Infinity VS Cerwin Vega - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og ikke minst: hvordan har han plassert de? om man lesser de inn på et gutterom på 4 kvm og trykker de opp i hvert sitt hjørne så kan jo de fleste høyttalere låte stygt.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Åssen forsterkeri bruker han sammen med CLSC-215 da?
    2x Nad 218THX brokoblet og yter 1x700w hver. Må vel være nok

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    2x Nad 218THX brokoblet og yter 1x700w hver. Må vel være nok
    Nok er det sikkert, men Nad på Cerwin Vega er egentlig ikke det mest optimale til å spille høyt med! Da blir det fort skrikete diskant og forvirrende lydbilde...

En kompis av meg som også har komplett V serie surround oppsett solgte en Nad T763 til fordel for HK avr-745 og da slapp fanden løs! Makan til forskjell!! Jeg har også Nad forsterkere men som du ser så ryker de ut døra hvert øyeblikk! Nad er egentlig bare noe dritt ;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nok er det sikkert, men Nad på Cerwin Vega er egentlig ikke det mest optimale til å spille høyt med! Da blir det fort skrikete diskant og forvirrende lydbilde...

En kompis av meg som også har komplett V serie surround oppsett solgte en Nad T763 til fordel for HK avr-745 og da slapp fanden løs! Makan til forskjell!! Jeg har også Nad forsterkere men som du ser så ryker de ut døra hvert øyeblikk! Nad er egentlig bare noe dritt ;-)
    Hmm

Da har vi en motsatt mening. Jeg synes H/K blir for tynt og skrikete. Har hørt H/K 970 på noen Yamaha NS777 og det funket bra helt til man skrur opp litt. Dessuten vil jeg tro at når du går fra en hvilken som helst forsterker til 8000kr og over til en ny forsterker til 24000kr(før pris, hfc har satt den ned) tror jeg du vil merke en stor forandring. Tror hvis han hadde gått over til NAD T785 hadde han nok merket like stor forskjell. Å kalle Nad noe dritt er bare noe tull. Prøv de på noen skikkelige høytalere. Dessuten er det vel en grunn til at Nad M3 fikk 5/6 stjerner i Lyd og bilde??(http://web3.custompublish.com/getfil....lydogbilde.no)

Og jeg tror heller ikke at H/K vil passe de nye Klipsch høytalerene dine. Der må du nok finne noe med en varmere klang

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, alt av Nad er ikke bare dritt. Men før han kjøpte HK'en og drev V-15F med V-5C senter og V-12F bakhøyttalere med Nad T763'en så synes jeg lydbildet var noe spinkelt og skrikete av seg, nå etter han kjøpte HK avr745 kan man faktisk spille vannvittig høyt og legge øret rett på diskanten uten at det skjærer på noen sett.

Men jeg hadde selv V-12F fra Cerwin Vega og Nad C372+C272 forsterkere, og jeg var slettes ikke fornøyd...

Jeg er forresten ute etter Yamaha rxv-3800 og parasound effekt til Klipsch'ene, men kunne gjerne prøvd HK på dem, nå er jo jeg så heldig å har 3 kompiser med HK avr745 forsterkere så HK blir lånt og testet før eventuelt kjøp

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, alt av Nad er ikke bare dritt. Men før han kjøpte HK'en og drev V-15F med V-5C senter og V-12F bakhøyttalere med Nad T763'en så synes jeg lydbildet var noe spinkelt og skrikete av seg, nå etter han kjøpte HK avr745 kan man faktisk spille vannvittig høyt og legge øret rett på diskanten uten at det skjærer på noen sett.

Men jeg hadde selv V-12F fra Cerwin Vega og Nad C372+C272 forsterkere, og jeg var slettes ikke fornøyd...

Jeg er forresten ute etter Yamaha rxv-3800 og parasound effekt til Klipsch'ene, men kunne gjerne prøvd HK på dem, nå er jo jeg så heldig å har 3 kompiser med HK avr745 forsterkere så HK blir lånt og testet før eventuelt kjøp
    Men så kan jeg jo si deg det at V12F er en dritt høytaler. Hadde slike selv, og dee spillte aldri bra uansett hvilken forsterk som ble brukt. Kjøpte meg til slutt QLN Artech 8, en høytaler som er ganske så mye bedre. Og med en dugelig forsterker så spiller de veldig bra og med et fyldig lyd bilde. Og selvfølgelig blir det litt spinkelt når man skal drive så store høytaler med en "liten" surround reciever. Da bør man i allefall ha egen effekt del til frontene. Nå skal jo H/K være veldig gode på surroundrecievere?? Så du må jo bare ta deg ut. Men du kan ikke sammeligne produkter i helt forskjellige prisklasser!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sm155

skal selge sm 155 en defekt bass 1200 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sm155

skal selge s 155 en defekt basser 1200 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sm 155

har noen sm 155 jeg vil bli kvitt veldig billig det er en defekt bass

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så kan jeg jo si deg det at V12F er en dritt høytaler. Hadde slike selv, og dee spillte aldri bra uansett hvilken forsterk som ble brukt.
    Ok, V-12F er ikke det beste man kan få tak i. Men til å være CV! så synes både jeg og de fleste av mine kamerater som har interresse for lyd at V serien spiller ganske greit faktisk. Mye bedre enn dagens CV! høyttalere!

Men det jeg mener er at de spilte sinnsykt bra på HK forsterker kontra Nad, mine Nad c372+c272 har ikke nubbsjangs til å holde følge med HK 3480, for ikke å snakke om avr745. :twisted:

Og selvfølgelig blir det litt spinkelt når man skal drive så store høytaler med en "liten" surround reciever. Da bør man i allefall ha egen effekt del til frontene.
    Nad T763'en var ikke så verst på effekt, den trakk litt over 4 ampere fra strømnettet, noe som burde tilsvare noe rundt en 1000 watts strømforsyning....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, V-12F er ikke det beste man kan få tak i. Men til å være CV! så synes både jeg og de fleste av mine kamerater som har interresse for lyd at V serien spiller ganske greit faktisk. Mye bedre enn dagens CV! høyttalere!

Men det jeg mener er at de spilte sinnsykt bra på HK forsterker kontra Nad, mine Nad c372+c272 har ikke nubbsjangs til å holde følge med HK 3480, for ikke å snakke om avr745. :twisted:

Nad T763'en var ikke så verst på effekt, den trakk litt over 4 ampere fra strømnettet, noe som burde tilsvare noe rundt en 1000 watts strømforsyning....
    Jeg kan ikke forstå at C372+C272 ikke var bedre enn reciveren 3480. Jeg har hørt H/K 970 på noen Yamaha NS777 og syns det ble for skrikete og spinkelt. Og her er det snakk om Cerwin Vega V12F/V15F. Du trenger en del effekt for å drive 15" elementer. Men det kan jo være du ikke liker lydsignaturen i Nad. Det er jo to helt forskjellige forsterkere. Men men, la oss nå være enige i å være uenige. Jeg har ikke sansen for H/K. Og syns Nad lager mye mere robuste forsterkere. Mye varmere og fyldigere i klangen.

I et svenskt hifi blad testet de faktisk Nad c315BEE mot H/K 970, og mente at du fikk mer igjen for pengene i Naden, enn H/K. Selv om H/K var kraftigere.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, smaken er vel som baken! (Den er delt!)

Nad er best på utseendet, mens HK er best på lyd etter min smak. Skulle vært mulig å parret forsterkere!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, smaken er vel som baken! (Den er delt!)

Nad er best på utseendet, mens HK er best på lyd etter min smak. Skulle vært mulig å parret forsterkere!
    Syntes h/k er best på alle områder jeg konta NAD.

Helt enig i at NAD ikke funker noe bra på CV!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes h/k er best på alle områder jeg konta NAD.

Helt enig i at NAD ikke funker noe bra på CV!
    Så flott da.. Prøv Nad på en skikkelig høytaler. B&W f.eks. Kjempe lyd. Eller Dali. De fleste her inne kjører jo pa på Cerwin Vega.

Men ikke sammenlign ting som ikke er i samme prisklasse. Klag når dere prøver like produkter heller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott da.. Prøv Nad på en skikkelig høytaler. B&W f.eks. Kjempe lyd. Eller Dali. De fleste her inne kjører jo pa på Cerwin Vega.

Men ikke sammenlign ting som ikke er i samme prisklasse. Klag når dere prøver like produkter heller.
    Poenget er at NAD ikke er strømsterke nok til å få det ekstreme ut av store CV høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at NAD ikke er strømsterke nok til å få det ekstreme ut av store CV høyttalere.
    Det kan jeg være enig i Men ikke all Nad vel og merke. Tror nok Nad M3 hadde blåst liv i store CV. Men B&W er vel egentligt en enda værre høytaler å drive?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,har ni sett på hifiklubbens hemsida att deras cerwin vega högtalare är på 4 ohm numera?(har dom nog varit hela tiden)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollerön
    Hej,har ni sett på hifiklubbens hemsida att deras cerwin vega högtalare är på 4 ohm numera?(har dom nog varit hela tiden)
    Sendte mail til hifiklubben nettopp, og dette er svaret jeg fikk:

Hei Andreas

Cerwin Vega har opplyst Ohm etter andre standarer enn oss i alle år.
    Derfor har vi nå endret på dette for å gjengi det vi mener er riktig. Og ut i fra alle våre målinger så viser disse 4 Ohm.
    Ut i fra målingene våres så velger vi da å ikke oppgi det Cerwin Vega sier, men heller det vi faktisk måler de til, og det som har betydning for dere kunder.

Med venlig hilsen

Hans Kristian

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg være enig i Men ikke all Nad vel og merke. Tror nok Nad M3 hadde blåst liv i store CV. Men B&W er vel egentligt en enda værre høytaler å drive?
    Joda stemmer sikkert det, men en stor carver eller LAB pa amp knuser nok m3'ene med glans når det kommer til lydtrøkk

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det er vel PA? Og PA er diskomusikk? Skal du spille skikkelig musikk med detaljer så er det mye bedre med en skikkelig forsterker(Nad, H/K, osv)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •