tips for innstilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips for innstilling

hei! Holder på å stille inn mine høyttalere siden i en ny stue. Jeg har et par psb 6T, og en xtz 99 W10 subwoofer samt en yamaha 640. Hva er det beste, jeg har tenkt følgende:

Sett mine hovedhøyttalere(45 til 20.000 hz) som small alt under 90hz blir da sendt til sub, og la suben(27 til 180 hz) ta over fra 90hz og nedover. Det jeg sliter litt med er da freqvens og volum etc på sub, skal volum være lavere enn freqvens eller motsatt, jeg har også mullighet for å stille fase og skru av og på highpass filter. Noen som noe tips for hva jeg bør lytte av materiale og evnt hvordan jeg går frem for å finne beste lyd. jeg holder på å skru meg ihjel.
    Er så mye innstillinger, eller bør høyttallerene stå på large og sette sub til laveste hz, noen som vet om en guide som forteller hvordan man begynner... dette er sikkert 1000 tråden om sub, men fant ingen god guide for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må vel kanskje bare prøve selv, men hvis du syns subbern tar for mye over på enkelte steder, men for lite andre steder(i film f.eks.). Så kan det hende det lønner seg å dele på 60HZ eller 80HZ og sette alle høytallerene på small, da føler jeg man får ganske bra fordelt bass, spesielt på film. Bruk bra DTS filmer til å teste med. Skaff deg en Kalibrerings dvd. Musikk fungerer jo bra, hvertfall hvis du skal kjøre frontene på small, da får du testa hvor mye volum man skal ha på subben før den kommer inn.

Jeg har delt på 60HZ og har alle på small (selv om høytallerene ikke er små akkurat) , synes det fungere knall. Føler bassen ikke smører til alt og overdøver på unødvendige steder i filmer, man får en fin trykkbølge fra subbern i kroppen sammen med trykket til de litt høyere frekvensene fra høytallerene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •