Hvor Klipsch er du? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch engasjerer og det er viktig. Jeg hører på alt mulig fra tungrock til akustisk musikk Det skrives at dei er "gode nok" til rock som at rock skulle være mindre krevende. Har til dags dato ikke hørt et anlegg som formidler rock på en overbevisende måte. Joda det låter tøft men jeg blir ikke tilfredstilt. Her tror jeg rommet betyr mye. Selv klør jeg meg litt i hode med tanke på sår tiltrengt demping.
    Egentlig så oppleve jeg at akustisk musikk kan låte veldig bra på klipsch med parasound elektronikk.
    Angrer ikke et sekund på at jeg valgte Klipsch men jeg er ikke klipsched. Vil nok aldri forgude noe merker.

Men hadde det ikke vært kjedelig om det bare var plug and play og alle blei fornøyd?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan og nevne at delefilteret mine RF-83 gikk til h.... idag. Nå ventes 14dager i et liv i mono

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Tror det har mye med musikklytting å gjøre. Klipsch er morsomme og "rocker". Passer flott til dem som hører på rocka musikk og ser mye film. Men lytter du mye til akustisk musikk tror jeg det er mye mer å hente hos andre merker. Jeg har pri på akustisk selv om jeg hører like mye eller mer på rock. Derfor er ikke jeg "Klipsched" da de blir for lite "raffinerte" på klangstruktur, for dårlig oppløst, ol.
    Nå er jeg altså en av dem som først og fremst lytter på akustisk jazz (når jeg lytter på rock og beslektede stilarter, er det gjerne snakk om de aller tyngste formene). Det jeg liker med Klipsch i akustisk sammenheng er framfor alt evnen til å gi en følelse av å være tilstede ved en virkelig begivenhet (å være der, framfor å høre på stereoanlegget). På noen områder er faktisk også Klipsch veldig bra hva angår timbre og mikrodynamikk: Lyden av bue og finger mot streng er eksemplarisk, og få kan gjengi klapping like realistisk!! Jeg elsker musikk med rytme. At foten går er det av de viktigste kvalitetskriteriene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig fint rasp på blåsere også, bare så det er sagt. Ben Websters kontakt med bladet i saksofonen, Miles Davis' ditto mot munnstykket i trompeten. Ellers er det kanskje en bra match å ha gamle ører som ikke hører noe over 15.000 Hz og har litt svekket følsomhet i øvre mellomtone....Da har vi kanskje filtrert bort de svake områdene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Kan og nevne at delefilteret mine RF-83 gikk til h.... idag. Nå ventes 14dager i et liv i mono
    Ai da, hvordan klarte du det da Sevald? ops:

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke forstår denne ståheia rundt klipsch.
    Fikk nylig en demo, og til hjemmekino er de helt supre, det skal ingen ta fra dem..
    Men til musikk derimot... not my cup of tea.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ai da, hvordan klarte du det da Sevald? ops:
    Sei det. Det ene hornet var dødt en dag. Trudde jeg hadde sprengt det. Men jeg hadde jo ikke spilt så høyt. Men etter litt testing så viser det seg at hornet er ok. Det er en motstand i delefiltere som er defekt. Tror nok ikke at det er noen svakhet. Var nok bare litt uheldig.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er alltid like artig å lese tråder om Klipsch:lol:
    Av en eller annen grunn er det alltid noen som sier at Klipsch er rocka og ikke kan spille akkustisk musikk med finesse:lol:

Har disse noensinne hørt om Heritage serien fra Klipsch? Der finner man høyttalere som er fantastiske musikk formidlere! Heresy III, Cornwall III, LaScala II og Klipschorn. Dette er alle ht i Heritage serien. Det er en utrolig dynamikk i disse, og til å formidle live akkustisk musikk finnes det knapt deres make. Gi disse ht en god liten rørforsterker og hør hva de kan levere! Grunnen til at jeg skriver liten rør forsterker er at de ikke trenger mange watt for å levere varene. Selv har jeg brukt en 2A3 forsterker på 2x3W på mine Cornwall III. Spillte mer enn høyt nok! Og var så vakkert og pent! Nå så bruker jeg en KT88 basert forsterker på 2x30W og det er overkill! Og jeg spiller mest akkustisk musikk.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Av en eller annen grunn er det alltid noen som sier at Klipsch er rocka og ikke kan spille akkustisk musikk med finesse:lol:

.
    Det aller viktigste poenget med superfølsomme høyttalere er at de gir stor dynamikk. Det kan nesten direkte oversettes til "liv" i gjengivelsen. Jeg har bygget noen hornhøyttalere og Voight-horn. Ingen av dem har kommet i nærheten av Klipsch når det gjelder rimelig nøytralitet og lite markant "hornlyd". Lite bass har vært hovedproblemet (ellers er dette kjempegreie konstruksjoner) Det finnes selvsagt eksemplarer i heritage-serien som går utenpå dagens 'Reference' - men se på prisforskjellen, mann! Klipsch R er bare jævlig gode høyttalere til så lav pris!

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker bassen i Klipsch, men diskanten er ikke noe for meg.
    enda ikke hørt en hornhøytaler jeg liker , så jeg er nok ikke klipsched :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke forstår denne ståheia rundt klipsch.
    Fikk nylig en demo, og til hjemmekino er de helt supre, det skal ingen ta fra dem..
    Men til musikk derimot... not my cup of tea.
    Jeg tar alltid slike utsagn med en klype salt, for det kommer helt an på hvilket rom du hørte dem i, hvilken elektronikk man har hørt dem på, og ikke minst hvordan det hele er satt opp. Hvis det var snakk om butikk lokale, så anbefaler jeg å ikke dømme på et slikt grunnlag....

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Tror det har mye med musikklytting å gjøre. Klipsch er morsomme og "rocker". Passer flott til dem som hører på rocka musikk og ser mye film. Men lytter du mye til akustisk musikk tror jeg det er mye mer å hente hos andre merker. Jeg har pri på akustisk selv om jeg hører like mye eller mer på rock. Derfor er ikke jeg "Klipsched" da de blir for lite "raffinerte" på klangstruktur, for dårlig oppløst, ol.
    Lytter? Hører? Hva er forskjellen?

Og jeg har ikke mere å hente hos andre merker i samme prisklasse, pluss minus noen høvdinger.

Pri hos meg er forresten god musikk...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jJeg skrev ikke "ikke kan" og at de er dårlige, bare at jeg synes det finnes bedre alternativer og at de med det i tankene er litt oppskrytt. Og da har jeg RF seien i tankene. Hadde spillt dypere bass hadde de nok mistet litt dynamikk/hurtighet?

La Scala har jeg bare hørt på messa i trondheim. Tross god dynamikk spilte slett ikke bra men de fikk ikke vist deres potensial og det tror jeg på.

Er du sikker på at høy følsomhet = høy dynamikk?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Liker bassen i Klipsch, men diskanten er ikke noe for meg.
    enda ikke hørt en hornhøytaler jeg liker , så jeg er nok ikke klipsched :-D
    Tror ikke diskanten er det største problemet med Klipsch R, selv om den både kunne vært mer oppløst og myk. Jeg tror det først og fremst er øvre mellomtone som skal temmes med god matching. Mitt Roksan Caspian biamping sett gir fin synergi.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Det finnes selvsagt eksemplarer i heritage-serien som går utenpå dagens 'Reference' - men se på prisforskjellen, mann! Klipsch RF er bare jævlig gode høyttalere til så lav pris!
    Er klar over prisnivået ja... Men der kan man jo jukse litt vettu! Kikke litt utenfor dette nisselandets grenser Der er penger å spare på slikt!
    Ellers så er jeg enig! RF er gode til den prisen! RF-63 virker å være det beste kjøpet i RF-serie... IMO.

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg tar alltid slike utsagn med en klype salt, for det kommer helt an på hvilket rom du hørte dem i, hvilken elektronikk man har hørt dem på, og ikke minst hvordan det hele er satt opp. Hvis det var snakk om butikk lokale, så anbefaler jeg å ikke dømme på et slikt grunnlag....
    Rommet er bygd for lyd. Det er ovalt, akustikkplater og rockwool er også brukt.

Elektronikken var kanskje ikke kremen for stereo lyd. Yamaha surround reciever til 10k, og en eller annen SACD spiller - husker ikke merke. Dessuten hørte jeg et annet høyttalerpar på samme elektronikk i samme rom, som spillte bedre(på noe).

Frontene var RF-82.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Lytter? Hører? Hva er forskjellen?

Og jeg har ikke mere å hente hos andre merker i samme prisklasse, pluss minus noen høvdinger.

Pri hos meg er forresten god musikk...
    Det er kanskje personlige uttrykk, jeg vet ikke. Lytting er for meg mer intensivt og konsentrert. Dvs å sitte i sweetspot i mørket med lukket øyner og lytte presist på hele lydbildet. Oppslukt av musikken hvor jeg får følelsen av å være i konserthallen.

Med rock er det mer å la "rockefoten gå" følelse hvor jeg selv ikke lytter like nøye på lydbildet. Tror alle som er opptatt av klassisk også forstår hva jeg mener med forskjellen.

Musikk er pri for alle.....

Flott du er så fornøyd men burde du forvente at alle synes de er like enormt gode som deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Tror ikke diskanten er det største problemet med Klipsch R, selv om den både kunne vært mer oppløst og myk. Jeg tror det først og fremst er øvre mellomtone som skal temmes med god matching. Mitt Roksan Caspian biamping sett gir fin synergi.
    Enig! Diskanter får for ofte skylden. Kan tenke meg Caspian passer det godt ja.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over prisnivået ja... Men der kan man jo jukse litt vettu! Kikke litt utenfor dette nisselandets grenser Der er penger å spare på slikt!
    Jeg gikk bare til forhandler og sa hva jeg måtte betale for å importere RF-63 og da fikk jeg øyeblikkelig like bra pris, det er noe som bør prøves før man vurderer å importere da man nesten ikke får noe garanti med på kjøpet fra det store utlandet...

RF-63 virker å være det beste kjøpet i RF-serie... IMO.
    Håper jeg å! :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg gikk bare til forhandler og sa hva jeg måtte betale for å importere RF-63 og da fikk jeg øyeblikkelig like bra pris, det er noe som bør prøves før man vurderer å importere da man nesten ikke får noe garanti med på kjøpet fra det store utlandet...
    Ja, på RF kan det være en løsning. Jeg fikk ikke så bra pris på RF i utlandet. Men Heritage serien er det mer å hente på. Og det var jo det jeg ville ha! Jeg skulle ha Cornwall III8-)
    Noe annet ble for smått
    Jeg må innrømme at det ikke er mye som kan matche en bra 15" i bassen i mine ører:smile:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •