summing fra høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

summing fra høyttaler

hei

min først post, og selv om jeg anser meg som ingen nybegynner, kan det hende dette blir et litt nybegynnerspørsmål;

1. jeg opplever summing fra høyttaleren, når volumet når ekstreme høyder.
    Dette er vanligvis ikke noe problem, fordi jeg aldri kjører volumet fullt opp, men i mitt nåværende 5.1 -oppset kjører jeg Hegel H200 som effekt og denne har en HT -funksjon, som booster volumet helt opp til max. Da blir Denon'ens volumkontroll Master.

2. Denne summingen kommer godt til syne(!), som er spesielt sjenerende på lave volumer.

3. Har jo etterhvert funnet ut at dette mest sannsynelig ikke er en jordsløyfe, men at det er RF -signaler som blander seg inn på diverse signalkabler, iom at Ingenting(!) av det jeg har er skjermet.

4. Har bestilt nye skjermede signal/nett -kabler, men lurer i så måte på om HT- kablene også bør skjermes ?

5. Fant også ut at TV kanskje en den store stygge ulven. Uvhengig om antennekabelen er i eller ikke, så faller meget mye av summingen bort, når plasma'en ikke har strøm. Såfort nettkabelen puttes inn i Tv'en igjen, kommer summingen tilstede...:?

6. Kan en plasmaTV være så forstyrrende som jeg får intrykk av?

(mitt utstyr; Hegel h200, denon avr-2307, SA explorer, SA 510 og 505, samt en pioneer dv-600 og en Samsung 42"Q97)

håper dere har noen erfaringer/kunnskap som kunne ha hjulpet meg på vei i mitt problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det skal nevnes at det er kun fronthøyttalerene som får denne summelyden og ikke de øvrige 3.1. Da skulle man kanksje tro at det er signalkabelen fra sourroundreceiveren til effekten som plukker opp summingen.

har kjøpt en skjermet billigkabel fra clas for bruk mellom receiver og effekt, men problemet vedvarer, iallefall når plasmaen er på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •