JBL L50, rett på dungen?.......

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL L50, rett på dungen?.......

Jeg har i nesten 30 år lyttet til et par JBL L50 høyttalere, og har i grunnen vært ganske fornøyd med det. I dag kom det i hus et par System audio 1750 med tilhørende SE200 subwoofer. Jeg må innrømme at forskjell i lydopplevelse ble formidabel, med tanke på at jeg i to år har lyttet til to sprengte JBL-høyttalere, etter min sønns 18-årsfest. Nok om det. Nå er det slik, at jeg, i motsetning til min kone som er "hiv-positiv", ikke liker la slike klenodier gå på dynga. Er det noen som vet om det er mulig å skaffe nye elementer til disse museumsgjenstandene?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommet til forumet skal du være. Selv syntes jeg at om du er blitt glad i dine gamle høyttalere skal du selvsakt beholde dem. Jeg vet desverre ikke hvor du kan få originalelementer til disse, men regner med at det er noen her som vet. Har du kjennskap til Eltek? Disse pleier å ha meget god service om du sender dem en mail og spør litt. Ganske sikker på at di kan finne et erstatningselement til dine godklumper.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye element vet jeg ikke om du får tak i, men du finner stadig JBL-element på Ebay. Du skriver ikke hvilke element som er sprengt, men her er eksempel på mellomtoner: Pair JBL LE5-10 Mid Range LE5 10 Very Nice! 4311B - eBay (item 230182865496 end time Feb-15-08 06:54:45 PST)

Disse kan brukes som erstatning for diskanten: JBL 035 TI 035TI TWEETERS 4406 4408 4410 4412 L100T L80 - eBay (item 270206347878 end time Jan-30-08 19:02:11 PST)

Basselementene kan eventuelt recones, hør med LydRommet eller Official Speaker Repair Site - Orange County Speaker Repair and Sales - SpeakerRepair.com.

Teknisk info om høyttaleren finner du her: http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Te...t/L50%20ts.pdf

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •