Velodyne's VENNER (ps ikke rom for heftige SVS meninger her!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    du har tydeligvis lest igjennom innlegget ditt igjen ja ...litt mindre trøtt denne gangen :shock: ..det var vel litt provoserende skrevet kansje??men er ikke helt uenig det du mener da..er vel ett lite salgstriks..at grafene viser tilnærmet perfekt respons..mange svelger det vel rått noe som gir godt rykte og mersalg..men at virkligheten ikke er fult så perfekt..flotte subber er de uannsett..og de er jo ikke store heller akkurat...ett stoort PLUSS for mange..:-P
    Vel, ikke provoserende ment, men jeg skjønner jo (i ettertid) at jeg godt kunne ha utdypet det noe bedre med en gang.. ;-)
    Likevel var jeg ikke trøtt, men som sagt! :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi en link på hvilken kabel som brukes til Velodyne SMS-1 ???

Kabel som brukes til software oppdatering :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en blankpolert DD-18, og kunne ikke forlanget mer ut av en sub. Får en først DD-subene til å sitte, så låter det fantastisk. Stramt, dypt og ikke minst lett å integrere. Helt perfekt blir selvfølgelig ikke frekvensresponsen, men jeg undres om ikke Velodyne har gjort dette med vilje for at ikke folk skal tune seg ihjel for å bli kvitt hver eneste lille dip og peak. Det er jo ikke slik at det er så komplisert å lage en enhet med større følsomhet. De som har problemer med en peak som ikke vises, må heller belage seg på å kontrollmåle med for eks. Behringer. Jeg har ikke hørt om noen eiere som har oppfattet dette som et direkte problem.

Jeg har kanskje fått et problem i forbindelse med flytting, og det er at jeg muligens ikke får noe optimal plassering av min DD-18 pga størrelsen. Den er liten i forhold til ytelsen, men allikevel relativt massiv. Et alternativ er å gå ned til en DD-15, evn. 2 stk. DD-12. Sistnevnte alternativ går nok på bekostning av det aller dypeste, så det er mulig jeg må vurdere en lytt på JL Audio F112/F113, som igjen gjør at jeg mister fjernkontroll, servo og DSP. :-|

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Et alternativ er å gå ned til en DD-15, evn. 2 stk. DD-12. Sistnevnte alternativ går nok på bekostning av det aller dypeste, så det er mulig jeg må vurdere en lytt på JL Audio F112/F113, som igjen gjør at jeg mister fjernkontroll, servo og DSP. :-|
    Jeg ville tatt lytten i alle fall, det kan hende du finner ut at du kan klare deg uten fjernkontrollen. Det er klart at ARO en ikke er av samme klasse som kontrollen i Veloen, om det har en betydning i ditt rom hvos du får en mer ideell plassering av sub er det bare du som kan lytte deg frem til. Dvs prøv, og funker det i ditt rom så har du noe å glede deg til :- )

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg ville tatt lytten i alle fall, det kan hende du finner ut at du kan klare deg uten fjernkontrollen. Det er klart at ARO en ikke er av samme klasse som kontrollen i Veloen, om det har en betydning i ditt rom hvos du får en mer ideell plassering av sub er det bare du som kan lytte deg frem til. Dvs prøv, og funker det i ditt rom så har du noe å glede deg til :- )
    Du har rett, optimal plassering kan være alpha omega. Fjernkontrollen kommer jeg i så fall til å savne uansett. Det går selvfølgelig ann å legge til en SMS-1, så har jeg fjernkontroll. Får se utover sommeren hva det blir til. Får se hvordan det blir med plassering av DD-18 først.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne syntes jeg ser spennende ut:

Velodyne SC-IW

-4" x 14" rectangular driver
    (3" x 13.25" piston dimensions)
    -Video Shielded
    -Sealed enclosure
    -Frequency Response: 22 - 120 Hz (+/- 3 dB)

The matched SC-1250 amplifier (sold separately) can drive one or, for ultimate performance, two SC-IW subs. (1250W)

Audioholics har testet den, og konkluderte med:

-What Professional Designers & Architects Dream About
    -Superb Build Quality
    -The Best In-Wall Subwoofer We Have Heard To Date
    -Very Easy to Install in New Construction Homes

4 slike bygget inn i hver sin vegg, samt 2 forsterkere og 1 SMS-1 gjemt bort i et skap kunne definitivt vært en spennende løsning. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Denne syntes jeg ser spennende ut:

Velodyne SC-IW

-4" x 14" rectangular driver
    (3" x 13.25" piston dimensions)
    -Video Shielded
    -Sealed enclosure
    -Frequency Response: 22 - 120 Hz (+/- 3 dB)

The matched SC-1250 amplifier (sold separately) can drive one or, for ultimate performance, two SC-IW subs. (1250W)

Audioholics har testet den, og konkluderte med:

-What Professional Designers & Architects Dream About
    -Superb Build Quality
    -The Best In-Wall Subwoofer We Have Heard To Date
    -Very Easy to Install in New Construction Homes

4 slike bygget inn i hver sin vegg, samt 2 forsterkere og 1 SMS-1 gjemt bort i et skap kunne definitivt vært en spennende løsning. 8)

Helt klart en drøm i enhver stue !

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •