Hvilken sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Hvilken sub

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv byttet ut 1 stk Svs pluss2 med 2 stk Xtz12 og det fungerer bedre hos meg,vet ikke hvordan det hadde blitt med en proff kalibrering da

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darx
    Det er en HI-FI butikk her i Moss, men jeg vet ikke hvor god greie de har på hjemmekino lyd, eller om du må til en dedikert hjemmekino butikk?
    Tar du ferga over fjorden så bruker det jo å være messe en gang i året, men det er muligens ikke før på høsten?

Ta en tur innom butikken, de bør ha greie på det iallefall.

Vil uansett tro at det finnes noen i nærheten med en XTZ da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, DaCapo i Moss tror jeg kan en del ting om lyd uansett.. Hør med dem du..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en HI-FI butikk her i Moss, men jeg vet ikke hvor god greie de har på hjemmekino lyd, eller om du må til en dedikert hjemmekino butikk?
    du har vel hifi klubben både i moss,sarp og fredrikstad og i tilegg så har du solberg hifi i sarp,jeg bor på greåker og har 2 stk xtz12

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hvilken subb

Hei, DARX

Jeg kjøpte først XTZ10.16 - veldig bra til musikk ( tight, kjapp og passe dyp bass )til åfølge frontene ( Audiovector MI3 - 2x 6,5 tommer mellomtone/bass og bass ). Dette gav mersmak - vurderte da å supplere med enda en 10 tommer eller legge til XTZw9912. Fikk ikke noen klare råd her på AVforum.
    Kjøpte XTZ w12. Den er god den, men min mening er soleklar - 12 tommeren
    blir et nummer for stor til stereo ( ihvertfall til mitt anlegg ). Den er mindre
    presis. Jada, gir solid trøkk, dypere og sterkere bass enn 10 tommeren, men minstemann mener jeg passer bedre til musikk. Smak er selvsagt relativ, men
    mitt råd blir - gå for to stk 10.16. Xtz12 er helt sikkert glimrende til film ! Jeg kommer imidlertid til å bytte 12 tommeren med en XTZ10.16.
    Noen som er interessert i et bytte forresten ?

Hittis ( Hegel CDP2A, P2A,H2A, Audiovector MI3, XTZ99w12,XTZ10.16).

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gode råd her, som jeg skjønner går det meste på smak og behag men 10" vil gi en mer presis og raskere bass, mens en 12" gir mer bulder og brak for og si det sånn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gode råd her, som jeg skjønner går det meste på smak og behag men 10" vil gi en mer presis og raskere bass, mens en 12" gir mer bulder og brak for og si det sånn
    synes mine 12" fungerer perfekt på musikk til mine fronter,veldig rask og presis men som sagt så bruker jeg ikke subb da bassen i frontene er perfekt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker ikke over noe bulder med min 12", men for optimal musikk-sub så må du nok mye høyere i pris, da vil du få en tørr stramm lyd.. Men du verden så bra XTZ'n er til prisen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •