Anbefalinger til nye høyttalere med lydtrykk - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

å være der

Bare et par presiseringer. Da jeg frekventerte i Club Montmartre i København på sekstitallet var lyden mye dårligere enn den jeg har hjemme og rommet egentlig helt håpløst sammenlignet med det jeg hører i lytterommet mitt i kveld. Smalt og umulig lokale. Men når jeg spiller Stan Getz live på Montmartre med Klipsch er deja vu følelsen påtakelig.

Willy

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting komme tebage. Så vidt jeg husker var lokalet til og med L-formet. Men de greiene vi tok inn den gang for å holde oss på høyde med verdenssituasjonen kompenserte for det meste.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gang? ;-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det går på mer aksepterte hjelpemidler i dag (les øl), selv om jeg vet at inntak av visse substanser kan gi en oppgradering av lyden som 50.000 i hardware ikke kan tøtsje.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....men jeg er jo nokså voksen og ansvarlig nå, så jeg får vel si at det gir mer igjen å investere 50.000 i kabler....

Der Bomber

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel Nordost Vallhalla. Skal visst være flotte greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke akkuratt tips til hvilke narkotiske stoffer jeg skal ta for å oppleve musikken på en annen måte jeg er på jakt etter...

Uansett; skal ut på APIS i dag for å høre på Audiovector og Klipsch, så blir det nok HFCK, HFK, Maxwell og Resonans i morgen.

Ivaols: Takk for tilbakemelding på Swans. Har lyst å høre dem selv en gang, men jeg tror nok de blir litt for store for min lille leilighet...

Migen: Skal få hørt på Patos Symphonic IV også, men vil min elektronikk klare å drive dem skikkelig?

Jeg er redd for at jeg finner noe jeg virkelig liker, men så kommer jeg hjem og finner ut at det ikke passer for min elektronikk. Er det lett å få låne høyttalere hjem? Er ung og ser ut som en slask ofte, så det er ikke alltid at selgerene ser en potensiell kjøper i meg for å si det sånn.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Kef 203/2 til 65000 veil.

Kolschtat her på forumet kan sikkert bekrefte at de spiller fra med Arcam.

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop hørt på de nye Legacy Focus! De spillte fantastisk!
    Tror prisen ligger på ca 60.000,-

Kan høres på Maxwell i Kristiansand.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Nå er det vel ikke akkuratt tips til hvilke narkotiske stoffer jeg skal ta for å oppleve musikken på en annen måte jeg er på jakt etter...

Uansett; skal ut på APIS i dag for å høre på Audiovector og Klipsch, så blir det nok HFCK, HFK, Maxwell og Resonans i morgen.

Ivaols: Takk for tilbakemelding på Swans. Har lyst å høre dem selv en gang, men jeg tror nok de blir litt for store for min lille leilighet...

Migen: Skal få hørt på Patos Symphonic IV også, men vil min elektronikk klare å drive dem skikkelig?

Jeg er redd for at jeg finner noe jeg virkelig liker, men så kommer jeg hjem og finner ut at det ikke passer for min elektronikk. Er det lett å få låne høyttalere hjem? Er ung og ser ut som en slask ofte, så det er ikke alltid at selgerene ser en potensiell kjøper i meg for å si det sånn.
    Etter at du har vært på Apis idag, kunne du sjekke med dem om de har inne modeller fra SI 6 SE serien til Audiovector?
    Dette er en høyttaler som er utrolig aktuell for meg til sommeren en gang, så skulle likt å fått hørt på dem. OHC har dem ikke inne for test, kun Mi3 serien :/

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Etter at du har vært på Apis idag, kunne du sjekke med dem om de har inne modeller fra SI 6 SE serien til Audiovector?
    Dette er en høyttaler som er utrolig aktuell for meg til sommeren en gang, så skulle likt å fått hørt på dem. OHC har dem ikke inne for test, kun Mi3 serien :/
    SI 6 er en fantastisk høyttaler. Ihvertfall Arrete. Den hørte jeg for ca 1.5 år siden og den opplevelsen henger ennå igjen:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal du på Maxwell så må du høre på Chario Ursa Major hvis de er inne til demo,en høytaler de selv sier er det beste de har hørt til rundt 100 lapper

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Skal du på Maxwell så må du høre på Chario Ursa Major hvis de er inne til demo,en høytaler de selv sier er det beste de har hørt til rundt 100 lapper
    har sjekket opp og det er kun maxwell i kristiansand som har disse i lytterommet tror jeg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    SI 6 er en fantastisk høyttaler. Ihvertfall Arrete. Den hørte jeg for ca 1.5 år siden og den opplevelsen henger ennå igjen:-D
    Cool Det var tider når HCK hadde Audiovector! Jeg har ikke råd til Arrete til 130 lapper, må nok klare meg med Signature til 70 lapper, tror dette også skal være skikklige saker

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke akkuratt tips til hvilke narkotiske stoffer jeg skal ta for å oppleve musikken på en annen måte jeg er på jakt etter....
    Nei, gamle hippier bør en absolutt ikke høre på, særlig ikke når de er animert av spiritus og jazzmusikk fra glansdagene (hva hadde barnebarna sagt!).
    Husk bare å sjekke at de klipschene du hører på er noenlunde innspilt. Helt essensielt med disse aluminiumsmembranene. Så forresten en av de klassiske gamle fra Klipsch sin heritage-serie hos Apis for en tid tilbake. Cornwall, kanskje. Sjekket ikke nøyere, skulle handle kjøkken. Store, stygge, men deilige.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Cool Det var tider når HCK hadde Audiovector! Jeg har ikke råd til Arrete til 130 lapper, må nok klare meg med Signature til 70 lapper, tror dette også skal være skikklige saker
    Hvis du kikker litt på diverse fora rundt om i verden, så finner du Arrete brukt av og til. Da kan du gjøre deg et kupp:-D

De spiller sinnsvakt:lol:

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Skal det være billig?, ikke nødendig små? da må du sjekke Surround.no

Der er det neon killer speakers!
    Det har du rett i, har proson selv, og spiller rent og med mye trykk.

Men i den prisklassen han kan gå. Så ville jeg nok gått for Klipsch. RF serien. De er vakre å se på og deilige å høre på

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandalius
    Har nettop hørt på de nye Legacy Focus! De spillte fantastisk!
    Tror prisen ligger på ca 60.000,-

Kan høres på Maxwell i Kristiansand.
    seg litt fet ut den der ja

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har funnet ut er dine mono blokker på 175W 8ohm, 250W 4ohm.

Jeg vet ikke hvordan resultatet blir, men jeg vil jo tro at de kan brukes...
    En høytaler som Symphonic IV vil altid være tørst etter mere watt !

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Tannoy faller i smak, har Resonans 20% på de 30. januar: Resonans inviterer til Tannoy dag onsdag 30.01.08

Frode

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •