Hvilken sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Hvilken sub

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub

Hva er lurest å velge når det gjelder sub, 2 x 10" eller en 12"?

Mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men jeg er helt grønn på dette området

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt an på hvilke suber det er snakk om.

to 10" som tilsammen koster det samme som en 12" vil neppe bli bedre enn den ene 12".
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det kommer helt an på hvilke suber det er snakk om.

to 10" som tilsammen koster det samme som en 12" vil neppe bli bedre enn den ene 12".

Ok, skjønner. Jeg har sett på PSB sub, der koster 2x10" 6000 kr og 12" koster ca 4000. alle spesifikasjonene er bedre på 2x10". inbiller meg at man får mer presis bass med 2x10"?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darx
    Ok, skjønner. Jeg har sett på PSB sub, der koster 2x10" 6000 kr og 12" koster ca 4000. alle spesifikasjonene er bedre på 2x10". inbiller meg at man får mer presis bass med 2x10"?
    Du innbiller deg nok rett da!

En ting jeg har opplevd når det gjelder subwoofere er at "spesifikasjonene" (kansje utenom elementstørrelse da) fra produsentene er rubbish. Jeg har lyttet til JBL Array subben, som ifølge specsene (for en så dyr dub å være) ikke er spesielt god. MEN! Lytter du til den, så er du overbevist! Den eier!
    Hva er egentlig budsjettet ditt? Det ligger blandt annet en brukt PB10NSD (Bruk søkefeltet oppe i høyre hjørne, så finner du en smule info om denne) den koster 3500 brukt.

Det hjelper også om du nevner Navnet, betegnelsene og kansje en link til subwooferene du synes er aktuelle. PSB har tross alt en del subwoofere, og jeg for min del er for lat til å leite opp de du mener.

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PSB SubSonic 8

Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Du innbiller deg nok rett da!

En ting jeg har opplevd når det gjelder subwoofere er at "spesifikasjonene" (kansje utenom elementstørrelse da) fra produsentene er rubbish. Jeg har lyttet til JBL Array subben, som ifølge specsene (for en så dyr dub å være) ikke er spesielt god. MEN! Lytter du til den, så er du overbevist! Den eier!
    Hva er egentlig budsjettet ditt? Det ligger blandt annet en brukt PB10NSD (Bruk søkefeltet oppe i høyre hjørne, så finner du en smule info om denne) den koster 3500 brukt.

Det hjelper også om du nevner Navnet, betegnelsene og kansje en link til subwooferene du synes er aktuelle. PSB har tross alt en del subwoofere, og jeg for min del er for lat til å leite opp de du mener.

Her er en type jeg har sett på: PSB SubSonic 8 Sort 2x10" Aktiv Subwoofer, 325 Watt.

Ligger forøverig på denne linken: Komplett.no - Subwoofere

Jeg har ikke noe bestemt budsjett, men håper på og ikke overstige prisen til denne suben. Etter det jeg har lest om sub på forumet, vil jeg jo tro at denne sub`en har bra spec, eller?

Takk for god hjelp og gode råd

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en subsonic 3i, tilsvarer 6i med de modellene som er nå.
    Har og prøvd XTZ 99W12, som jeg synes var mye bedre hjemme hos meg. Har ikke hørt den SVSen som det refereres til her, men den skal igjen være bedre enn XTZ. Har selv en SVS tube som er bedre enn XTZ iallefall.

Kikk innom Surround.no - Høyttaler spesialisten og Welcome to L-Sound! om du finner noe der og

Ville uansett ikke valgt subsonic 6i om jeg var deg. Subsonic 8 har jeg ikke hørt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fronter er det du har da? er at det er PSB på avataren din , men det kan jo være noen modeller det er bilde av der

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T65

Hvilke fronter er det du har da? er at det er PSB på avataren din , men det kan jo være noen modeller det er bilde av der
    Jeg Har PSB T65 som fronthøytalere. Spiller bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Disse kjøres sammen med en harman kardon 645.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale PSB Image med XTZ 12" levde med det en god stund jeg..

Du bør opp i 12" - da PSB'ene gir så mye bass fra før. Jeg prøvde en 10" men valgte til slutt 12"..

PSB sine suber har jeg også prøvd, syntes det var dårlige greier. Vet at en del som sleger PSB anbefaler Yamaha sub til PSB, men XTZ fungerer meget bra!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all god hjelp her. Skal se litt nærmere på XTZ 12", stusser vel litt over at den er så mye billigere enn PSB sin doble 10", men det har kanskje ikek noe å si på hvem som er best?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. har ikke hørt 2x10" av PSB, men til prisen så gir XTZ'n deg mye bra bass.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forsåvidt anbefale SVS tube også, har 7PT.
    Men jeg har og prøvd 12" fra XTZ som jeg sa lenger oppi her, og anbefaler den fremfor Subsonic 6i. Og jeg tror kanskje den spiller bedre enn subsonic 8 også.

Denn største fordelen med XTZen er kanskje at den har trinnløs fase fra 0-180 grader, men PSB subene kun har bryter , enten 0 eller 180 grader.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 eller 1 sub

Hva er lurest å velge når det gjelder sub, 2 x 10" eller en 12"?

Mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men jeg er helt grønn på dette området
    Hei, jeg hadde en tilsvarende problemstilling for en stund siden, hadde 1 stk SVS PB 10, ringte da til L sound og spurte om det var best og kjøpe en større sub eller kjøpe en til 10" sub, det han svarte da var: Det vil mest sansynlig spille bedre med 2 x 10" subber en en 12" sub selv om L-sound ville tjent mere på og anbefale meg og kjøpen en ny 12" sub hos dem, og de som jobber hos l-sound mener jeg har meget god greie på hva de snakker om når det gjelder Subwoofere :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trinløs fasejustering er (nesten) et must. Hos meg fungerer suben best med fasen på ca. 92 grader.. Hadde slitt med 0\180-grader innstilling hos meg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, jeg hadde en tilsvarende problemstilling for en stund siden, hadde 1 stk SVS PB 10, ringte da til L sound og spurte om det var best og kjøpe en større sub eller kjøpe en til 10" sub, det han svarte da var: Det vil mest sansynlig spille bedre med 2 x 10" subber en en 12" sub selv om L-sound ville tjent mere på og anbefale meg og kjøpen en ny 12" sub hos dem, og de som jobber hos l-sound mener jeg har meget god greie på hva de snakker om når det gjelder Subwoofere :-D

Enig hvis vi snakker om to suber med 10" på hver av dem.. Men ikke når det gjelder en dobbel 10" sub.. Da ville jeg heller gått for en 12"..

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med trinnløs fasejustering har jeg faktisk aldri tenkt på, men det må jo være alfa omega i et hjemmekino opplegg.

Jeg begynner å helle mer og mer over til XTZ 12". fikk litt mer å tenke på etter jeg nå lærte litt om "trinnløs fasejustering"

Bør de fleste HI-FI butikker ha dette i demo, så det er mulig å få en liten lydprøve?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det som er problemet at dem ikke har for demo :-( Men om du skulle bli missfornøyd, så er det ikke noe problem i det hele tatt og få solgt dem om det skulle skje. Jeg har allerede fått 3 hendvendelser på min, som jeg ikke engang skal selge ;-) Jeg har hørt en god del subbere, og kan med en gang si at vis du skal ha noe bedre i samme pris leie, så er det SVS.

Personlig syntes jeg XTZ 12" spiller bedre på musikk enn SVS, men det kan være en smaksak. Men jeg kan fortelle deg med en gang at XTZ flytter en god del luft i kinomodus også! Oser krutt av den når den først har begynt Om du skulle kjøpe deg 12" av XTZ, så tviler jeg på at du kommer til å angre :-)

Jeg er iallefall knall fornøyd med min, og det med trinn-løs fasejustering er en genial løsning! :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør de fleste HI-FI butikker ha dette i demo, så det er mulig å få en liten lydprøve?
    Hvor bor du du i verden da? Mulig det er noen i nærheten som kan gi deg en lytterunde?

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du du i verden da? Mulig det er noen i nærheten som kan gi deg en lytterunde?

Bor i Moss, så jeg bor vel forholdsvis sentralt på østlandet.

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en HI-FI butikk her i Moss, men jeg vet ikke hvor god greie de har på hjemmekino lyd, eller om du må til en dedikert hjemmekino butikk?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •