Skal investere i mitt første hjemmekinosystem (5.1). Rommet er i underkant av 15 kvadratmeter. Skal ha stativhøyttalere i front grunnet for liten plass til gulvhøyttalere. Fronthøyttalerne må da også ha bassport i front. Pga vindu i bakhjørnet skal jeg fikse hylle her, og trenger bakhøyttalere som ikke nødvendigvis skal festes på veggen. Gjerne ute etter dipole her. Har bestemt meg for SVS SB212-plus eller SVS PCi 25-31 som sub.

Førsteprioriteten blir da film, men må funke bra til musikk også. Er viktigere at høyttalerne spiller fint enn høyt, men må gjerne gi fra seg godt med lyd også.:-D

Setter prisgrensa til 13000-14000,- (skal ha sub til rundt 6000,- i tillegg).

Har allerede sett meg ut et par alternativer, men vil gjerne høre andres erfaringer om disse.

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere
Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM62 Senterhøyttaler
Høyttaler - Bakhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DS3 Bakhøyttalere
Virker som at DM685 ikke er magnetisk skjermet, og denne kommer til å stå på ei hylle ca en halv meter fra tv'en. hva vil dette ha å si?

TonArt • Klipsch RB-51
TonArt • Klipsch RC 52
TonArt • Klipsch RS 52

Hvordan ser disse alternativene ut? Vil en relativt kraftig SVS sub passe inn her?

Skal uansett gå til anskaffelse av et "større" hjemmekinoanlegg enn jeg trenger til rommet, da jeg nok flytter ut om et lite år ca. Hvilke andre leverandører kan være aktuelle til mitt forbruk, og en konkurransedyktig prisklasse?

Trenger dessuten reciever, og lurer på hva folk anbefaler til de forskjellige høyttalere. Den må kunne spille av de nye HD-lydformatene og ha automatisk romkorreksjon. Villig til å legge opp til 10 000,- i recieveren. Har tilfeldigvis gode tanker om både Denon og Onkyo.

Dersom dere har forslag utover det jeg fra før av har tenkt, så vil jeg gjerne høre!

Alt av hjelp, innlegg og forslag vil være til stor hjelp. :-D