Hvor Klipsch er du? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 84
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Og en god allround sub?

Mener du at suben min ikke er bra nok?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Mener du at suben min ikke er bra nok?
    My bad, så ikke så nøye etter i signaturen. ops:

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbel..

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er supefornøyd med mine 63, selv om stua min er på ca.50m2.
    Knallbra til film, men savner litt klang og varme på musikk.

Blir en effektforsterker etterhvert.;-)
    Effekt trengs! Om du "bare" bruker 3808 på RF63 så går du glipp av selve lyden i høyttalerene! Jeg brukte 3805 på mine RF82 før, og ja, det lagde lyd, men musikk har fått en dimensjon ekstra da monoblokkene kom i hus!

Det er opptil flere ganger jeg har måtte sjekke displayet på forsterkeren om subwooferene var på! Og til musikk har behovet for bass fra subwooferene helt forsvunnet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    My bad, så ikke så nøye etter i signaturen. ops:

:wink:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Effekt trengs! Om du "bare" bruker 3808 på RF63 så går du glipp av selve lyden i høyttalerene! Jeg brukte 3805 på mine RF82 før, og ja, det lagde lyd, men musikk har fått en dimensjon ekstra da monoblokkene kom i hus!

Det er opptil flere ganger jeg har måtte sjekke displayet på forsterkeren om subwooferene var på! Og til musikk har behovet for bass fra subwooferene helt forsvunnet.

Kjenner meg igjen med det å sjekke subben. Ikke mye liv i den på musikk.
    Mere krefter skal jeg ha, men er noe usikker på hva jeg skal kjøpe.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at klipsch-folket ofte sverger til at "more is more". I et lite rom må de største modellene være tåpelig overkill. Likevel tror jeg det bor den del av dem på små gutterom der en stativutgave med en kjapp liten sub hadde vært tingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Har en følelse av at klipsch-folket ofte sverger til at "more is more". I et lite rom er de største modellene tåpelig overkill. Likevel tror jeg det bor den del av dem på små gutterom der en stativutgave med en kjapp liten sub hadde vært tingen.
    Da trur jeg ikke du vet hva du prater om!
    Et godt stort kalibrert anlegg i et lite rom trenger ikke på noen måte å spille dårligere enn et lite anlegg. Hovedforskjellen er vel at det spiller mye lavere!
    Jeg har prøvd begge deler på mitt 10,5 m2 stort rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm. Jeg har god respons i fra mine RF-63er til ca. 33 Hz. Når jeg kobler inn subben så får bassen et mye tyngre, råere og bedre fundament. Uten sub så mangler det en del av lyden på veldig masse musikk.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Da trur jeg ikke du vet hva du prater om!
    Et godt stort kalibrert anlegg i et lite rom trenger ikke på noen måte å spille dårligere enn et lite anlegg. Hovedforskjellen er vel at det spiller mye lavere!
    Jeg har prøvd begge deler på mitt 10,5 m2 stort rom.
    Er helt åpen for at det finnes flere veier til Nirvana. Mye kan sikkert oppnås med avansert kalibrering, og hvis målet er å spille så høyt som mulig, finnes det selvsagt ingen grenser for hva som kan stues inn i et bøttekott. Jeg sokner i utgangspunktet til den minimalistiske skolen som tror at det enkle er det beste og at less kan være more. En surround-receiver er for meg et suspekt apparat på grunn av kompleksiteten (men jeg har da en slik også, til sitt bruk). Et godt balansert anlegg med stativhøyttalere kan spille fantastisk i et lite rom - men jeg vil slett ikke påstå at dette er den eneste veien til salighet, bare at det er en enklere vei forbi alle de problemene som gjerne oppstår i små rom. Alt er imidlertid tillatt, alt bør prøves ut, og jeg bryter gjerne alle regler selv hvis det kan maksimere moroa!
    I min egen lille hule har både smått og stort kommet og gått.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker heller ikke sub når jeg spiller musikk, syns faktisk bredden i lydbildet er større når jeg kjører pure direct uten subben. Men skal ta en runde med ypao igjen og se om vi ikke har gjort et eller annet feil. Uansett hvilken klipsch du har så er det en utrolig morro høytaler IMO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikkformidling

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Mitt krav til musikkformidling ligger godt over Klipsch nivået så er heldigvis ikke blitt Klipsched :twisted: ....
    Det er smak som teller!.Ikke dine krav,hold heller kjeft istedenfor og legge inn duste komentarer!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Rf-63 har samme kvaliteter som RF-83, men er litt enklere å plassere og ikke tolererer et noe mindre rom en det RF-83 gjør. De er jo også litt rimeligere.

RF-83 spiller med litt mer autorietet i bunnen av registeret ellers er de ganske like.

Romstørrelse og plasseringsmuligheter bør vurderes når man skal velge i mellom 83 og 63.

Snakket med Per hos Audiocompaniet i høst ang 63 og 83, og han nevnte at de nesten ikke hadde solgt 63 i forhold til antall 83 som har blitt levert. Tydeligvis mange som har store rom å plassere høytalerene sine i. :-)
    Er RF-83 mye lik Patos Lyric 502?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er smak som teller!.Ikke dine krav,hold heller kjeft istedenfor og legge inn duste komentarer!!!!
    Finnes det de som foretrekker dårligere lyd fremfor bedre lyd generelt ment? Jeg tviler sterkt på at "smak" er alt.

Jeg bare svarte på spørsmålet ;-). Dustete kommentarer står du selv for .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Finnes det de som foretrekker dårligere lyd fremfor bedre lyd generelt ment? Jeg tviler sterkt på at "smak" er alt.

Jeg bare svarte på spørsmålet ;-). Dustete kommentarer står du selv for .

Hva foretrekker du og hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for OT Zepp, men bare send PM om du vil.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt å krangle om smak. Men føler vel kanskje at enkelte overvurdere klipsch og tildels SVS. Litt som Pioneer var på bilstereo før.

Selv er jeg rimelig fornøyd med klipsch. Men tilfredstilt blir en jo aldri. Oppgraderingsyken forsetter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det har mye med musikklytting å gjøre. Klipsch er morsomme og "rocker". Passer flott til dem som hører på rocka musikk og ser mye film. Men lytter du mye til akustisk musikk tror jeg det er mye mer å hente hos andre merker. Jeg har pri på akustisk selv om jeg hører like mye eller mer på rock. Derfor er ikke jeg "Klipsched" da de blir for lite "raffinerte" på klangstruktur, for dårlig oppløst, ol.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Selv er jeg rimelig fornøyd med klipsch. Men tilfredstilt blir en jo aldri. Oppgraderingsyken forsetter.
    Saken er vel den at det perfekte knapt nok finnes, uansett hvor mye du betaler (oppgraderingssykens årsak). Sett i forhold til pris mener jeg Klipsch leverer svært gode produkter, spesielt hvis live-følelse, (makro-) dynamikk, og fart og moro er viktige premisser. Når det kommer til timbre og mikrodynamikk er andre bedre. Klipsch sine høyttalere er langt fra "perfekte"! Selv om jeg har lett for å henfalle til nettopp det, er jeg en motstander av å lytte på lyd. Jeg vil lytte til musikk - vel egentlig: La den dra meg med seg inn i musikkens magiske verden. Godt utstyr er for meg utstyr som gjør at jeg glemmer utstyret ("reproduksjonens mekanikk"), og i stedet forholder meg til musikken. Klipsch er etter min mening et eksempel på rimelig utstyr som gjør dette mulig. Svært mye annet til sammenlignbar pris virker kjedelig og syntetisk i forhold. Live jazz blir særdeles nærværende med Klipsch, selv om gjengivelsen neppe er tonalt korrekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF-7, RF-5 og RC-7. Meget gode høyttalere som krever sitt for å levere optimalt. Er også geniale høyttalere mtp hvor annerledes dem låter med forskjellig elektronikk.

La ikke tråden bli en krangledebatt, prøv å holde dere til topic da.....

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •