Infinity VS Cerwin Vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity VS Cerwin Vega

Vurderer å bytte mine Al-750 høytalere i noen infinity sm155..
    Er dette dumt?? Liker å spille høyt med bra lydtrykk,Driver høytalerene med ein 991Rotel.Er det noen som har noe kjennskap til sm-155?Hvordan vil det bli lydmessig i forholdt til Al-750??Er forøvrig veldig godt fornøyd med Cv-høytalerene,eneste er litt skarp diskant ved høyt volum..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen kamerater som har hatt sm 155,og de spilte i mine øyne penere enn dc 15 som er de eneste jeg kan sammenligne de med..

Lydnivået var høyt selv med litt mindre forsterkere..

Du må nesten høre de selv for å bestemme om hvilken av de som du liker best.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sm 155 spiller mye finere, og høyt, men tåler ikke så mye effekt
    prismessig tror eg at cw-erne er litt dyrere enn sm 155
    jent-ungen har lillebroren sm 122, og de spiller som bare det, dem betalte eg 1200 for for 2-3 år siden.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vegaen har jo mye mer trykk i bassen men foretrekker du skranglelyd fremfor kvalitet?

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    vegaen har jo mye mer trykk i bassen men foretrekker du skranglelyd fremfor kvalitet?
    ehh... mener du at CW har så mye kvalitet ? makan... :-)

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity har gode HT,det er ganske god kvalitet. (90-94) det nye Infinity syns jeg ikke noe om.
    Har hatt mye CV,men syns ikke det spiller bra nok.
    Har selv et par med Infinity Reference 5,som jeg har testa opp mot DC 12,VS 12,V12F,men Vega får ikke frem musikken på samme måte.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte ei gang på Infinity SM-255 eller hva de heter mot CV DC-15.
    For å være ærlig så syntes jeg at CV'ene spilte bedre på alt utenom diskant.
    DC-15 knuste SM-255 på bass og dB. Skjelden jeg er borti såpass "pappkasse" høyttalere som SM-255.
    Nå vet jo ikke jeg hva som er forskjellen på 155 og 255 da men tenkte jeg kunne skrive det uansett

Nå glemte jeg meg litt her, kan ikke akuratt sammenlikne AL-750 med DC-15, hehe.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt de i QLN Artech 12

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Bytt de i QLN Artech 12
    Har du betalt fra Qln for å reklamere for de eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt veldig godt fornøyd med trykket i Al-750..Men syns di spiller litt skarpt og udetaljert,tenkte å bytte høytalere..Pris rundt 3-7000kr,Brukt!!
    Hva har jeg å velge i da?Mine kriterier er som følger:Må tåle å bi spillt høyt(Max pinne),Må ha bra bass,Detaljert og så oppløst som mulig.
    Har vurdert følgende kandidater:Sm-155,Al-1000,Jbl E100,Dali consept 8-10..
    Skal spille i en kjellerstue på 30m3,og driver som sagt med ein Rotel 991.
    Kan jeg få noen synspungter på dette??

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Har du betalt fra Qln for å reklamere for de eller?
    Det hadde vært fint, for hadde gjerne gjort det. Har hatt Cerwin Vega og hørt flere CW høytalere. Har hørt Proson. Og ingen av delen slår QLN i allefall i den prisklassen!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Hvorfor ikke prøve noe nyere cv? har jo cls serien, syntes den spilte bra jeg, jeg hadde ikke noe prob med diskanten på de jeg hadde ihvertfall.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært fint, for hadde gjerne gjort det. Har hatt Cerwin Vega og hørt flere CW høytalere. Har hørt Proson. Og ingen av delen slår QLN i allefall i den prisklassen!!!
    Slik jeg ser det så har Artech 12 en fordel foran Cerwin Vega, de ser bedre ut...

Kjører man Cls igjennom en reciever med romkorreksjon kan man få de til å låte meget bra.
    En kompis av meg har artech 12 og det låter helt greit det men med litt jobbing er det ikke mye problem å få mye fra Cw til å låte vel så bra..

Synd Cerwin Vega har fått den fjortisstatusen de har fått, folk er jo nesten flau over å bare nevne navnet på dette forumet, mye fra CV f.eks cls215 egner seg jo meget bra til hjemmekino, men som sagt det krever litt tweaking..

Flageborg har kalibrert en kino med cls215 og ble visstnok ganske imponert over hvor godt det spillte.

men til trådstarter: av de du nevner hadde jeg helt klart gått for AL1000, sm 155 har jeg kun hørt litt og de imponerte ikke, pluss at de virket spinkelt konstruert, Dali mener jeg blir litt kjedelig og Jbl har jeg ikke hørt..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det så har Artech 12 en fordel foran Cerwin Vega, de ser bedre ut...

Kjører man Cls igjennom en reciever med romkorreksjon kan man få de til å låte meget bra.
    En kompis av meg har artech 12 og det låter helt greit det men med litt jobbing er det ikke mye problem å få mye fra Cw til å låte vel så bra..

Synd Cerwin Vega har fått den fjortisstatusen de har fått, folk er jo nesten flau over å bare nevne navnet på dette forumet, mye fra CV f.eks cls215 egner seg jo meget bra til hjemmekino, men som sagt det krever litt tweaking..

Flageborg har kalibrert en kino med cls215 og ble visstnok ganske imponert over hvor godt det spillte.

men til trådstarter: av de du nevner hadde jeg helt klart gått for AL1000, sm 155 har jeg kun hørt litt og de imponerte ikke, pluss at de virket spinkelt konstruert, Dali mener jeg blir litt kjedelig og Jbl har jeg ikke hørt..

Cw funker nok fint i en hjemme kino. Men det er jo fortsatt en billig høytaler.. Og jeg syns iallefall at jeg ikke kan bruke de høytalerene til musikk. Da jeg foretrekker detaljer i forhold til masse bass og bråk. Jeg for vondt i hode når kompisen min spiller grise høyt med sine cw clscs215.. Mens når han andre spiller grise høyt med klipsch rf7 høres det fantastisk ut. CW skal aldri i i mitt hus igjen. Med mindre de lager noe alla Klipsch.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at QLN er verdens mest pent spillende høytaler. Men føler jeg får mye mer for pengene der.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier vi oss enige i at vi er uenige?:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier vi oss enige i at vi er uenige?:-D
    Jepp.. For all del Det er vel det beste. Og ikke minst smak og behag. Det var faktisk en periode jeg syntes CW var konge. Men etter diverse besøk hos andre og turer HFK merket jeg at det fantes andre høytalere enn CW, og som faktisk spiller mye mye finere, men kanskje ikke så kraftigt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nevnes at jeg har hatt sm-152 for noen år tilbake,Di ble byttet.Grunnet at di kuttet på automatsikringen da volumkontrollen passerte kl 23..
    Skrudde di dessuten sund og studerte di innvendig,Alle elementene var produsert i taiwan..og kabinettet var laget av rakettpinner..Magneten på bassen var på størrelse med en smultring.Lurer på hva som skiller sm 152 og sm155?Likte forsåvidt lyden,men tålte ikke noe power.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sofasnoken
    Skal nevnes at jeg har hatt sm-152 for noen år tilbake,Di ble byttet.Grunnet at di kuttet på automatsikringen da volumkontrollen passerte kl 23..
    Skrudde di dessuten sund og studerte di innvendig,Alle elementene var produsert i taiwan..og kabinettet var laget av rakettpinner..Magneten på bassen var på størrelse med en smultring.Lurer på hva som skiller sm 152 og sm155?Likte forsåvidt lyden,men tålte ikke noe power.

Hehehe... Det er det beste jeg har hørt Høytalere bygget opp av rakett pinner hehe Ser det for meg.. Det som ble igjen av raketter etter sist nyttårsaften ble demontert, for så å bygge høytaler av dethehehehehe

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cw funker nok fint i en hjemme kino. Men det er jo fortsatt en billig høytaler.. Og jeg syns iallefall at jeg ikke kan bruke de høytalerene til musikk. Da jeg foretrekker detaljer i forhold til masse bass og bråk. Jeg for vondt i hode når kompisen min spiller grise høyt med sine cw clscs215.. Mens når han andre spiller grise høyt med klipsch rf7 høres det fantastisk ut. CW skal aldri i i mitt hus igjen. Med mindre de lager noe alla Klipsch.
    Åssen forsterkeri bruker han sammen med CLSC-215 da?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •