pioneer vsx915 med concept ct og concept6 fremme. Er ikke interessert i å skremme naboen. Pleier ikke å spille høyt, men jeg føler jeg mangler en sub i anlegget mitt. Derfor lurer jeg på om ikke 10" er like bra for meg som 12"?

Hva er hovedforsjellen på disse? Er det høyere lyd i 12, og mere drønn?

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 12" til xtz selv og er meget fornøyd. Passer bra både til film og musikk. 12" har større membran areal og vil flytte på mer luft. Dvs mer trøkk på bassen, og går dypere. Hva du har som front er ikke så farlig for hvilken av dem du velger. Hvor stort er rommet ditt? Jeg ville ha tatt 12" hvis jeg var deg, så man slipper å tenke på, " skulle heller ha valgt 12".
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rundt 30 kvm... men bor i rekkehus, så har ikke så lyst til å bli uvenn med naboen heller

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd begge her hjemme, stua er "vanskelig" (L-formet) og ca 35kvm.

10" spilte på langt nær så dypt som 12", og i tillegg spilte den største noe "tøffere". Merket det godt på f.eks. King Kong, der han slåss med T-Rex osv.

Har du plass, så gå for 12"
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i rekkehus også, ikke noe problem, bare skru ned volumet på suben. Uansett så vil man få mer av bunndraget selv ved moderat lydnivå. Om du leggern en steinblokk/marmor/o.l, også subben over med spikes, så vil ikke vibrasjonene forplante seg videre. På denne måten kan man minke klagesjansen. Jeg har en avtale med naboen, når jeg spiller for høyt, så kan de ringe meg. Og de har ikke tatt kontakt enda, hehe. Dessuten er rommet såpass stor, trengs en 12" for å spille optimalt.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •