Audiovector Mi3 - tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Audiovector Mi3 - tilkobling

Jeg har akkurat impulskjøpt et par Audiovector Mi3 standard som jeg hentet på posten i dag. I forhold til de gamle høyttalerene mine har Mi3ene mulighet for triwiring, dvs. at det er separate terminalpar for bass, mellomtone og diskant på hver høyttaler.

Jeg har bare mulighet for singlewiring slik oppsettet mitt er nå. Slik som jeg fikk høyttalerene levert er terminalene for bass -og mellomtone forbundet med en kabel/bro. Terminalparet for diskant står for seg selv.

Kan det tenkes at selger har glemt å sende med 'broen' som skal forbinde terminalene slik at jeg kan bruke singlewiring, kommer ikke høyttalerene med dette originalt eller er det bare jeg som roter med tilkoblingen? :-)

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine Mi3 Signature hadde jeg det motsatte problemet. kabelbroen/gullplata gikk over både bass, mellomtone og diskant. Jeg ønsket å kjøre biwiring, og måtte derfor bende ut platene slik at det skulle gå...

Du kan enkelt løse ditt problem ved å "låne" en liten bit av dine eksisterende høyttalerkabler for å få kontakt mellom mellomtone/diskant evt. mellomtone/bass. Dvs. enkelt så sant kablene dine ikke er ferdig terminert da...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Theater
    Kan det tenkes at selger har glemt å sende med 'broen' som skal forbinde terminalene slik at jeg kan bruke singlewiring, kommer ikke høyttalerene med dette originalt eller er det bare jeg som roter med tilkoblingen? :-)
    De kommer originalt med en laske som går over alle tre terminalene, så selger har glemt å sende med det du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    De kommer originalt med en laske som går over alle tre terminalene, så selger har glemt å sende med det du trenger.
    Den lasken der er håpløs uansett
    kjør inn en kraftig 2x2.5mm no-name høyttalerkabel inn hver side, og koble selve singlewirekabelen inn på mellomtone-terminalene. Dette gir den beste balansen mellom diskant/mellomtone/bass. (selv om du må gjerne prøve deg fram)

Forøvrig har selger biwiret de feil (som 99% av alle Audiovector-eiere gjør) Det er diskant og mellomtone som skal kobles sammen. Ikke bass og mellomtone.
    Og før dere begynner å krangle: Hvordan tror dere produsenter av 3-veis (eller flere) med kun biwiringsterminaler gjør det? Tror dere B&W kobler bass og mellomtone sammen i Nautilus D-serien?

Seriøst, heller enn Mi3 som er biwiret riktig enn Mi3 Avantgarde Arreté som er biwiret feil..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •